2019-07-28, 14:35
Medlem
Ni som har twitter eller kontakter med amerikansk media, kan ni sprida att Löfven ljög när han sa att regeringen inte kan påverka rättegången?
(FB) Varför ljuger/mörkar svensk media om att regeringen kan frige ASAP Rocky enligt lag?
Citera
2019-07-28, 14:35
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Det verkar vara exakt vad som hänt inne på Max. ”Livvakten” lyfte BO i strypgrepp och puttade honom utan synbar provokation.
Detta finns det vittnen och övervakningskamera på. De här rapparna med entourage beter sig som kvalificerade rövhattar.

Att livvakten lyfter i afghanen inne på MAX, står det i FUP?

I de inledande förhören nämner de inget om detta. Jag har svårt att tro att denna händelse skulle gå vare sig personal eller kunder förbi och varför skulle afghanerna underlåta att nämna detta?

Men om man antar att detta är sant, så låter det som att livvakten markerade mot påtända afghaners arroganta ovana att försöka tränga sig före i kön. Han borde isåfall få ett livslångt löfte om att alltid få äta gratis på MAX. Enkelt att utfärda, eftersom han ändå aldrig kommer att sätta sin fot i detta land mer.
Citera
2019-07-28, 14:41
Medlem
jay.simpsons avatar
Gw anklagas för att sprida förtal från våra asyladvokater

https://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/gw-lat-mig-beskriva-asap-rockys-offer/

https://mobile.twitter.com/advokatemma
Citera
2019-07-28, 14:42
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Så, då är det ännu inte för sent för regeringen Löfven att rädda Sveriges anseende i denna affär. Regeringen kan ge ASAP Rocky, inklusive hans 2 vänner som nu sitter häktade samtidigt med honom, ablation i det fall det blir en fällande dom. Därefter kan Regeringen hemligstämpla underlaget för ablationen, i 70 år, med hänvisning till rikets säkerhet.

’Ablation’ 😂
Citera
2019-07-28, 14:43
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
Jag har ingen tilltro till rättsvårdande myndigheter och med den enorma kraftansträngning ab inkompetens som gjorts i fallet finns friande dom inte på kartan. Att ett gäng knarkare blir osams och en får spö för sin påflugenhet kunde inte engagera mig mindre.

Var kan man se att en flaska används som vapen? Det jag har sett så fredar negererna sig mot angripare som inte vill ge sig. Våldet som används tycker jag är proportioneligt. Så var ser man att en flaska används som vapen?
Det står i FUP, men om du inte litar på polis och åklagare så spelar det ju ingen roll vad som står där. Svårt att diskutera alls om du är konspirationsteoretiker.
Citera
2019-07-28, 14:44
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Gw anklagas för att sprida förtal från våra asyladvokater

https://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/gw-lat-mig-beskriva-asap-rockys-offer/

https://mobile.twitter.com/advokatemma

Mm, det här säger ju allt om det är för typ av "advokat" det är frågan om:

Citat:
Emma Persson
@AdvokatEmma
·
42m
Rasismen i Sverige mot afghanska ensamkommande pojkar och unga män är så vidrig

https://twitter.com/AdvokatEmma/status/1155448141325488130?s=20

Citera
2019-07-28, 14:45
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Du känner dig inte lite osakligt och smått dum i huvudet när du skriver som du gör?

"Självförsvar är inte brottsligt" - Nej, men han är ju misstänkt för Misshandel och det är han antingen för att han inte hade någon anledning att använda självförsvar (nödvärn) ELLER för att han helt enkelt använd mer våld än vad nöden kräver?

"Att vara drogpåverkad är däremot olagligt" - Ja, det är väl klart det är? Men i detta fallet finns inget bevis för att han varit drogpåverkad (även om du och jag givetvis ser att han var det vid tillfället!) eftersom han kom i kontakt med polisen flera dagar senare. Dessutom måste en åklagare kunna styrka/bevisa att vederbörande avsiktligt brukat drogen, vilket gör att det inte räcker att gripa någon med narkotika i kroppen eller genom inspelningar peka på att personen ifråga måste varit påverkad.
Du verkar ha missat att en del av oss inte tror på någon misshandel utan att negrerna värjde sig mot ett påtänt kanackgäng som ville köpa knark. I skenet av de inblandades karaktärer så anser jag att det var en helt normal händelsutveckling.

Vad det inkompetenta rättsväsendet kan och inte bevisa är i sammanganget egalt. De har redan visat sin oförmåga. Eftersom det är uppenbart, tom för dig, att Mustafa var stenad vet jag inte varför du ens leker rättrådig?

Har för mig att drogtest kan tas flera dagar efteråt men eftersom jag inte knarkar är min kunskap om det begränsad.
Citera
2019-07-28, 14:47
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
’Ablation’ 😂

Abolition: efterskänkande av eventuellt straff redan innan åtal väckts

Ablation: en process där en yta avlägsnas eller försvinner

Tror inte Trump blir gladare om regeringen beställer fram en osthyvel storlek XXL och börjar ägna sig åt ablation på ASAP Rocky.
Citera
2019-07-28, 14:49
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det står i FUP, men om du inte litar på polis och åklagare så spelar det ju ingen roll vad som står där. Svårt att diskutera alls om du är konspirationsteoretiker.

Du får gärna citera Fup:en och vilka dessa vittnen är. Gissar att något filmklipp inte finns med flaskan.
Citera
2019-07-28, 14:49
Avslutad
GW är ett lustigt fenomen, Håller folk med honom så är hans rd Gudsord. Håller man inte med anser man honom ara en fet föredetting. Det lustiga är att folk verkar tycka åda sakerna om honom beroende på vad han skriver om.

Ang Stefan L:s "lögn" så
1 - vi vet inte ordagrannt vad han sade till Trump
2 - Det står honom fritt att ljuga, tala osanning, förvanskasanningen etc till trump .

3 - i detta fall, om Stefan sagt det som påstås så är andemeningen den att regeringen inte ingriper i skitmål som detta.

de enda som tycke en ev. "lögn" är en stor nyhet är de som är fanatiska AR-fans eller de som är rabiata anti-regeringen-nissar
. Ingen annan bryr sig.
Citera
2019-07-28, 14:53
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
I den här tråden spelar det ingen roll om man helgarderat varenda rad - Man får inte med sig någon ändå!

1. Angriparna är ASAP Rocky och co. Helt rätt, betydligt fler än en!
2. Men man måste ju också ställa sig frågan: Hur vanligt är det att en missbrukare är beväpnad (oaktat om risken är större att dömas för våld med vapen är större om man är missbrukare än om man inte är missbrukare). För du tror väl inte att om man går ut på stan och slumpvis väljer ut 10 missbrukare, så är 9 av dom beväpnade?
För övrigt säger ju forskningen att vapen blivit vanligare i Sverige. En stor anledning till detta är ju dom kriminella gängen/grupperingarna i förorterna, och dom som ingår där behöver ju inte nödvändigtvis vara missbrukare?
3. Jasså blev det för svårt för dig? Det kan givetvis spela roll i en nödvärnssituation om motparten varit påverkad - Om det s a s varit ett angripande/hot värt namnet!
1. Angriparna är minst en afghan samt Rocky & Co.
2. Jag vet inte exakt hur många av 10 missbrukare på stan är beväpnade. Ditt tillsynes oförstående om sambandet mellan att bli dömd för vapenbrott eller misshandel med vapen och sannolikheten att man bär vapen sätter punkt för den här debatten för min del.
3. Jag vet inte vad du försöker säga. Jag har sagt samma sak som du, att drogpåverkan kan spela roll i en nödvärnssituation. Tror inte du ska skriva inlägg när du inte är utvilad.
Citera
2019-07-28, 14:56
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det är klart jag förstår det men det fanns ingen flyktrisk, han lever ju på sin musik och spelningar och bevis fanns i massor. Det verkar som om en del trodde han skulle gå under jord och ge upp sin karriär eller framtida spelningar i Europa. Hade han ändå gjort det så skulle en delvis förstörd karriär vara straff nog och vi sparat en hel del pengar, ännu mer om afghanerna också får en biljett "hem" eftersom dessa kommer att återfinnas många gånger till i våra häkten. I afghanernas kommande brottslighet förekommer flyktrisk då dom kan åka tillbaka till Iran om möjlighet ges för att unkomma (om dom nu inte av någon märklig anledning blivit artister eller företagsledare och ibland också behöver vistas i Europa för att tjäna pengar). Jag förstår alltså varför åklagaren kräver häktning i många fall och helt utan att ha någon som helst juridisk utbildning (min ursäkt för att mycket är obildat skrivet). Nu är det ju inte troligt att dessa afghaner häktas i första taget, än mindre en förlängd häktning om nu brottet är "misshandel av normalgraden" (om nu offret är en vanlig svensk). Jag blev det inte heller på min tid.
Högsta ledningen i USA har förklarat att Rocky är oskyldig och att han ska släppas omedelbart. Uppfattningen du lever i, att Rocky skulle stanna kvar i Sverige om han släppts ur häktet, är en skimär. Inte bara hade han dagen efter varit i Norge eller var han nu skulle vara, om han åkt hem till USA finns det ingen chans - ingen - att USA hade utlämnat honom till Sverige för en rättsprocess.

Tror man det lever man i "lala-land".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in