Citat:
Ursprungligen postat av
Pust
Städa brukar vara den vanligaste arbetsuppgiften. Sedan finns det andra arbetsuppgifter som att dra kundvagnar, men det är lite "priviligerat" att vara satt på dem.
Högst troligen kommer man nog att få städa.
Många som hamnar på Samhall kommer tillbaka på ruta ett till AF som några år äldre bara.
Är det verkligen en "privilegierad arbetsuppgift" att dra kundvagnar på storköpsmarknader?(!)
Fy fan vad jag skämdes när jag gick ifjol somras och drog kundvagnar iförd den gula västen.
Man skulle alltså hämta in de vagnar som hade ställts in i "fel bås" och istället köra in de rätt.
Detta var en obligatorisk arbetsuppgift för en del i slutet av dagen efter att ha städat eller klippt gräsmattor en hel dag i värmen. Tungt som ****** var det också att köra "ett tåg" och kryssa mellan bilar, gåendes och sluttande asfalt.
I slutet av sommaren så drog ICA Maxi in kontraktet för Skamhall, antagligen för att det blev för dyrt.
Istället var det en enda gubbe som drog vagnarna tidig morgon genom att bogsera dessa med sin bil!
Citat:
Ursprungligen postat av
Pepper2018
Lär inte bli något anställningsstopp, fick en kallelse för några veckor sen om att Samhall har stort anställningsbehov inför hösten.
De som brukar få tillsvidareanställningar är personer som bedöms att dom inte klarar av ett vanligt arbete. Och innan du blir erbjuden det får du gå x antal år på diverse anställningsformer.
Jag har sällan jobbat så hårt på en arbetsplats och många av tillsvidareanställda sket fullständigt i att arbeta utan sjukskrev sig för att slippa! Detta förstår jag då det oftast är ett stressigt jobb där man som tidigare jag skrev tvingas hoppa mellan olika arbetsuppgifter.