Citat:
Ursprungligen postat av
Medlemskap
USA bombar inte så? Låter skämtsamt, för det gör dom. Det är bara titta på Irakkrigets bilder. 2003-2007.
De skjuter gärna oskyldiga civila från Choppers om de vill också, för skojs skull. Och vill sätta in människor som avslöjar dom i livstid och sen avrätta dom.
Iran har flera hundratusentals sådana mobila raketer.
Roligt att du även säger att Nordkorea har Seoul som gisslan. Så Iran har inte några gisslan i det avseendet?
Dubai? Förenade Arabemiraten? Alla tusentals fartyg, tankers, Saudi Arabien? Qatar, Kuwait, Tel Aviv?
Mullorna skjuter sig själva i ena lungan om de utför ett endaste kärnvapentest, men de har tidigare utfört många test av sina ballistiska robotar, och andra missiler.
Man slår mot strategiska mål för att man har luftherravälde. Jag säger inte det är mer moraliskt men det är mer effektivt än att slå brett mot trupp eller stadsbebyggelse. Med luftherravälde vilket jag utgår från att man tar så kan man slå till över hela Iran.
Terrorbombning är ineffektivt. Skall man inte invadera finns ingen anledning att slå till mot trupp.
Notera även att jag inte tror på fullskalig invasion.
Seoul är svårt att försvara då Nordkoreas artilleri är vid gränsen. Det regnet av granater ner i en mångmiljonstad är förödande.
Vad gäller UAE och Saudi så har väl även dessa länder ett visst luftvärn och även luftburen radar (SAAB Globaleye). Må vara att de inte har Arrow3. Man kan även tänka sig att US NAVY bistår med luftvärn, de har ju kryssare med den specialiteten.
De civila skeppen är ju inte där om det hettar till.
Jag skulle inte utgå från att situationen är låst på det viset du gör.
Avancerade kryssningsrobotar och ballistiska robotar är jävligt dyra. Så hundratusentals har de ju knappast. Då är det andra missiler det handlar om.