Citat:
Ursprungligen postat av
TheLucky
Vad jag förstår så inträffade händelsen innan konserten och att han greps dagen efter. Asap hade tydligen meddelat polisen att han hade en film om hela händelsen och polisen förstod att detta skulle läggas ut på youtube. Gymnasieamnestins konsekvenser skulle då lyftas på en ny nivå eftersom det är en kändis som råkar ut för den och att kändisen visar sig både kunna hantera situationen och dessutom sätta stopp. Där brann det till i den politiskt korrekta åklagaren som satte igång hela apparaten med extra utredare och andra resurser.
Varifrån har du fått uppfattningen om att det skett innan konserten och att han greps dagen efter?
Faktum är följande:
- Larmet om händelsen inkom 21:53 den 30 juni (FUP s. 5).
- ASAP Rocky pekas ut som MGM redan 22:07 den 30 juni (FUP s. 7)
- Beslut om att ASAP Rocky ska förhöras tas 19:41 den 2 juli (Expressen-artikeln nedan)
- ASAP Rocky förhörs 23:52 den 2 juli (Expressen-artikeln nedan)
https://www.expressen.se/noje/darfor-fick-asap-rocky-upptrada-pa-stadion/
Polisen säger sig själv inte kunna besvara varför beslut om förhör dröjde:
Varför det tog två dygn innan förhöret hölls och häktningsorden gavs – trots att ASAP Rocky själv delade en video på det misstänkta brottet i sociala medier kan inte Peter Claeson svara på.
– Det vet inte riktigt jag. Jag gick på som jouråklagare och började klockan 16 på tisdag, säger Peter Claeson och fortsätter:
– Polis hade informerat om att man höll på att jobba upp ett ärende och att man skulle höra av sig till mig under kvällen. Vad som hänt söndag till att dom kontaktat mig har jag ingen direkt kännedom om.
Är inte det fetstilade ett indirekt erkännande för att man på många fler nivåer än normalt velat orkestrera detta fallet som handlar om att någon misshandlats och fått "ringa skador" (t om enligt åklagaren själv)?
Mig veterligen är det enda som kan förklara detta att den kriminella terrorintresserade s k BO tillhör regeringens utvalda folk - som enligt praxis alltid ska tilldelas gräddfil av staten. Fallet är som jag sagt sedan början en tydlig politisk markering att "man får inte gå emot viljan hos regeringens utvalda folk". Hela FUPen genomsyras av detta tänk!