2019-07-29, 13:14
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det står i FUP

Jag vet.
Efterfrågar därmed fortfarande vad du menar?
Citera
2019-07-29, 13:14
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoubleWood
Jag jobbar inom blåljus, så det är något jag ser rätt ofta.
Jag har också tjänstgjort i Affe några vändor och är väl medveten om kulturella skillnader.

Vad har du själv för vana och erfarenhet i ämnet?

Hoppas för Mayers skull att du med din expertis blir kallad som vittne då.

Allvarligt talat, tror du att argumentation i den riktiga världen går till så?

”Det är ett normalläge för afghaner och somalier(?) att bära kniv. En som påstår sig ha tjänstgjort nåra vändor i affe säger så på internet”
Citera
2019-07-29, 13:15
Bannlyst
https://www.svt.se/nyheter/ny-bevisning-ska-fria-asap-rocky-och-hans-vanner

Vad kan det vara för ny bevisning?
Citera
2019-07-29, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Men nu ju detta inte en faktor, och han har han ju inte heller misstänkt det, alltså elimineras frågan om putativt helt.

Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag vet.
Efterfrågar därmed fortfarande vad du menar?

Känner du inte till vad lagen säger om nödvärn och putativt nödvärn? Uppenbarligen inte och han har som sagt hävdat detta i FUP.
Citera
2019-07-29, 13:16
Medlem
Offrets advokat i fallet ASAP Rocky anklagar Leif GW Persson för kränkande påståenden om hans klient.

https://twitter.com/dagensnyheter/status/1155794818695684096
Citera
2019-07-29, 13:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Det kan ju vara så att åklagaren egentligen känner till dessa bevis, men i sedvanlig ordning placerat dem i "slasken" eftersom de inte passar in i det narrativ man vill presentera i FUP.

Eller så visar det att det inte är så märkvärdiga bevis som man vill framställa det som...vi får helt enkelt vänta o se
Citera
2019-07-29, 13:19
Medlem
BonitaPietilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Hur länge..

Fortsätt du med ditt hittepå kanske ngn tar livet av killen till sist och att du blir nöjd. Glöm inte banjon och högafflarna på begravningen ditt jävla lowlife.
Citera
2019-07-29, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Offrets advokat i fallet ASAP Rocky anklagar Leif GW Persson för kränkande påståenden om hans klient.

https://twitter.com/dagensnyheter/status/1155794818695684096

Så sanningen gör ont, det gjorde nog ont för hans offer när han knivskar dem också. Ut med kräket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonitaPietila
Fortsätt du med ditt hittepå kanske ngn tar livet av killen till sist och att du blir nöjd. Ditt jävla lowlife.

Det skulle nog rädda fler liv i så fall men han ska inte vara här ens.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Det kan ju vara så att åklagaren egentligen känner till dessa bevis, men i sedvanlig ordning placerat dem i "slasken" eftersom de inte passar in i det narrativ man vill presentera i FUP.

Mycket bra, Pluto!! Nu har du troligen skapat en konspiration till i denna tråden!

Det har absolut hänt att åklagare/polis lagt bevisning i den s k "slasken" (med eller utan avsikt?)
Men detta har främst hänt i dom gigantiska målen, som t ex Playa-målet och Helikopterrånet, där det är oerhört mycket material som i princip är omöjligt att kunna överblicka.

Att du skriver att detta händer "i vanlig ordning" är både naivt och okunnigt!
Citera
2019-07-29, 13:22
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Det är en hel radda personer här inne som påstår att läkare och överläkare har konstaterat att han inte var drogpåverkad, och att det gjorts genom undersökning av pupillerna.

Vad jag kan se säger läkaren på s 112 att ungefär "sidlika pupillreflexer u a för direkt och indirekt ljus."
Är det inte inte vid ljus framifrån dvs normal som är relevant för att uttala sig om ev drogpåverkan.

Överläkaren konstaterar vad jag kommer ihåg bara att inget drogtest har gjorts.

För övrigt finner jag det märkligt att inte båda parter i detta är misstänkta för brott.
Med tanke på den rättsmedicinska bedömningen hade det väl varit adekvat att ta blodprover för droganalyser? Brukar inte det ingå i rutinerna?
Citera
2019-07-29, 13:22
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Den nya försvararen påstår att de kommer att hålla linjen vad gäller nödvärn och att de har ny bevisning.

Skrivs i Aftonbladet och rewritas i Expressen:
En av de två männens nya försvarare, advokat Martin Persson, säger till Expressen att bytet skedde redan förra veckan.
– Jag har fullmakt sedan förra veckan och träffade honom bland annat i går.
Advokaten: ”Vi har ett ess i rockärmen”
– Det är ingen hemlighet att min klient påstår att han agerat i nödvärn, och det är det vi ska visa, och att våldet man har använt är proportionerligt till det han har utsatts för, säger Martin Persson.
Till Aftonbladet säger Martin Persson att försvaret kommer att presentera ny bevisning under rättegången.
– Vi har ett ess i rockärmen helt enkelt.

Ska onekligen bli spännande att se vad som menas och vilka trådteorier som kan vara relevanta.

https://www.expressen.se/noje/asap-rockys-van-byter-advokat-/

Är det måhända nya filmer. Eller något annat som visar just innan ASAP slänger iväg snubben att han var under hot och att afghanen hade attackerat honom. Rimligtvis finns det ju inget annan som kommer fria.

I övrigt kommer det förmodligen bli den dyraste både rättegången som förundersökning gällande ett sk mängdbrott. Bra dock att de åtalade kommer stå för sina egna advokatkostnader. Blir intressant att se vart notan på målsägarbiträde kommer hamna på. Det tillsammans med alltså personskydd numera för afghanen! Jösses vilka pengar och resurser det verkar finnas när en av dessa ensamkommande blir utsatt (eller möjligen utsatt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in