2019-07-29, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
I sak håller jag med dig, men läser du FUP:en mer noggrant kan du se att överläkaren flertalet gånger konstaterar att Must*f* J*f*ri de facto inte var drogpåverkad.

*=a

Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Baserat på vad?

Fråga fendaden vetja
Citera
2019-07-29, 12:19
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Den här tråden har flera sidor där man diskuterar BO's livsstil, men när man tar upp GM's livsstil så är det helt plötsligt irrelevant bara för att han levt den i ett annat land?

När GM landade i Sverige så lämnade han alltså sin livsstil kvar på flygplatsen?
Det är irrelevant för att Rocky inte har gjort något fel i detta fallet, samt att sakerna som han sägs ha gjort är småpotatis jämfört med det Mustafa är dömd för.
Citera
2019-07-29, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Kanske det ja, men den uppgiften efterfrågades inte i förhöret.

Nej det är ju en politisk process som syftar till att fria afghanen för att regeringen inte ska tappa stöd.

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det är ju inte mindre relevant än en av dig påhittad kniv, eller att MÄ skulle vara drogpåverkad.

Vakna nu.

Det är ingen som har hittat på en kniv, du fantiserar, att MÄ var drogpåverkad var de flesta som är vid sina sinnens fulla bruk överens om.
Citera
2019-07-29, 12:21
Medlem
Citat:
Det är ju inte mindre relevant än en av dig påhittad kniv, eller att MÄ skulle vara drogpåverkad.

Vakna nu.

Det är du som förnekar att vi har att göra med en flerfaldigt dömd afghansk knivbrottsling och drogmissbrukare. Du hade nog velat ha kvar argumenten "fördomar", "rasism" och "svärjevän" men nu kom verkligheten till dig lite för svart mot vitt och det är nog tungt för dig.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
En livsstil som innehåller massor av våld är relevant i ett brottmål som handlar om våld men knarkförsäljning i USA för många år sedan är knappast relevant i ett misshandelsmål.

Fast det är ju inte bara knarkförsäljning han åkt fast för genom åren. Han har även en massa våld i bagaget från vuxen ålder. Är det relevant i ett misshandelsmål?

Om NEJ, varför är BO's våldsbrottslighet relevant när ASAP's inte är det?
Citera
Medlem
Citat:
Att ha cracklangning på cv’t är en merit i din värld?

Det här är inte en anställningsintervju.
Citera
2019-07-29, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast det är ju inte bara knarkförsäljning han åkt fast för genom åren. Han har även en massa våld i bagaget från vuxen ålder. Är det relevant i ett misshandelsmål?

Om NEJ, varför är BO's våldsbrottslighet relevant när ASAP's inte är det?

Källa till domar över misshandel av Rocky?

BO's misshandel som han är dömd för i Sverige är givetvis relevant i ett misshandelsmål i Sverige, förstår du inte det känner du inte till det mest grundläggande i brottmål.
Citera
2019-07-29, 12:27
Medlem
Citat:
Att ha cracklangning på cv’t är en merit i din värld?

Det är väl inte min värld vi pratar om utan om vad som är relevant i domstolsvärlden. Det är klart att det kan vara relevant där att veta hur drogpåverkade, dömda knivvana personer agerar. Det är bara en fråga om bevisning.
Citera
2019-07-29, 12:29
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Källa till domar över misshandel av Rocky?

Jag har sökt och sökt men vet inte vilka sökord jag skall använda för att slippa alla aktuella artiklar om ärendet. Att skriva "Asap crime record" i google ger 14+ miljoner resultat och inga av de första 5 miljoner resultaten verkar innehålla det jag söker.

I need help. Kanske Flashback-grävarna kan hjälpa till här?

Citat:
BO's misshandel som han är dömd för i Sverige är givetvis relevant i ett misshandelsmål i Sverige, förstår du inte det känner du inte till det mest grundläggande i brottmål.

Jag ställer mig bara frågande till varför så många i den här tråden totalt ignorerar GM's brottsbana samtidigt som de använder BO's brottsbana som en försvårande omständighet i målet.
A criminal is a criminal is a criminal.
Citera
2019-07-29, 12:29
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Hänvisa då till FUP istället för journalen. Tydligen så konstateras i FUP att MÄ inte var drogpåverkad...

Citat:
Baserat på vad?

Det undrar jag också. Tog man alla erforderliga prover på afghanen på sjukhuset för att konstatera att han inte han någon form av drog i kroppen, eller är det baserat på läkarens tyckande? Mustafa är ju droganvändare, eftersom han är dömd för att ha använt droger.

Hur som helst så uppträdde afghanen drogpåverkat. Det konstiga är att afghanen Jafari i förhör, när han får frågan varför han inte lämnar ASAP Rockys sällskap ifred och bara går därifrån, säger att han ville ha sina hörlurar som ASAP:s livvakt tagit. Då undrar man ju varför han inte gick redan innan? Han hade ju hörlurarna innan han drämde till livvakten i huvudet med dem.

Helt sjukt att svensk polis och rättsväsende är så partiska och politiska i detta ärende. När man läser förhöret med ASAP Rocky så är det ju enbart anklagande frågor. Ingen som helst förståelse för att de var förföljda. De säger ju gång på gång att de vill bli lämnade ifred.

Afghanen däremot ändrar sin historia. Först säger han att han förföljde ASAP för att han tyckte att de vara otrevliga när Afghanen frågande dem om de visste var hans kompis var? Han ville tydligen ha svar på varför de var otrevliga? Varför drog inte afghanen där och då? Varför ifrågasätter inte Polisen afghanens berättelse och motiv för att följa efter dem? Sedan säger han att han fortsatte att förfölja ASAP för att han inte fick tillbaka sina hörlurar som han själv förstört genom att kasta i huvudet på livvakten.

Hela den här historien blottlägger inkompetens hos Polis och rättsväsende samt politisk prestige och eventuellt politiska motiv. Framförallt visar det också hur dåligt ställt det är med svenska språket hos välutbildade tjänstepersoner i den feministiska mångkulturella diktaturen Sverige.
Senast redigerad av BeatriceCenci 2019-07-29 kl. 12:32.
Citera
2019-07-29, 12:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Det är du som förnekar att vi har att göra med en flerfaldigt dömd afghansk knivbrottsling och drogmissbrukare. Du hade nog velat ha kvar argumenten "fördomar", "rasism" och "svärjevän" men nu kom verkligheten till dig lite för svart mot vitt och det är nog tungt för dig.

Jaså du. Är det nu vi ska hitta på argument den andre sagt?

Exakt var har jag påstått något av detta?
Citera
2019-07-29, 12:31
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TVdator
Han slängde dom för att livvakten lyfte upp honom i nacken ja. Sen kastade livvakten bort hörlurarna. Klart man blir rädd när nån lyfter upp en från marken med händerna runt ens hals.

Runt ens hals var hans ord, under armarna säger andra.

Om han e rädd varför sa hans vän att han var argsint för och... För att vara ärlig, alla som växt upp i förorten förstår vad jag menar men titta på hans bestämda gångstil när han upprepande närmare sig våra homies, om han var rädd var han väldigt bra på att gömma det.

Om jag får spekulera så nej, han pumpade antagligen adrenalin från sitt senaste skjut. Plus att killarna ödslat hans tid (för han försökte sälja maja) o förstört hans hörlurar (hans uppfattning, din åsikt).

Vad vill du ska hända?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in