2019-07-29, 23:29
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenMykonos
Bekräftat att det är en flytking neger på ca 40 år som mördade den 8 åriga pojken. "DU KAN TA NEGERN UR DJUNGELN MEN INTE DJUNGELN UR NEGERN".
Slå ihjäl småbarn får konsekvenser även i Afrika. Hade ett sånt här vansinnesdåd inträffat på en tågstation inför andra människor så hade det blivit omedelbar lynchjustis. Hade gm dessutom tillhört en annan stam än offret så hade det kunnat bli pogrom mot gms stam.

Det skulle inte förvåna mig ifall motivet delvis kan ha varit att han hatade vita. Men det kommer i så fall aldrig fram.
Citera
2019-07-29, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Slå ihjäl småbarn får konsekvenser även i Afrika. Hade ett sånt här vansinnesdåd inträffat på en tågstation inför andra människor så hade det blivit omedelbar lynchjustis. Hade gm dessutom tillhört en annan stam än offret så hade det kunnat bli pogrom mot gms stam.

Det skulle inte förvåna mig ifall motivet delvis kan ha varit att han hatade vita. Men det kommer i så fall aldrig fram.

Jag saknar sånt. Vi borde backa upp varandra mer här i norr; lyncha mer.
Citera
2019-07-29, 23:35
Medlem
Van Nostrands avatar
Sätter mina pengar på psykos som "motiv" i detta fall.

Likheterna (som vi känner till än så länge) till IKEA är ju egentligen bara att gärningsmännen kommer från Eritrea och gick till attack mot okända.
Citera
2019-07-29, 23:38
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunalarbetaren
Vi svenskar har tappar den där stammentaliteten som var en styrka i en primitivare värld. Den civiliserades bort helt enkelt. Men det gjorde inget för i dess ställe växte det fram ett väloljat statsmaskineri. Allt detta har nu ställts på ända iom invandringen från ”shithole countries”, svensken kan inte sätta hårt mot hårt när polisen inte räcker till. Det är kört.
Citera
2019-07-29, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunalarbetaren

Det är väl hela grejen, att vi har blivit totalt hjärntvättade i decennier att vi inte finns. Om vi ändå håller ihop är vi nazister osv. Men en neger el arab som kör samma grej är kultur och en skön fläkt.

Hursomhelst, nån som vet nått om BOs?
Citera
2019-07-29, 23:44
Medlem
9797s avatar
Genomför Tyskland utvisningar till Eritrea? Sverige gör det ju iaf inte, bara om inresan sker frivilligt och inte ens den dummaste negern skulle väl gå med på det. Räknar med att denna neger inom ett par år har uppehållstillstånd i Sverige enligt huvudregeln att värdelösa skräpmänniskor alltid är välkomna här.
Citera
2019-07-29, 23:52
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Att det är så jävla viktigt att dölja gm:s etnicitet - om inte då ”pekar man ju ut folkgrupper”. Vi ska invaggas i en falsk trygghet. Handhjärta till dej. Jag tror, ehuru du spelar pk-allan, att du mycket väl fattar vad jag menar

Du skrev så här:

Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Man ska inte glömma att många som flyr från fruktansvärda omständigheter visserligen har ett helvetes trauma med sig men dödar inte barn för det. Men dem glömmer vi. Nu måste vi alla ”förstå” detta vansinniga, vedervärdiga dåd. Men lycka till, vi är människor med hjärtan och känslor, det här är så kallblodigt och sjukt, fy skäms svenska medier att ni lägger ett soffat filter på det hela så att det ”inte ska verka så farligt”.

Det var det fetmarkerade jag undrade över, vem eller vilka det är som ger uttryck för att vi måste förstå dådet? Frågan om i fall gm:s etnicitet har ett nyhetsvärde är ju en annan. Att inte nämna gm:s ursprung innebär inte att man säger att dådet ska förstås (dock nämner flera svenska medier, så som DN och Expressen, mannens ursprung).
Citera
2019-07-30, 00:02
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av islamcultofdeath
Typiskt muslimskt beteende. Jag blir inte förvånad om apan är muslim.

Eritrea har 50% kristna, 50% muslimer. Krona eller klave helt enkelt. Tror dock inte religion har något med saken att göra i det här fallet. Vi har haft kristna afrikaner som fått plötslig djungelryck innan.

Expressen skriver nu att det är en man från Eritrea, dock har man gjort en liten kompromiss i vanlig svensk ordning och lagt artikeln längst ner i flödet. Nyhetsvärdet hamnar helt enkelt bakom de klassiska "så blir du smal under sommaren", 50 artiklar om folk som gjorde mål, och artiklar som ligger kvar sedan förra veckan. Pressetik antar jag.
Senast redigerad av ReiseReise 2019-07-30 kl. 00:04.
Citera
2019-07-30, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skitpadig
Men om vi koncentrerar oss på våldsdömda negrer i SvB Sverige då??? Motivera gärna varför vi inte skulle göra detta!!! Ps: min moraliska uppfattning är nog bland landets vassaste och borde avspegla sig både i utbildningssyfte och i rättsväsendet!!!
Ja okej. Våldsdömda av andra etniciteter slipper alltså undan denna vansinnets lynschmobb?

Att du skriver gott om din egen moraliska kompass är bara tomma ord. Kom med något mer i PM om du vill.
Senast redigerad av KlurigtMedNamn 2019-07-30 kl. 00:15.
Citera
2019-07-30, 00:05
Medlem
fernebos avatar
Synnerligen märkligt att både SVT och Aftonbladet väljer att inte nämna att gärningsmannen är eritrean. I princip alla medier och då även även internationella som BBC och tom vänsterorienterade The Guardian nämner det. Naturligtvis kan det spela en roll att gärningsmannen är asylsökande med eritreanskt medborgarskap när det kommer till motiv och orsak. Det spelar också en roll när det kommer till hur stor avsky folk känner och de inrikespolitiska konsekvenser brottet kan få. (den tyske inrikesministern hade knappast avbrutit semestern om en tysk hade legat bakom attacken))Det finns helt enkelt inga som helst bra skäl till att utelämna att gärningsmannen är eritrean. Att Aftonbladet håller på som de gör är ingen nyhet, men SVT borde veta bättre.

Är det nåt de borde ha lärt sig vid det här laget så är det väl att ilskan inte direkt blir mindre om man utlämnar medborgarskap på personer som begår avskyvärda brott.
Senast redigerad av fernebo 2019-07-30 kl. 00:11.
Citera
2019-07-30, 00:10
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Att Aftonbladet håller på som de gör är ingen nyhet, men SVT borde veta bättre.
Har du missat att före-detta chefredaktör och ansvarig utgivare för Aftonbladet Jan Helin, jobbar på SVT sen 2016?
Citera
2019-07-30, 00:11
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Har du missat att före-detta chefredaktör och ansvarig utgivare för Aftonbladet Jan Helin, jobbar på SVT sen 2016?

Nej då! Jag är fullt medveten om var det aset har hamnat!

Jag förstår dock fortfarande inte hur de resonerar då tom ett barn borde förstå att de bara häller bensin på brasan. Det enda som gör folk än mer rasande än att en eritrean knuffar en mor och ett barn framför tåget är om vissa gör vad de kan för att vi inte ska få veta att det var en eritrean.
Senast redigerad av fernebo 2019-07-30 kl. 00:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in