2019-07-28, 13:45
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misssecretbitch
Jag såg det när jag googlade honom.
Killen som dom misshandlade var en utav pojkarna på hvb hemmet....
Om det är sant så finns nog det där hemmet inte mycket längre.
Fast jag läste att inget fysiskt våld förekom, men du har alltså hört att de misshandlade honom.
Citera
2019-07-28, 19:14
Medlem
Ja det stämmer, som jag hörde det så var det planerat och fysiskt våld inplanerat.
Citera
2019-07-28, 22:52
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ja det stämmer, som jag hörde det så var det planerat och fysiskt våld inplanerat.
Nämen fy så hemskt, vilka jävla maffia metoder. Överlagd misshandel typ, det borde ju vara som typ överlagt mord. Det vill säga mycket värre än vanligt mord.
Fy fan vilken typ, tror du han misshandlat barn där förr?
Citera
2019-07-28, 23:14
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Men varför då, det verkar ju helt sjukt att chefen för ett hvb skulle ta en sån risk. Vilka var de andra då?
Citera
2019-07-29, 08:17
Medlem
Han verkar hålla på med väldigt mycket skumma affärer och grabben jobbade visst för honom. Jag googlade på hans förra hvb hem och de va ifo inte så glada på.
Citera
2019-07-29, 19:21
Medlem
Merrybums avatar
Kom på nått mer.

Citat:
Han verkar hålla på med väldigt mycket skumma affärer och grabben jobbade visst för honom. Jag googlade på hans förra hvb hem och de va ifo inte så glada på.
Hur hittade man vilket ställe han hade tidigare? Fan vilken skicklig googlare du är, du behöver ju inte skriva snubbens namn, men kanske du kan tipsa ett ord jag kan googla tillsammans med det, med tanke på att mitt Google är så trist.
Men vadå jobbade för honom? Bodde inte killen där? Han kan väl inte anställa en boende?
Senast redigerad av Merrybum 2019-07-29 kl. 19:23.
Citera
2019-07-29, 19:33
Medlem
Jag googla på hans namn och fick fram vilka företag som han driver nu och dom som han tidigare drivit. Och sen googlade jag dom företagen och fick fram artiklar.
Killen jobbade för honom med olagliga grejer så klart
Citera
2019-07-29, 19:55
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Jag googla på hans namn och fick fram vilka företag som han driver nu och dom som han tidigare drivit. Och sen googlade jag dom företagen och fick fram artiklar.
Killen jobbade för honom med olagliga grejer så klart
Jag får ge mig ut i googeldjungelen och vara lite mer tålmodig, var hittar man de företag han haft tidigare?
Asså det låter ju så sjukt så att det inte är sant, att en ägare till ett hvb-hem tar sådana risker. Hade han 7 platser? Han borde ju dra in närmare en mille per månad då. Att riskera en mille i månaden för att få vara lite kriminell låter ju psykotiskt.
Jag menar, socialstyrelsen(???, de där som kollar hvb hemmen) är ju stenhårda, asså de typ skulle aldrig tillåta att någon som varit misstänkt för typ pedofili jobba så. Jag kan tänka mig att de är lika hårda mot att bli misstänkt för att hota en klient.
Det är ju fan nästan samma sak. Att ha en klient att göra kriminella saker åt en är ju fan samma sak som att knulla honom.

Men jag fattar inte?
En kille som bodde där, gjorde skumgrejer år ägaren. Men varför skulle han få stryk då? Verkar ju helkorkat att misshandla någon med en sån hållhake på en.
Citera
2019-07-29, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag får ge mig ut i googeldjungelen och vara lite mer tålmodig, var hittar man de företag han haft tidigare?
Asså det låter ju så sjukt så att det inte är sant, att en ägare till ett hvb-hem tar sådana risker. Hade han 7 platser? Han borde ju dra in närmare en mille per månad då. Att riskera en mille i månaden för att få vara lite kriminell låter ju psykotiskt.
Jag menar, socialstyrelsen(???, de där som kollar hvb hemmen) är ju stenhårda, asså de typ skulle aldrig tillåta att någon som varit misstänkt för typ pedofili jobba så. Jag kan tänka mig att de är lika hårda mot att bli misstänkt för att hota en klient.
Det är ju fan nästan samma sak. Att ha en klient att göra kriminella saker åt en är ju fan samma sak som att knulla honom.

Men jag fattar inte?
En kille som bodde där, gjorde skumgrejer år ägaren. Men varför skulle han få stryk då? Verkar ju helkorkat att misshandla någon med en sån hållhake på en.

Jag kommer fan inte ihåg vart jag såg det, jag får Googla igen!
Som jag har förstått det har har kraftiga narcissistiska drag!
Och socialstyrelsen har inte så sto koll som man tror och sen är ju alla i Sverige oskyldiga till motsatsen är bevisad. Eller hur!
Ägaren hade den där killen som jobbade åt honom, gjord uppdrag, levererade saker och fick skit dåligt betalt. Killen tröttnade och försökte pressa ägaren på pengar, varpå ägaren flippar och ska sätta honom på plats!!
Citera
2019-07-29, 20:47
Medlem
Det är ju ett pågående ärende så bara invänta och se när alla papper kommer ut vad som sägs, eller?
Citera
2019-07-29, 23:11
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Jag kommer fan inte ihåg vart jag såg det, jag får Googla igen!
Som jag har förstått det har har kraftiga narcissistiska drag!
Och socialstyrelsen har inte så sto koll som man tror och sen är ju alla i Sverige oskyldiga till motsatsen är bevisad. Eller hur!
Ägaren hade den där killen som jobbade åt honom, gjord uppdrag, levererade saker och fick skit dåligt betalt. Killen tröttnade och försökte pressa ägaren på pengar, varpå ägaren flippar och ska sätta honom på plats!!
Jo du, narcissistiska drag, om det du stämmer säger verkar han lida av fult utvecklad narcissism med personlighets drag av psykopati. Tyvärr i kombo med svag IQ. Han verkar ju typ tro att alla andra är idioter han kan göra vad han vill med.
Ha ha, nä det är fan helt uppenbart att ingen har någon jävla koll på någon ting om man varken soc och Ivo ( googlade det var inte socialstyrelsen, det var inspektion för vård och omsorg). Asså nu borde ju fan dom vakna. Annars borde man fan anmäla dom.
Men vadå sa du att det var två ungdomar från hemmet med? Vem var den andra? En komps till den de horade? Vad gjorde dom i Hackefors? Hemmet ligger väl i Tannefors?
Med det var ju 5 gripna. Asså killen dom hotade kan ju knappast blivet gripen, så vilka var de andra 4?
Men helt sjukt att en ägare behöver någon som gör uppdrag och levererar saker, asså då är det väll knark då, annars är det väl typ posten som levererar sånt man ska skicka. Knarkar ägaren?
Och det där med att i sverige är alla oskyldiga är inte sant, det finns många jobb du inte kan ha om du är med i misstanke registret. Asså för vissa jobb görs personutrednigar och du får inte jobbet för att du hänger med fel människor.
Citat:
Det är ju ett pågående ärende så bara invänta och se när alla papper kommer ut vad som sägs, eller?
Nja, vänta och se är inte riktigt min grej, jag är mer För att få reda på allt direkt typen.😂😂😂.
Citera
2019-07-29, 23:22
Medlem
Merrybums avatar
Om man börjar fråga runt ordentligt i stan och sväljer sin stolthet och ringer gamla ex. Kan man visst få reda på mer än man tror😉😊.
Jag har ett eget ryckte att komma med, jag har hört att ett hot för några veckor sedan som fick typ 6 polispatruller att rycka ut, samt ett slaxmål Lambyhov igår på något sätt är kopplade till det här?

Asså om hälften av det du säger är sant och om du har någon/ något som bakar upp det du säger så har du en story jag tror du skulle kunna sälja dyrt till Media, gammelmedia älskar att fälla en ägare, om ägaren bedriver sin verksamhet för invånarnas skatte pengar så gillar de det extra mycket.
Eller gå till kalla fakta typ, jag tror de skulle kunna ta upp detta, fast jag tror expressen och Aftonbladet betalar bättre
Senast redigerad av Merrybum 2019-07-29 kl. 23:26. Anledning: Glömde ett igår
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in