2019-07-29, 16:43
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasquit
Jag bor i Kanada.
De områden där jakten pågår är verkligen vildmark.
Svårt för folk att greppa hur isolerat och öde stora delar av Kanada är.

Endast 34 miljoner människor på en yta större än alla EU-länder tillsammans. 80% bor vid US border.

Resten är ren vildmark.
Finns knappt vägar, absolut ingen mobiltäckning.
Dessutom kryllar det av björn och varg.
Finns knappt bensinstationer, man får ha dunkar.

Provinsen där jakten pågår nu har bara 2 miljoner invånare (varav en miljon bor i den största staden), men är 50% större än hela Sverige. Fatta vilka avstånd.

De norra delarna där jakten pågår besöker man inte utan hagelbössa, björnspray och rejält kit överlevnadsutrustning. Man är helt själv, helt isolerad.

De som bor där uppe är i stor utsträckning inuiter/indianer. En rätt eländig tillvaro med fattigdom, våld och alkoholism.

Dessa två jönsar kommer till slut åka fast, men det kan ta tid pga avstånden.
Fördelen är att det finns så få vägar däruppe.

De verkar vara ett par riktiga kufar dessa två.
Förstår inte vad som gått snett, om de gått på droger eller något..

Båda är dessutom 195 cm långa och väger bara 70 kg, lätt att känna igen dessa benrangel, speciellt i dessa samhällen.

Det lär väl vara ett jävla liv på nyheterna där nu? har du själv sett några snutar? du kanske bor i en helt annan del av Kanada dock.
Citera
2019-07-29, 17:01
Medlem
CSHamiltons avatar
Som Rambo. Fast IRL.

Fatta sjukt om det visar sig att killen som springer runt i vildmarken nu har en pilbage med explosiva pilar samt en overdrivet stor kniv.

/C
Citera
2019-07-29, 17:05
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Som Rambo. Fast IRL.

Fatta sjukt om det visar sig att killen som springer runt i vildmarken nu har en pilbage med explosiva pilar samt en overdrivet stor kniv.

/C

Tror snarare att båda ligger och skakar med dödsångest i något buskage
Citera
2019-07-29, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Tror snarare att båda ligger och skakar med dödsångest i något buskage

Om de två som rapporterats leta efter mat på en soptipp är de eftersökta så är slutet nära.
Citera
2019-07-29, 17:19
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proprioception
Om de två som rapporterats leta efter mat på en soptipp är de eftersökta så är slutet nära.

Jasså är det senaste nyheterna, länk?
Citera
2019-07-29, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Jasså är det senaste nyheterna, länk?
Kolla in post #36 tidigare i tråden.

Pro
Citera
2019-07-29, 17:25
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Kolla in post #36 tidigare i tråden.

Pro

Sjukt, Polis/militär lär ju ha kunnat storma ut från den punkten de sågs relativt snabbt, så att dom ej hittats tyder ju på att energin finns kvar iallafall. Tillgång till skjutvapen har dom ju också om något vilt djur skulle dyka upp.
Citera
2019-07-29, 17:29
Medlem
Är man inte mer kreativ än att mörda oskyldiga så blir det svårt att överleva i vildmarken. Dom ger snart upp och överlämnar sig eller så löser naturen problemet lite senare, snart är det vinter.
Citera
2019-07-29, 17:36
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Är man inte mer kreativ än att mörda oskyldiga så blir det svårt att överleva i vildmarken. Dom ger snart upp och överlämnar sig eller så löser naturen problemet lite senare, snart är det vinter.

ja 2 stycken spinkinga långben som dom är ser inte ut att vara några rambo killar om man säger så.. men som sagt jag hoppas dom går ett brutalt möte till döds när dom möter en stor ilsken björn eller nåt.. men troligen så blir dom ihjälskjutna av snuten när som..

kolla bara här vad som kan döda dig i kanadas vildmarker.. fyfan att kuta omkring där utan bra vapen o utbildning osv...

https://backcountrycanadatravel.com/canadian-wilderness-dangers/
Senast redigerad av swebarb 2019-07-29 kl. 17:40.
Citera
2019-07-29, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
ja 2 stycken spinkinga långben som dom är ser inte ut att vara några rambo killar om man säger så.. men som sagt jag hoppas dom går ett brutalt möte till döds när dom möter en stor ilsken björn eller nåt.. men troligen så blir dom ihjälskjutna av snuten när som..

Kanada är lite som Sverige, vill hjälpa gärningsoffrena så tror inte dom kommer skjutas!
Citera
2019-07-29, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex

Utan mat, vatten och skydd överlever de maximalt en vecka gissar jag. Utan mat försvinner orken samt att hjärnan slutar tänka klart.

Så vitt jag vet har ingen av dem jagat tidigare, och även om de har det så har de troligen ingen möjlighet att ta ur en älg, låt säga, eller att tillaga kött på plats.

Inget de gör verkar planlagt och det är knappast troligt att de överlämnar sig. De är bägge i praktiken redan döda. De kommer dö sakta och plågsamt och det glädjer mig.
Citera
2019-07-29, 18:09
Medlem
Citat:
Utan mat, vatten och skydd överlever de maximalt en vecka gissar jag. Utan mat försvinner orken samt att hjärnan slutar tänka klart.

Så vitt jag vet har ingen av dem jagat tidigare, och även om de har det så har de troligen ingen möjlighet att ta ur en älg, låt säga, eller att tillaga kött på plats.

Inget de gör verkar planlagt och det är knappast troligt att de överlämnar sig. De är bägge i praktiken redan döda. De kommer dö sakta och plågsamt och det glädjer mig.

Hur skall de där två ens lyckas få ngn föda alls? Annat än i soptunnor. Att döda en stor älg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in