2019-07-30, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Var blev Jafaris kniv av i så fall, svalde han den. Nej, den fanns helt enkelt inte. Men inte omöjligt att han på något sätt ville göra sken av att han hade något slags ess i tröjfickan för att skrämma Asap, som till exempel en kniv.

Är det omöjligt för att det blir kortslutning i din hjärna då eller har du något annat argument för att det är omöjligt?
Citera
2019-07-30, 01:09
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Hur skulle du själv göra riskbedömningen om du blev förföljd av en eller ett par okända personer när du gick på smågator tex. i Paris en kväll, personer som inte avlägsnade sig trots att du sa till och som frågade dig om knark? Och med den vetskap som du har om afghanska killar och knivar, skulle det spela nån roll för din riskbedömning om det var såna personer som följde efter dig?

Skulle du utgå från att de var reko och obeväpnade och strosa vidare eller skulle du försöka komma undan - och varför då i så fall?
Om jag gått på Paris gator på natten och någon kommit fram till mig skulle jag utgått fram att den personen var beväpnad om han agerade skumt. Betyder inte att jag skulle slagit personen med en tegelsten i huvudet vid första bästa tillfälle men skulle nyktra till och vara på min vakt.
Citera
2019-07-30, 01:09
Medlem
Citat:
Åklagaren behöver inte bevisa något angående en kniv som bara finns i fantasin. Sen finns naturligtvis alltid risk att en person är beväpnad på ett eller annat sätt, detta vet varje person som rör sig på stadens gator och detta vet också en streetsmart person som Asap, så inget konstigt med det. Men konsekvenserna får man ta oavsett.

Du förstår inte det här.

1. Det räcker med att Rocky hade skäl att misstänka att en kniv fanns
2. Det är åklagarens jobb att bevisa att Rocky inte hade skäl att misstänka det
3. Det finns inte ens bevis för att ingen kniv fanns
4. Kanske kan försvaret bevisa att såren är skapade av en kniv och inte av en flaska då skärsåren är raka och fina?
Citera
2019-07-30, 01:12
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Du förstår inte det här.

1. Det räcker med att Rocky hade skäl att misstänka att en kniv fanns
2. Det är åklagarens jobb att bevisa att Rocky inte hade skäl att misstänka det
3. Det finns inte ens bevis för att ingen kniv fans
4. Kanske kan försvaret bevisa att såren är skapade av en kniv och inte av en flaska då skärsåren är raka och fina?
Det fanns inga skäl och ingen kniv, svårare än så är det inte och detta vet försvaret också. Men kommer säkerligen trycka på det ändå med tanke på Asaps bakgrund. Om inget nytt framkommer finns det ingen vits att diskutera vidare angående kniven, vi får se snart helt enkelt.
Citera
2019-07-30, 01:13
Medlem
angeroves avatar
En fråga som många säkert funderar på är "hur skulle jag själv ha agerat?"
Om jag var i Rockys team, skulle jag nog vara den som lägger en extra sista spark - just for pleasure.
Å andra sidan, om en äcklig neger knuffade mig upprepade gånger och sedan lyfte mig i nacken, skulle jag göra allt för att förnedra kräket, helst slå ihjäl.
Är det det som kallas kognitiv dissonans?
Citera
2019-07-30, 01:17
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Beväpnad med kniv:

Sannolikheten att han var knivbeväpnad den aktuella kvällen får bedömas som ganska stor.

then why the hell didn't he pull it?
Särskilt när kompisen danade ned i backen. Kniv brukar åka fram långt långt innan det händer.
Citera
2019-07-30, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Sorry "Ivan", men du kommer inte att kunna lura mig till att återposta (spamma) diskussioner som redan postats i tråden. Kan du inte läsa 10 historiska inlägg och deras svar tillbaks i tråden, utan att i sant Nintendo-kid manér måste få det postat igen innan du kan se det (attention span: 10(-) seconds), så får det stå för dig.

Beviset ligger i att ingen kniv hittats eller ens vittnats om, och därmed inte tagits upp som bevismaterial i utredningen.

Om du inte vill återposta det behöver du inte ens nämna det, totalt irrelevant alltså.
Och sedan gör du bort dig så grovt när du säger att när ingen har sett en kniv så är det ett bevis för att det inte fanns någon. Med den retoriken har du ingen hjärna heller. Okej det var ett dåligt exempel för där stämde det.

Citat:
Det fanns inga skäl och ingen kniv, svårare än så är det inte och detta vet försvaret också. Men kommer säkerligen trycka på det ändå med tanke på Asaps bakgrund. Om inget nytt framkommer finns det ingen vits att diskutera vidare angående kniven, vi får se snart helt enkelt.

Har du en hjärna eller är det lika med dig som med trollet ovan?
Citera
2019-07-30, 01:18
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Detta ur FUP är värt att nämna också (ASAP Rocky förhörs):

Citat:
Du har i ditt tidigare förhör sagt att de två killarna verkade påverkade av droger. Beskriv varför du trodde det?
- Jag trodde det på grund av deras beteende. Vem som helst som skulle attackera min säkerhetsvakt flertal gånger verkar inte vara en rimlig eller resonabel person enligt min åsikt. Speciellt när han tar sönder sina egna hörlurar och sedan frågar oss om dem.

Har du kommit i kontakt med drogpåverkade personer tidigare?
- Jag är rätt säker ja.

Hur kommer det sig att du var så rädd för att målsägande eventuellt skulle varit drogpåverkad, om du varit i kontakt med drogpåverkade personer tidigare?
- När jag exempelvis var i Àuckland i Nya Zeeland, då blev jag attackerad av en person i en hiss som hade rökt Crystal Meth. Det var tre personer som var påverkade av Crystal Meth som hade attackerat min säkerhetsvakt och huggit polis, allt detta finns dokumenterat.

Han har råkat ut för en och annan incident de senaste åren. Det påverkade hans beteende.

Jag tycker egentligen Rocky borde få mer beröm för att han såg att personen var drogad.

Vad händer med människor som råkar ut för en sån som afghanen men inte förstår att försvara sig?
Det hade troligtvis slutat illa.

Det svenskar får höra då de råkar ut för en rånare är att de ska ge ägodelarna utan att visa på motstånd.
Inte heller ska man ge sig i kast med en inbrottstjuv. Detta utvecklas ju till att brottslingar bara kan länsa folk på allt det äger och har.
Men att stå upp tillbaka är ju en form av civilkurage.
De där brottslingarna måste möta lite motstånd. I reportaget från Kil där en svensk kille fått sin rygg söndersparkad av våldsbenägna afghaner, så berättade han ju att det enda som hjälpte var att han började slå tillbaka. Numera slipper han sina plågoandar .https://youtu.be/VcliKoutPho "för nu försvarar han sig" säger han till Samnytt i youtubefilmen.
Senast redigerad av dialektiker 2019-07-30 kl. 01:25.
Citera
2019-07-30, 01:19
Medlem
Citat:
Om jag gått på Paris gator på natten och någon kommit fram till mig skulle jag utgått fram att den personen var beväpnad om han agerade skumt. Betyder inte att jag skulle slagit personen med en tegelsten i huvudet vid första bästa tillfälle men skulle nyktra till och vara på min vakt.

Nej, men med såna obestyrkta antaganden om vapen skulle du säkert i ett trängt läge ha kastat ned personen på marken och sparkat eller slagit till honom för att kunna springa därifrån.
Citera
2019-07-30, 01:19
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Mycket spekulativt svammel där. När tidningarna talar om 16 miljoner i skadestånd så är det "lucrum cessans" som avses eventuellt kombinerad med fler skadeståndstyper som beaktas bland civiliserade stater. Asap är alltså i praktiken utsatt för en typ av vad som i äldre tid kallades för "restraint of princes", och då menas inte att Asap är prinsen utan att staten i rollen som prins kvarhållit Asap för egna skäl och därigenom orsakat skada. Saken var vanligt förekommande i äldre tid med hänvisning till prinsarnas/staternas 'arbitrary' maktutövning mot handelsmän. Asap kan alltså tilldömas skadestånd oavsett vilket slut Stockholms TR eller eventuellt högre inhemska rätter kommer till (de är ju en del av fenomenet "restraint of princes").

2. Det där är ju bara en massa svammel. Är det du som bestämmer över skivbolag över hela planeten jorden? Bestämmer du hur många skivor som Asap säljer?

3. Detta var mitt absolut sista flashback inlägg.

1. Det är fortfarande en piss i havet mot vad han har att tjäna på att friges, lyckas han bli frigiven ovanpå denna PR gampanj så kommer han absolut att bli den nya biggy smalls eller 2Pac oavsett kvalitén på hans musik.

2. Skivbolag är jävligt försiktiga, en stökig klient som döms till fängelse i ett annat land är en klient som kommer att vara framtida problem i framtida turner, det är helt enkelt en risk som de flesta skivbolag tenderar att inte vilja ta då det kan leda till dålig PR och förlorade intäkter.

Skivbolag är företag, de skiter i människorna precis som alla andra bolag.

3. Har du inte sagt detta i runt en vecka nu?
Citera
2019-07-30, 01:20
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
then why the hell didn't he pull it?
Särskilt när kompisen danade ned i backen. Kniv brukar åka fram långt långt innan det händer.

Han tyckte kanske inte att det var värt det? Han var ju inte lika pådrivande och inte lika aggressiv den kvällen som sin kompis.

Och vem vet vad som rör sig i en afghans hjärna.
Citera
2019-07-30, 01:20
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angerove
Är det det som kallas kognitiv dissonans?
Nej, kognitiv dissonans är det som uppstår när du har motstridiga tankar om samma objekt. Dvs, du kanske älskar ASAP men ändå vill hugga honom med din mattkniv när han inte vill deala med dig eller du vurmar för afghaner men ändå vill slå ner en jobbig jävel i asfalten.
Senast redigerad av Asmodeusvult 2019-07-30 kl. 01:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in