Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Detta ur FUP är värt att nämna också (ASAP Rocky förhörs):
Citat:
Du har i ditt tidigare förhör sagt att de två killarna verkade påverkade av droger. Beskriv varför du trodde det?
- Jag trodde det på grund av deras beteende. Vem som helst som skulle attackera min säkerhetsvakt flertal gånger verkar inte vara en rimlig eller resonabel person enligt min åsikt. Speciellt när han tar sönder sina egna hörlurar och sedan frågar oss om dem.
Har du kommit i kontakt med drogpåverkade personer tidigare?
- Jag är rätt säker ja.
Hur kommer det sig att du var så rädd för att målsägande eventuellt skulle varit drogpåverkad, om du varit i kontakt med drogpåverkade personer tidigare?
- När jag exempelvis var i Àuckland i Nya Zeeland, då blev jag attackerad av en person i en hiss som hade rökt Crystal Meth. Det var tre personer som var påverkade av Crystal Meth som hade attackerat min säkerhetsvakt och huggit polis, allt detta finns dokumenterat.
Han har råkat ut för en och annan incident de senaste åren. Det påverkade hans beteende.
Jag tycker egentligen Rocky borde få mer beröm för att han såg att personen var drogad.
Vad händer med människor som råkar ut för en sån som afghanen men inte förstår att försvara sig?
Det hade troligtvis slutat illa.
Det svenskar får höra då de råkar ut för en rånare är att de ska ge ägodelarna utan att visa på motstånd.
Inte heller ska man ge sig i kast med en inbrottstjuv. Detta utvecklas ju till att brottslingar bara kan länsa folk på allt det äger och har.
Men att stå upp tillbaka är ju en form av civilkurage.
De där brottslingarna måste möta lite motstånd. I reportaget från Kil där en svensk kille fått sin rygg söndersparkad av våldsbenägna afghaner, så berättade han ju att det enda som hjälpte var att han började slå tillbaka. Numera slipper han sina plågoandar .
https://youtu.be/VcliKoutPho "för nu försvarar han sig" säger han till Samnytt i youtubefilmen.