2019-07-29, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Hur fan kan man inleda ett inlägg genom att uttrycka sig så in i helvete korkat och sen förvänta sig att bli tagen på allvar i resten av texten. Lägg ned det där djävla rasisttugget och diskutera faktiska omständigheter.

OnT: Är det någon som har förståelse för varför man beslutade om yppandeförbud? Inga barn var inblandade, inget sexuellt våld nä det var ett gatuslagsmål I mängden. Visst fanns det ett allmänintresse men varför ska det vara motivet, nä jag tror det var för att skydda afghanerna som återigen åtnjöt omvänd strukturell rasism.

/Provokatör

Kanske det att Trump blandade sig in och därmed en lust att påverka från alla möjliga håll. Det hela har ju fått lite större dimensioner än vad liknande händelser annars fått.
Citera
2019-07-29, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Finns fortfarande ett åtal då även om videon enbart visar på vart glassplittret ligger.

Problematiken är sparkarna och slagen, skärsåren är inte hela problemet

Nja, caset bygger t.ex. på att en flaska ska ha blivit krossad mot Mustafas huvud. Om det visar sig vara lögn så är alla vittnesuppgifter från samma källa inte trovärdiga längre. De kan såklart väcka nytt åtal som endast gäller sparkarna och slagen, men blir svårt att överbevisa att det inte handlade om nödvärn.

Nåja, enbart spekulationer, vi vet ju inte om detta är det nya beviset men jag kan inte tänka mig att det kan handla om något annat än vad som skedde precis innan Rocky tossade iväg Mustafa.
Citera
2019-07-29, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Jo, det är vidkommande för fallet eftersom afghanen benämner hörlurarna som "sina". Han vill ha tillbaka "sina" hörlurar. Naturligtvis hade det varit intressant att utreda om en person som trakasserar folk på gatan och är dömd för stölder, misshandel och narkotikabrott, dvs är en yrkesbrottsling, äger de hörlurar som han påstår är hans och som han råkar ha "fått" av en kompis. Polisen väljer att blunda för allt som skulle kunna kollas upp om denne afghan och som kan påverka hans allmänna trovärdighet negativt.
Hur menar du att Polisen ska kolla upp det? Om han säger att han fått dem av en person som han inte vet namnet på så faller det platt.
Citera
2019-07-29, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag tror iallfal att det är hans insta, vet iallfal att det är en instavideo här är åtminstone en video från ASAPs insta och där hör man klart och tydligt hur Afghanen pratar om sina hörlurar han säger relativt lugnt och tydligt "my headphones, my headphones" mot slutet https://www.instagram.com/asaprocky/p/Bzax42UnxN0/

Det bör även poängteras att det jag ser i det här specifika klippet inte säger att afghanerna är ett fysiskt hot.

Här är nästa filmklipp från hans instagram, där ser man att de har kanske rört sig en kort bit från den förra och hur afghanen faktiskt börjar bli arg för att de inte verkar ta honom seriöst, det är även ett klipp som går ifrån där de fortfarande är lugna (som i att det inte finns ett fysiskt hot) till när våldsamheterna redan har börjat, man ser hur afghanen landar på sina fötter (men flera av ASAPS Crew är i vägen så man kan inte se att detta är en del av stryptaget) och därefter gör ett slag mot livvakten, livvakten börjar sedan gå emot afghanen som sedan smäller eller kastar med sina hörlurar. (Detta visar på att Afghanens slag/kast med hörlurarna absolut faller inom självförsvar trots att videon är klippt samt att vi inte ser exakt hur hörlurarna träffar osv för det är utanför kamerans öga)

https://www.instagram.com/tv/BzazIJKHio6/?utm_source=ig_web_copy_link

En gemensam faktor dock med bägge videoklippen är att det absolut inte var i en gränd utan på öppen gata, det är dock ett till klipp efter att bråket mellan afghenan och Williams där vi plötsligt är i en gränd och afghanerna är återigen lugna, detta är dock klart och tydligt efter bråket med hörlurarna för de saknas nu från afghanen.

Dessa två tsm med vad vi har sett i FUP:en visar absolut på att instagram historien är redigerad och försöker att framställa en helt annan bild.

Insta filmen visar dock inte hur ASAP och hans crew slår och sparkar eller ens kastar afghanen på backen utan det fick vi reda på via TZM, men vi ser absolut delarna med livvakten och genom det vi kan se genom FUP:en så vet vi att insta filmerna är redigerade och lagda i fel ordning.

Tack för ditt informativa inlägg och svar. Undrar om de lämnade över den redigerade filmen till polisen och om det då kan vara ett brott. Det ska bli intressant att se hur det här löper i morgon.
Citera
2019-07-29, 15:35
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Hur menar du att Polisen ska kolla upp det? Om han säger att han fått dem av en person som han inte vet namnet på så faller det platt.

Hur kan man inte veta namnet på någon som ger dig en present? Alltså du är ett skämt.
Citera
2019-07-29, 15:36
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Om du läser mina inlägg så ser du att jag alls inte försvarar negrer. Jag avskyr både negrer och afghaner. Däremot så började afghanen bråka. Afghanen bestämde sig för att fråga ASAP Rocky om han visste var hans kompis var. ASAP kunde ingen svenska och var inte intresserad av att prata med honom. Afghanen säger då att han uppfattade ASAP som otrevlig och började tjafsa med honom om varför ASAP var så otrevlig.

Historien kunde ha slutat där. Nu gjorde den inte det, av den anledningen att afghanen inte gav sig. Afghanen ska väl skita i om folk vill hjälpa honom eller inte.

Det är inte min, din eller ASAP:s skyldighet att vara socialtant, vägvisare och hitta bortsprungna kompisar åt invandrat pack. Afghanen kunde väl ha ringt sin kompis, eller hur? Alla afghaner har ju nya iPhones som förhoppningsvis funkar.

Eftersom det var afghanen som började all skit med att kräva att:

1. ASAP Rocky skulle hjälpa till att hitta en bortsprungen kompis åt honom.
2. Förfölja ASAP Rocky och kräva en förklaring av honom varför han var otrevlig och inte ville hjälpa till.
3. Fortsätta att förfölja ASAP Rocky trots att ASAP sa ifrån ett flertal ggr.

Då är alltså afghanen gärningsman och ASAP Rocky handlar i självförsvar. Tolkningen av rätten till självförsvar är uppenbarligen helt skev i Sverige. Därav upprördheten hos många. Jag struntar i både ASAP och afghankräket. Däremot så hade ASAP moraliskt rätt i detta fall till självförsvar. Även med visst övervåld. Det är omöjligt att freda sig utan att använda ett visst övervåld. Poliser och väktare gör det dagligen. En del av dem passar även på att använda övervåld för nöjes skull, men det är en annan fråga.

Allt du skriver är ett långt försvarstal för negern. Det är i han natur att överreagera med våld. Kolla statistiken för våldsbrott i USA det är negrer som utgör 80 % av fängelsepopulationen. Tror du verkligen dessa undermänniskor som hazarerna är kommer vara ett problem i Sverige att de kommer kunna konkurrera med dem etniska svenskarna? De kommer dock behövas som tjänstefolk i framtiden. Som hazarer vet de att deras plats i samhällshirakin är i botten så de behöver inte fogas in i den rollen. Ge det ett par år så skall du se att de fattat att deras roll är att ha de yrken vi svenskar inte längre behöver ha. Negrer däremot äg som galnahundar man kan inte ha dem i ett civiliserat samhälle. ASAP, Cosby och Jackson och andra rika negrer är bevis för hur mycket de än integreras kan man inte lita på dem.
Citera
2019-07-29, 15:37
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Faktum är att vi inte vet varför den här situationen uppstod. Det finns det som talar för att ASAP Rocky initierat kontakten med BO för att köpa knark.

Fast vad jag kommer ihåg av FUP så har afghanen sagt i förhör att kontakten initierades av att han själv ville fråga ASAP och hans sällskap om de sett hans kompis eller/och fråga om vägen. ASAP var inte intresserade av att prata med dem utan avfärdade afghanen. Afghanen har ju sagt att han då "ville prata" med Rocky och fråga varför de var så otrevliga när han bara ville fråga om vägen typ. Det var så tjafset började.
Citera
2019-07-29, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Hur kan man inte veta namnet på någon som ger dig en present? Alltså du är ett skämt.
Försöker förklara hur juridiken fungerar. Om han säger så måste åklagaren bevisa motsatsen. Förstår du?
Citera
2019-07-29, 15:39
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Hur fan kan man inleda ett inlägg genom att uttrycka sig så in i helvete korkat och sen förvänta sig att bli tagen på allvar i resten av texten. Lägg ned det där djävla rasisttugget och diskutera faktiska omständigheter.

OnT: Är det någon som har förståelse för varför man beslutade om yppandeförbud? Inga barn var inblandade, inget sexuellt våld nä det var ett gatuslagsmål I mängden. Visst fanns det ett allmänintresse men varför ska det vara motivet, nä jag tror det var för att skydda afghanerna som återigen åtnjöt omvänd strukturell rasism.

/Provokatör

Ett allmänintresse kan alltid öka förväntad hotbild, på ett ärende som redan av sin natur kan bli jobbig att utreda eftersom flertalet inblandade personer befunnits på fri fot.
Det blev ju följdriktigt en senare husrannsakan på något hotellrum där managern huserade, tex.
Citera
2019-07-29, 15:40
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Försöker förklara hur juridiken fungerar. Om han säger så måste åklagaren bevisa motsatsen. Förstår du?

Fast om hazaren anger som skäl att han följer efter ASAP & CO är för att han vill ha ersättning för SINA hörlurar, borde han då inte bevisa att han faktiskt äger lurarna?
Citera
2019-07-29, 15:40
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Nja, caset bygger t.ex. på att en flaska ska ha blivit krossad mot Mustafas huvud. Om det visar sig vara lögn så är alla vittnesuppgifter från samma källa inte trovärdiga längre. De kan såklart väcka nytt åtal som endast gäller sparkarna och slagen, men blir svårt att överbevisa att det inte handlade om nödvärn.

Nåja, enbart spekulationer, vi vet ju inte om detta är det nya beviset men jag kan inte tänka mig att det kan handla om något annat än vad som skedde precis innan Rocky tossade iväg Mustafa.

De behöver inte väcka något nytt åtal. Sparkar och slag omfattas av gärningsbeskrivningen. De kan alltså dömas för misshandel oavsett om man kan bevisa att flaskorna används eller ej.
Citera
2019-07-29, 15:45
Medlem
Tubleross avatar
Undrar vad för ”ess i rockärmen” advokaterna har.

Känns som att detta kan bli en väldigt intressant rättegång.
Senast redigerad av Tubleros 2019-07-29 kl. 15:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in