2019-07-29, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Hinner egentligen inte sitta och dividera här nu men måste fråga om BOs tatuering vad den föreställer och vad det betyder?
...samt grej jag undrat hela tiden: vad är det för något vitt han har på halsen ovanför tatueringen?
Ser ut som en sond eller ngt liknande, men det kan det välan inte vara för rättsläkaren anger ju status ”helt frisk”?
Vad tatueringen betyder finns dokumenterat här:
(FB) Afghanerna som ofredade ASAP Rocky - Mustafa Jafaris brott & islamistsympatisör?
Citera
2019-07-29, 12:05
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du tror att ASAP Rocky och hans team initierat kontakten med BO i tron att han skulle kunna fixa fram droger åt dem? BO är ju tidigare dömd för drogförsäljning om jag minns rätt, så han borde i så fall på något sätt kunna hjälpa dem med detta.
Jag har svårt att se händelseförloppet som leder fram till att livvakten lyfter iväg honom i halsen?

AR: Kan jag köpa knark av dig?
BO: Nej, jag har slut på knark
AR livvakt: Då lyfter jag iväg dig i halsen
Headphones kanske är kodord för drogpengar?

MJ: Here's your illegal drugs, man.
AR: Thanks. Now piss off! I'm not going to pay you.
MJ: I want my headphones.
Citera
2019-07-29, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Skönt för dig. Då kan vi låtsas att han aldrig har sålt crack.

Du får väl hålla dig till vad som är relevant i en svensk domstol, på vilket sätt skulle detta vara relevant menar du?
Citera
2019-07-29, 12:08
Medlem
Citat:
Men det gällde ju en polis ju
Ja det är mitt svar

Har polisen befogenheter att idka dödligt våld i större utsträckning än vanligt folk? Jag tror inte det, men hittar du lagstöd för det så kan du gärna dela med dig.

Sen att vanligt folk inte normalt får bära pistol är en annan sak, men det är som sagt en annan sak.
Citera
2019-07-29, 12:08
Medlem
DoubleWoods avatar
Citat:
Det finns flera saker som talar för att Kändisen slog en glasflaska i bakhuvudet på BO.
Nej. Det är inte som på film. Hade afghanen fått en glasflaska slagen i bakhuvudet, hade han sannolikt dött, eller åtminstone fått svåra skador/frakturer, hjärnskakning osv.
Citera
2019-07-29, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Spännande nyheter från Aftonbladet just nu:

nu kommer advokaterna med ett motdrag.

– Inom kort kommer det komma egen bevisning från försvarets sida. Det är bevisning som åklagaren inte har presenterat. Vi har ett ess i rockärmen helt enkelt, säger advokat Martin Persson.

"Det är 100% nödvärn", säger advokaten. Den advokat som säger så förstår inte mycket om taktik.

Det finns inte en svensk domstol som skulle våga frikänna för nödvärn lr nödvärnsexcess i ett sånt här fall. Som det här målet ligger handlar det istället 'till 100%' om att visa på oklarheter i åklagarens bevisning och att skapa ett rimligt tvivel om vad var och en skulle ha gjort, inte minst genom att använda omständigheter som kan hänföras till den frånvarande afghanen.

Men vi får väl se, esset kanske finns just denna enda gång.
Citera
2019-07-29, 12:11
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Nu handlar det om Sverige, och vad ASAP har gjort i andra länder är egalt.

Den här tråden har flera sidor där man diskuterar BO's livsstil, men när man tar upp GM's livsstil så är det helt plötsligt irrelevant bara för att han levt den i ett annat land?

När GM landade i Sverige så lämnade han alltså sin livsstil kvar på flygplatsen?
Citera
2019-07-29, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Skönt för dig. Då kan vi låtsas att han aldrig har sålt crack.

Det talar ju till ASAPs fördel, att han vet hur såna människor kan och brukar agera.
Citera
2019-07-29, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Den här tråden har flera sidor där man diskuterar BO's livsstil, men när man tar upp GM's livsstil så är det helt plötsligt irrelevant bara för att han levt den i ett annat land?

När GM landade i Sverige så lämnade han alltså sin livsstil kvar på flygplatsen?

En livsstil som innehåller massor av våld är relevant i ett brottmål som handlar om våld men knarkförsäljning i USA för många år sedan är knappast relevant i ett misshandelsmål.
Citera
2019-07-29, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Då borde han kunna namnge den personen.

Kanske det ja, men den uppgiften efterfrågades inte i förhöret.
Citera
2019-07-29, 12:15
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Du får väl hålla dig till vad som är relevant i en svensk domstol, på vilket sätt skulle detta vara relevant menar du?

Det är ju inte mindre relevant än en av dig påhittad kniv, eller att MÄ skulle vara drogpåverkad.

Vakna nu.
Citera
2019-07-29, 12:16
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Det talar ju till ASAPs fördel, att han vet hur såna människor kan och brukar agera.

Att ha cracklangning på cv’t är en merit i din värld?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in