2019-07-28, 16:17
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av room6527
Tjenis.

Kanske en ögonöppnare i detta fall med de mystiska skärskadorna på parasit-harzaren.

Vår grabb kom hem ganska ledsen efter ett fall från sitt skateboard där han dessutom lyckades kvadda sin mobil i fallet så att displayen trasades sönder i bitar. Tack vare detta fick vi tillbringa c:a 10 tim på Karro (jävla skitsjukhus) då han fick flera skärsår av displayen (Samsung) när han lyckades landa på mobilen i fallet, hur nu fan det gick till. Glasskärvorna var typ A4-tunna men jävligt vassa så sköterskan satt med pincett och förstoringsglas .

Om ni kollar fup:en så syns det tydligt hur hazaren håller sin vita mobil i höger hand i början av fallet, han hade den inte i handen utanför Max utan den kom fram senare. Dels kan denna mobil ha uppfattas som kniv då den har kromlist runt om som blänker, sen kan lcd-displayen gått åt helvete i fallet och eftersom han kröp ihop ett kort tag efter fallet medan dom kickade på honom kan han ev ha skurit sig på sin mobils display. ( den krossade flaskan var längre bort på andra sidan Olofsgatan som dessutom saknade spår)

Observera - detta är en teori-men kolla bilderna i fup:en.
Jag kan dock garantera att en spräckt display är jävligt vass och otrevlig, jag skar mig själv på skiten när vi skulle plocka bort bitarna.
Mer troligt då att han har använt mobilskärvor till att skrapa/skära/sticka sig själv efter att sällskapet lämnat platsen. Hög på lite Chinaman's nightcap kände han nog inte ens någon smärta.
Citera
2019-07-28, 16:21
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Enligt Leif GW Persson är inte alla lika inför lagen:

Och det stämmer nog. Inte f-n utreder polisen varje motsvarande misshandelsfall lika grundligt som detta fall. Många läggs till och med ned eftersom polisen inte orkar ta tag i detta.

Det känns ju snarare som när MGM är flyktingbarn Mustafa o BO är svenska Pelle eller tom rika Rocky så då har vi inte tid för vi mår bra ändå, men när det var tvärtom oj då jävlar brakade helvetet ut.

Han snackar om hur han var så jävla rädd o saker var läskigt... Killen har väl flytt krig och dessutom huggit folk efter han kommit hit, antingen är fullt fungerande eller psykiskt sjuk kanske PTSD eller så men det är irrelevant, jag tror inte han vet vad rädsla är oavsett och av var o varenda uttalande han gett tycks allt vara stora lögner hela högen. Drygt.

Imponerande att han tas på allvar
Citera
2019-07-28, 16:24
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Enligt Leif GW Persson är inte alla lika inför lagen:

Och det stämmer nog. Inte f-n utreder polisen varje motsvarande misshandelsfall lika grundligt som detta fall. Många läggs till och med ned eftersom polisen inte orkar ta tag i detta.

GW har varit lite mer svamlig än vanligt i det här fallet. Från början gjorde åklagaren allt fel enligt honom men tittar man på dagens nyhetsmorgon i TV4 så är det delvis andra tongångar:

https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/12367260

Dessutom, är det bara jag som tycker att han verkar påverkad? Hans ögon ser helt borta ut och det är ju nästan så att han sluddrar. Jag trodde att han brukade ha sin vita period över sommarhalvåret men värmen gjorde det kanske extra frestande att ta ett par stärkande groggar.
Senast redigerad av konstapel 2019-07-28 kl. 16:30.
Citera
2019-07-28, 16:24
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Vad jag förstår så inträffade händelsen innan konserten och att han greps dagen efter. Asap hade tydligen meddelat polisen att han hade en film om hela händelsen och polisen förstod att detta skulle läggas ut på youtube. Gymnasieamnestins konsekvenser skulle då lyftas på en ny nivå eftersom det är en kändis som råkar ut för den och att kändisen visar sig både kunna hantera situationen och dessutom sätta stopp. Där brann det till i den politiskt korrekta åklagaren som satte igång hela apparaten med extra utredare och andra resurser.

Varifrån har du fått uppfattningen om att det skett innan konserten och att han greps dagen efter?

Faktum är följande:
- Larmet om händelsen inkom 21:53 den 30 juni (FUP s. 5).
- ASAP Rocky pekas ut som MGM redan 22:07 den 30 juni (FUP s. 7)
- Beslut om att ASAP Rocky ska förhöras tas 19:41 den 2 juli (Expressen-artikeln nedan)
- ASAP Rocky förhörs 23:52 den 2 juli (Expressen-artikeln nedan)

https://www.expressen.se/noje/darfor-fick-asap-rocky-upptrada-pa-stadion/

Polisen säger sig själv inte kunna besvara varför beslut om förhör dröjde:
Varför det tog två dygn innan förhöret hölls och häktningsorden gavs – trots att ASAP Rocky själv delade en video på det misstänkta brottet i sociala medier kan inte Peter Claeson svara på.

– Det vet inte riktigt jag. Jag gick på som jouråklagare och började klockan 16 på tisdag, säger Peter Claeson och fortsätter:

Polis hade informerat om att man höll på att jobba upp ett ärende och att man skulle höra av sig till mig under kvällen. Vad som hänt söndag till att dom kontaktat mig har jag ingen direkt kännedom om.
Är inte det fetstilade ett indirekt erkännande för att man på många fler nivåer än normalt velat orkestrera detta fallet som handlar om att någon misshandlats och fått "ringa skador" (t om enligt åklagaren själv)?
Mig veterligen är det enda som kan förklara detta att den kriminella terrorintresserade s k BO tillhör regeringens utvalda folk - som enligt praxis alltid ska tilldelas gräddfil av staten. Fallet är som jag sagt sedan början en tydlig politisk markering att "man får inte gå emot viljan hos regeringens utvalda folk". Hela FUPen genomsyras av detta tänk!
Senast redigerad av BaraVaraSams 2019-07-28 kl. 16:26.
Citera
2019-07-28, 16:34
Medlem
Proras avatar
Rättegången börjar på tisdag.

Det ska bli intressant att se om den afghanske multikriminelle heroinisten och tillika målsägaren behagar ställa in sin solsemester till landet han "flydde" ifrån, Iran, och dyka upp.

Passar rättegångstiderna hans behov av skönhetssömn? Står det en taxi och väntar närhelst behov kan dyka upp? Finns det en launch med snacks och förfriskningar i anslutning till rättssalen?

Frågorna är många.

Mitt tips är att han inte dyker upp, får sin försvarare att framstå som den fåntratt han är, och att hela rättegången därmed havererar.
Citera
2019-07-28, 16:37
Medlem
Domyojis avatar
Rocky-familjen -
"Vi vill inte slåss. Vi vill inte åka i finkan."
"Kan du be han gå så vi slipper skada honom?"

Mustafas polare -
Han var så arg att fastän jag bad han gå så var insisterade han på att fortsätta dryga sig med de, och följde efter gång på gång.

Mustafa och alla hans svenska rövslickare eller vänner eller usa-hatare eller vad vi ska kalla de -
Mustafa var rädd, jätterädd, det var jättejobbigt o läskigt och jag gjorde inget helt oprovocerat blev jag utsatt för övervåld jättelänge.

Tycker förövrigt det är kul hur svenskar skriver på Twitter att Mustafa faktiskt fick hörlurarna av en vän som om det gjorde saken bättre, snarare värre för varför ska du slå sönder en gåva för liksom bara för att du inte kan hantera ditt humör? Smh
Citera
2019-07-28, 16:39
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Mer troligt då att han har använt mobilskärvor till att skrapa/skära/sticka sig själv efter att sällskapet lämnat platsen. Hög på lite Chinaman's nightcap kände han nog inte ens någon smärta.

Vill flika in något från ett längre svar som jag aldrig postade i tråden (därför att jag bedömde det som OT då det handlade om den kriminella BOs tidigare åtal - jag kanske postar det i tråden om BO istället).
Det scenario du beskriver - att någon skar sig själv för att få ut skadestånd - nämns av den kriminella BO själv som en förklaring till de skador han orsakade någon annan i åtalet om grov misshandel 2016.

Uttalande från Mustafa Jafari (s.14 i Svea HR B 4587-16) :
"Han har inte skurit någon med kniv utan enligt hans uppfattning har *bol-F**zl Heyd*ri orsakat skadan själv för att få skadestånd." (* = a)

Domen är sedan tidigare länkad tråden - (FB) ASAP Rocky m fl åtalade efter bråk i Stockholm 30/6 -19. Dokument finns i trådstart..
Citera
2019-07-28, 16:41
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks

Verkar mest troligt att det sk offret själv tillfogat sig dessa sår för att öka chansen för skadestånd och sympati. I slutändan kommer han säkert att få dubbelutdelning i form av utdömt skadestånd samt frivilliga bidrag från de grupper som aktivt jobbat för att behålla hononom i landet . . .

Precis som grovt kriminella våldsverkare alltid attraherar en viss typ av kvinnor gör ju även de här barnen det. Han kommer inte att ha något problem att hitta sovplats om han behöver miljöbyte.
Citera
2019-07-28, 16:46
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
Tycker förövrigt det är kul hur svenskar skriver på Twitter att Mustafa faktiskt fick hörlurarna av en vän som om det gjorde saken bättre, snarare värre för varför ska du slå sönder en gåva för liksom bara för att du inte kan hantera ditt humör? Smh

Har du någon länk till eländet?
Jag är en novis vad gäller twitter och ämnar så förbli.
Tackar på förhand.
Citera
2019-07-28, 16:49
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Om jag lyfte dig i strypgrepp inne på max, hade du lämnat mig ifred?
Strypgreppet kom i ett senare skede. Afganen var efterhängsen tidigare.

Hur tycker du man skall få en drogpåverkad, intensiv, aggressiv person att lämna en ifred menar du? Tim Williams hade trots allt bett afganen lämna dom ifred 2 gånger utan att att röra honom för att sedan och fösa bort honom 4 gånger innan strypgreppet.
Citera
2019-07-28, 16:53
Medlem
absolut-justices avatar
Onekligen intressant att en kille från Afghanistan som sen bott "ett tag i Iran" kommer hit och har Hizbollah-tatueringar på halsen.... https://imgur.com/iuxsj1T

Sen hade han ju flytt Iran då han var förföljd...men det går bra att åka tillbaka till syrrans bröllop.
Men just ordet "bröllop" är ett kodord om vi snackar jihad, men det blir ot här...
Skulle vara mumma om ett amerikansk tv-team drog till Göteborg för att intervjua "advokat" Emma Persson.....
Senast redigerad av absolut-justice 2019-07-28 kl. 17:03.
Citera
2019-07-28, 16:53
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Har du någon länk till eländet?
Jag är en novis vad gäller twitter och ämnar så förbli.
Tackar på förhand.

Tweets av @AdvokatEmma o hennes retweets eller svar osv, det eskalerar.

Svårt o förklara om du inte e haj på Twitter men ja, skrolla i hennes flöde där så ser du en massa partisk rappakalja-propaganda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in