2019-07-29, 15:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Jasså, jag visste inte att ASAP rocky var brottsaktiv nu när han är miljonär och kändis. Kan du berätta mer om dessa brott han begår?

Jag har för mig att fysiska våldsamheter är en av dem, han langar nog inte längre men det finns tecken på narkotikabrott i sms konversationerna.
Citera
2019-07-29, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Smidigt av Jafari att säga att han fick hörlurarna som gåva. Undrar om han kommer ihåg av vem han fick dem? Polisen kanske borde ha kollat upp var den personen fick hörlurarna ifrån och om den personen har kvitto. Verkar inte som att de är intresserade att kolla upp Jafari utan av politiska skäl bestämt att han ska vara offer. Att de la ned anmälan mot Jafari är en gåta. Han har gjort sig skyldig både till ofredande och misshandel mot ASAPs sällskap.
Ingen jävel bryr sig om ifall lurarna är stulna i det här fallet som handlar om något helt annat.
Polisen har inte ens sökt narkotika trots att det uppenbart förekommer så varför är det viktigt var lurarna kom från? Försåvida de inte stals där och då är det ovidkommande.
Citera
2019-07-29, 15:19
Medlem
En sak jag inte förstår efter att ha sett filmerna är detta. Varför är det grov misshandel. Jämför bara med t.ex Moderaten i Karlskrona som låg på sjukhus ett tag med frakturer i ansiktet. Där fanns förvisso ingen film, om jag inte minns fel. Men då var rubriceringen misshandel av normalgraden.

I detta fall ser man hur BO attackerar först och sen kan det se något illa ut när han ligger på backen. Men han var på sjukhuset en halvtimme för omplåstring?

Jag förstår att bevisningen i sig var sämre med moderaten i Karlskrona förra sommaren. Men om man ser till efterföljande sjukhusbesök och dokumenterade skador så känns det ju helt upp och ner att en halvtimmes omplåstring betyder grov misshandel och flera dagar på sjukhus med frakturer i ansiktet är normalgraden.

Kan någon förklara?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Nej och hur vet du att BO är brottsaktiv nu?

Har knarkarens livssituation förändrats på något vis på sistone? Ja, bortsett från att han tydligen känner sig trygg nog i landet han ”flydde” från att nu semestra där...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag har för mig att fysiska våldsamheter är en av dem, han langar nog inte längre men det finns tecken på narkotikabrott i sms konversationerna.

Tror du att det är releavant att Ondahamstern på flashback har för sig att...?
Citera
2019-07-29, 15:20
Medlem
Citat:
Nej och hur vet du att BO är brottsaktiv nu?

Av filmerna som cirkulerar ser vi att han var drogpåverkad samma kväll han bråkade med amerikanerna, och köp och innehav av narkotika är ett brott i Sverige och även bruk är ett brott i Sverige.
Citera
2019-07-29, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Du vet alltså inte om det finns något så du har alltså inget att komma med alls.
Nu är det ju inte jag som är åklagare. Jag har läst om hans bakgrund i olika media och denna inkluderar missbruk och våld. Det kan vara lögn. I så fall ber jag Rocky om ursäkt!
Citera
2019-07-29, 15:21
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

Fast vilka röker inte på i USA liksom? Får mig o tänka på Snopp o company som oxå hamna i trubbel för minimalt innehav, Sverige - knasigt.
Citera
Medlem
Citat:
Nu är det ju inte jag som är åklagare. Jag har läst om hans bakgrund i olika media och denna inkluderar missbruk och våld. Det kan vara lögn. I så fall ber jag Rocky om ursäkt!

Om du ska driva tesen att Rockys har förflutna våldshandlingar i bagaget som är relevant får du belägga det.
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Ingen jävel bryr sig om ifall lurarna är stulna i det här fallet som handlar om något helt annat.
Polisen har inte ens sökt narkotika trots att det uppenbart förekommer så varför är det viktigt var lurarna kom från? Försåvida de inte stals där och då är det ovidkommande.

Att han ska ha ersättning för lurarna har varit ett argument för att han följer efter. Därför är det relevant ifall dom är stulna.
Citera
2019-07-29, 15:23
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Det blir bara så tydligt nu. En random afghan hamnar i bråk med en hip-hop-sjärna på besök i stan. Det visar sig att denne random afghan är dömd för massa brott under de 4 år han varit här. Dessutom hade ha nyss tafsat på två tjejer innan han började bråka med ASAP.
Också hip-hop-stjärnan är dömd för massor av brott. Man får nog säga att de är goda kålsupare båda två.

Citat:
Däremot så har ASAP den moraliska rätten på sin sida i det här fallet.
Faktum är att vi inte vet varför den här situationen uppstod. Det finns det som talar för att ASAP Rocky initierat kontakten med BO för att köpa knark.
Citera
2019-07-29, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Att han ska ha ersättning för lurarna har varit ett argument för att han följer efter. Därför är det relevant ifall dom är stulna.

Hur då menar du? Rent juridiskt alltså?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in