2019-07-29, 14:34
Medlem
Afghanen har nu en hotbild i Sverige (och i Iran). Är det då inte dags för honom att fly igen till nästa land?
Som han beter sig så hinner han med att söka asyl i många länder pga av hotbild innan han går i graven.

Vår kriminelle vän kommer bli en världsmedborgare och ha många pass att välja på. Sedan är det ju bara för honom att välja vilket land han vill åka tillbaka på semester till och vila upp sig lite om det hettar till i hans nya omgivningar.
Citera
2019-07-29, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Slösa statliga medel=tjäna?

Så slöa har de väl inte varit jämfört med andra liknande mål. Omfattningen på detta är långt över vad som är normalt och detta beror förstås på att Rocky är en kändis och att det finns politiska motiv. Likhet inför lagen, not so much.
Citera
2019-07-29, 14:38
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Så slöa har de väl inte varit jämfört med andra liknande mål. Omfattningen på detta är långt över vad som är normalt och detta beror förstås på att Rocky är en kändis och att det finns politiska motiv. Likhet inför lagen, not so much.

Omfattning i media eller avseende statens handläggning? Den senare tycker jag har varit speedy.
Citera
2019-07-29, 14:39
Medlem
Stockholms tingsrätts allra sömnigaste vecka under året ...

http://www.stockholmstingsratt.se/Domstolar/stockholmstingsratt/Dokument/F%c3%b6rhandlingar%202018/F%c3%b6rhandlingar%202019-07-08%20--%2008-09.pdf

Fast nu blir det kanske lite liv i luckan och vakterna (som måste genomsöka allt och
alla och ordentligt vid entren) slipper ha ännu en händelsefattig dag på jobbet.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7257070

"Publicerat söndag 28 juli kl 04.00
Antalet anmälda hot och ordningsstörningar i domstolar runt om i landet ökar, visar ny statistik som Ekot tagit del av."
Citera
2019-07-29, 14:42
Medlem
Citat:
Omfattning i media eller avseende statens handläggning? Den senare tycker jag har varit speedy.

Är det sommartid så är det. Vikarier överallt, även på landets högsta poster.
Den i tråden som först läser alla 570 sidorna i FUP förtjänar f ö en utmärkelse ...

Är det klart exakt hur många och vilka som skall höras ? Och är något vittne att
betrakta som fientligt ( t ex tjejen med SMSen) ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Nog verkade han ganska dimmig och "svårkontaktad", men det behöver ju inte vara drogpåverkad, han kanske är lätt efterbliven, lågbegåvad, lite dum i huvudet.

Man kan ju verka jävligt efterbliven om man försöker göra sig förstådd på ett språk man knappt kan (engelska). Jag förstår inte alls hur man går det till att han beter sig som om han är påtänd i videon faktiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Vill först tacka för tidigare intressanta inlägg, men du skrev själv att du fram till du läste akutjournalen trodde att han var drogpåverkad. Gör inte det någon skillnad nu? Jag vill inte dryga mig, så du får gärna släppa det om du vill.

Om du möter någon som du tror är drogpåverkad, dryg, tjafsar och inte backar när han borde gjort det, och ovälkommet fortsätter att uppvakta så tror jag att både du, jag och alla andra vill ha möjlighet att freda oss.

För övrigt finner jag det märkligt att inte båda parter i detta är misstänkta för brott.

Visst vill vi det, och livvakten slapp ju också åtal trots att knuffarna och särskilt strypgreppet skulle kunna tolkas som i alla fall ringa misshandel om man lusläser lagen. Fast juridiskt går ju gränsen för vad som räknas som fredande i vanliga fall en bra bit innan man kastar någon i marken och i grupp sparkar, slår och kanske skär dem med glasflaskor vilket ju också gör att det här måste upp i rätten nu. Särskilt eftersom Jafari egentligen aldrig verkar gjort något särskilt just mot Rocky och hans två anhängare utan fokuserat sig nästan helt på livvakten.

Fast det där är är inte mitt område, skrev mest i tråden angående att det var lite oklarheter om akutanteckningen.
Citera
2019-07-29, 14:43
Medlem
Citat:

Omfattningen av åklagarens material och hastigheten som du nämner saknar helt motstycke för ett sådant här mål. Det bevisar att alla inte är lika inför lagen, åklagaren agerar helt annorlunda för att det är en kämndis och för att det finns politiska motiv.
Citera
2019-07-29, 14:46
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Om du läser mina inlägg så ser du att jag alls inte försvarar negrer. Jag avskyr både negrer och afghaner.
.

Hur fan kan man inleda ett inlägg genom att uttrycka sig så in i helvete korkat och sen förvänta sig att bli tagen på allvar i resten av texten. Lägg ned det där djävla rasisttugget och diskutera faktiska omständigheter.

OnT: Är det någon som har förståelse för varför man beslutade om yppandeförbud? Inga barn var inblandade, inget sexuellt våld nä det var ett gatuslagsmål I mängden. Visst fanns det ett allmänintresse men varför ska det vara motivet, nä jag tror det var för att skydda afghanerna som återigen åtnjöt omvänd strukturell rasism.

/Provokatör
Citera
2019-07-29, 14:46
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Omfattningen av åklagarens material och hastigheten som du nämner saknar helt motstycke för ett sådant här mål. Det bevisar att alla inte är lika inför lagen, åklagaren agerar helt annorlunda för att det är en kämndis och för att det finns politiska motiv.

Tvärtom så tror jag att asap samarbetat väl och att det finns omfattande dokumentation. Men visst, viss prio kan ärendet ha fått. Politiska motiv?
Citera
2019-07-29, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
De flesta sparar kvittot, då detta är nödvändigt vid byte eller om garantin skall utnyttjas.
Kul! Det blir nog huvudnumret när rättegången börjar! Har BO tappat kvittot för hörlurarna?
Citera
2019-07-29, 14:50
Medlem
Citat:
Tvärtom så tror jag att asap samarbetat väl och att det finns omfattande dokumentation. Men visst, viss prio kan ärendet ha fått. Politiska motiv?

Om du inte förstår detta kanske du kan lyssna på en professor i kriminologi som t.ex. Leif GW Persson som just tog upp att detta inte är proportionerligt för ett sådant här mål och det är tjänstefel. Men just pga att det ligger i regimens intresse kommer det inte leda till åtgärder mot åklagaren då han går regeringens ärenden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in