2019-07-28, 07:38
Medlem
carass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Jag förstår inte problemet egentligen för vad jag kunde se så blev ju ASAP o livvakt ordentligt provocerade en längre tid eller har jag missat något här ??

För att de som provocerat är afghanska män (och Annie Löofs amnesti medborgare) tillika knarkare.

Vi gillar knarkare i Sverige. Ifall de kommer från Kabul eller Iran.

Har sagts tidigare att två kvinnliga vittnen i samband med händelsen uppgett att de blivit sexuellt antastade av de afghanska männen även kallade brottsoffren i denna soppa. Varför finns inte mer info om dessa kvinnor i FUP?
Senast redigerad av caras 2019-07-28 kl. 07:42.
Citera
2019-07-28, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Det är egentligen inte så förvirrande om man ställer rätt frågor.
Börja med att fråga dig var flaskan befann sig när den rasistiska kriminella s k BO blev luftburen? Även FUP intygar att rapguden använder två armar och händer i sitt kast (FUP, s. 98), och efter detta rör han sig mot den rasistiska kriminella BO som är på väg ner. Håller hjälten fortfarande i flaskan då?
FUPen är som sagt grovt vinklad - av den rasistiska staten - för att till varje pris försvara regeringens utvalda folk!
Vart tar flaskan vägen?
- ASAP Rocky påstås på s.86 i FUP hålla i en flaska på en skärmbild från instagramfilmen vid 1:25.
Filmen i fråga är denna : https://www.instagram.com/p/BzazIJKHio6/
Vid 2:43 i samma film kan man otvivelaktigt höra ljudet av någon som placerar en flaska på marken.
Gissa varför inte detta nämns i FUP!?
Oavsett vilket så har alltså ASAP Rocky båda händerna fria vid början av nödvärnet, även enligt FUP.. Vad som därefter händer vet vi inget säkert om, mer än att inget vittne påstår att ASAP Rocky hållt i någon flaska.
Märk också väl att den rasistiska kriminella s k BO själv inte ens pekade ut ASAP Rocky som MGM förrän han sett TMZ-videon!

Det står inget i något SMS i FUPen om att ASAP Rocky ska ha slagits med en flaska!
Det står något om att "Harlem" ska ha gjort något med en flaska, men vad detta syftar på vet vi ännu inte. Det är med andra ord inte konstigt att man kan förneka något som inte ens står i FUP.
I den grova knivmisshandel som den rasistiska kriminella s k BO åtalades för 2016 förekommer också "konstigheter". En person vid namn "Ali" som aldrig under utredningen identifieras anses vara drivande. Hur mycket jag än avskyr BO för vad han gjort mot ASAP Rocky med entourage så kan jag inte påstå att han och Ali är samma person. Det är så verkligheten ser ut.

Ge gärna källhänvisning till det du påstår står "rakt upp och ner" då delar av FUPen inte är sökbara - det hjälper alla i tråden. Sen så kan du ju fundera på hur pass troligt det är att det påståendet du citerar stämmer.
En person påstås alltså ha blivit misshandlad av "en hel och/eller delar av en flaska". Mig veterligen skulle det vara uppenbart om en person blivit misshandlad av en hel eller en trasig flaska - då de resulterande skadorna skulle vara så pass olika. Nu vet vi att skadorna är extremt ringa - i klass med vad man ådrar sig genom att åka omkull på asfalten med skateboard.
Om skadorna nu är för ringa för att bedöma ifall de har uppkommit med hjälp av en hel flaska eller en trasig flaska - då kan man inte ens med säkerhet hävda att en flaska har använts.
Det är alltså inte rimligt att tro att påståendet stämmer, oavsett om det förekommer i FUP.
Är misshandeln över på fem sekunder som utomstående vittnen hävdar - då kan man inte heller tala om att någon "slagit/sparkat på någon som ligger ner" därför att eventuella träffar då faller inom ramen för vad som är att betrakta som nedfallet.
Detta är även vad ASAP Rockys entourage hävdat i förhör - de skulle aldrig ge sig på någon som redan låg ner - allt syftade till att neutralisera det stora hotet.

Nej, det har använts exakt så mycket våld som behövdes för att deskalera situationen, som med all rätta upplevdes som extremt hotfull!
Ett exemplariskt ingrepp mot en rasistiskt kriminell våldsverkare utan gränser som vägrade lämna gruppen ifred, misshandlade, och sexuellt antastade människor.
De som beter sig på det efterhängsna sättet som den rasistiska kriminella s k BO gjorde måste man hantera snabbt och effektivt. Annars kommer de aldrig bli av med hotet - och risken är stor att han efter ett för litet motstånd reser sig med ett stickvapen eller något annat hemskt!
ASAP Rocky med entourage agerade helt föredömligt!
Din argumentation blir bara fjompig när du kastar in egna begrepp som ”rasistiska kriminella sk brottsoffer”, ”rasistiska staten” och ”regeringens utvalda folk.” Tips, sluta med det så framstår du som mer påläst och seriös.
Citera
2019-07-28, 07:51
Medlem
carass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
I sammanhanget helt relevanta och adekvata frågor, men mycket tyder väl på att målsäganden inte kommer till rättegången på tisdag. Då han uppgett sig ha planerat in resa till Iran 20/7-31/8.

vad är det för jävla rättegång när målsäganden uteblir och försvarsadvokaten inte får korsförhöra? eller så har du fel hoppas jag
Citera
2019-07-28, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Jag förstår inte problemet egentligen för vad jag kunde se så blev ju ASAP o livvakt ordentligt provocerade en längre tid eller har jag missat något här ??

Håller med. Gökarna som försöker ses som oskyldiga änglar hade gott om tid på sig att bara vända och gå ifrån ASAP och hans sällskap. De hade dessutom antastat kvinnor och försökt slå ASAP:s livvakt. Hur svårt kan det då vara att inse att det kan komma en reaktion man inte vill ha? Eller de kanske ville ha den sortens reaktion?

Det finns säkert folk till sådant med.

Vad jag dock inte tycker känns ok är att Trump tycks tro att Sverige har ministerstyre och att svenska regeringen kan ingripa i pågående rättsfall.

Vad gäller detta med nödvärn kan jag tänka mig att det kan vara svårt att veta ibland var gränsen går. Har själv varit i en otäck situation (våldtäktsförsök) och skrek, sparkade och slog så gott jag kunde. Man får använda så mycket våld som nöden kräver men hur vet man hur mycket eller lite våld nöden kräver? Och vad göra om någon är så pass desperat att hen inte hur mycket våld hen får ta till? Med detta menar jag alltså den som blir attackerad.
Senast redigerad av Hiitsme 2019-07-28 kl. 08:55.
Citera
2019-07-28, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Har GW uttalat sig något om fallet efter att bevisen släppts?

https://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/gw-lat-mig-beskriva-asap-rockys-offer/

Fy fan brottsoffret är alltså en möjlig terrorist sympatisör. 500 sidor har vårt rättsystem lagt ner på denna Afghan som enligt Leif GW förmodligen öven stulit sina hörlurar.

Citat:
( I polisens förundersökning noterar jag att vårt brottsoffer har en intressant tatuering på halsen och i samma veva hör en god vän till mig av sig och berättar att den påminner starkt om en tatuering som han eller hon sett på Hizbollah-krigare. En av USA terroriststämplad shiamuslimsk organisation. )..
/ Expressen 28/7-2019
Senast redigerad av Castorchamp 2019-07-28 kl. 08:16.
Citera
2019-07-28, 08:17
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caras
För att de som provocerat är afghanska män (och Annie Löofs amnesti medborgare) tillika knarkare.

Vi gillar knarkare i Sverige. Ifall de kommer från Kabul eller Iran.

Har sagts tidigare att två kvinnliga vittnen i samband med händelsen uppgett att de blivit sexuellt antastade av de afghanska männen även kallade brottsoffren i denna soppa. Varför finns inte mer info om dessa kvinnor i FUP?

Rimligtvis därför att FUPen är vinklad till regeringens utvalda folks fördel och en medverkan av dessa kvinnor skulle givetvis vara till det utvalda folkets nackdel. Som jag beskrev i mitt föregående inlägg, man har medvetet valt att inkludera ytterst selektiv information från de instagramfilmer som Flacko själv lade upp.
Den kvinnan som uppger att hon blivit sexuellt antastad beskrivs bara som "okänd röst" (s.91).
Det i sig tyder på att det kanske inte är en kvinna när en annan person i referatet kallas för "okänd kvinna". Det blir också luddigt eftersom det även finns andra röster som beskrivs som "okända röst". De borde åtminstone numrerats.
Händelsen tas dock även upp på s.184 (referat) och s.189 (iMessagekonversationen) och i förhör (s.336, s. 343, mm)
Citera
2019-07-28, 08:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
https://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/gw-lat-mig-beskriva-asap-rockys-offer/

Fy fan brottsoffret är alltså en möjlig terrorist sympatisör. 500 sidor har vårt rättsystem lagt ner på denna Afghan som enligt Leif GW förmodligen öven stulit sina hörlurar.

/ Expressen 28/7-2019
Ja hade varit intressant att veta var hörlurarna kommer ifrån? Han påstår att han fått hörlurarna. Hur många heroinister utan bekantskapskrets i sverige får ett par hörlurar av någon?
I fall med narkomaner som råkar i klammeri med rättvisan så ifrågasätts de alltid och anses ej vara trovärdiga av rätten. Ta tex tjejen i fittja som gangbangades i fittja. Hin ansågs ej trovärdig bla pga sitt drogmissbruk.

Här snackar vi afghaner som enligt expressen går på heroin. Iom att det e ensamkommande så anses de trovärdiga i alla fall. Att killen har ngn slags terrorkopplad tatuering med bekommer ej rättvisan heller.

Vad hade hänt med en svensk heroinist som tatuerat in ngn våldsbejakande symbol på halsen?

Vem betalar afghanens resor hem till iran? Han flydde ju enligt uppgift det landet.

Nu väntar vi på elin som försvarar afghanerna till det yttersta.

Vi är alla lika i för lagen svarade löfven till trump. Detta fall visar ju just motsatsen vi e ej lika inför lagen i sverige
Citera
2019-07-28, 08:30
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp

/ Expressen 28/7-2019

Tatueringen är typexempel på något som efterfrågats flera gånger i tråden men begravts av näthatartrollens metadiskussioner som inte för tråden framåt.

Expressenartikel med ny info: https://www.expressen.se/nyheter/sa-levde-19-aringen--fore-asap-rockys-attack/

Lite citat:
Citat:
I polisens förundersökning finns bilder av tatueringen. Mannens hals pryds av en tatuering på arabiska. Orden är Ya Ali, och betyder Åh Ali, berättar en expert på Iranstödda jihadistiska grupper som vill vara anonym.Det är en hyllning till profetens svåger Ali som är muslimernas fjärde Imam efter Mohammeds död. För shiamuslimer är Ali nästan lika viktig som profeten själv.

Tatueringen avtecknar även en gevärssymbol. Gällande vad kombinationen av orden och gevärssymbolen betyder går meningarna isär.

Läs artikeln då det nog inte är ok att citera så mycket som skulle behövas.
Den rasistiska kriminella s k BO har en s k "gode man"... som givetvis ställer sig på BOs sida och pratar om att han inte mår bra:

Citat:
– Det är det ingen tvekan om. Det är ju sådan massiv övervikt på allting. Det är som att spotta snus i motvind. Man blir illa berörd.

Det framkommer också att den rasistiska kriminella s k BO ska medverka i fysisk person i rättegången. Det blev ingen långvarig semester i hemlandet han flytt från:
Citat:
Boende på HVB-hemmet säger att man inte sett till 19-åringen på en vecka.

Men hans målsägandebiträde Magnus Strömberg säger att han kommer befinna sig på plats under rättegången.

– Han kommer närvara i fysisk person.
Citera
2019-07-28, 08:33
Medlem
En diskussion bör föras i samhället om det växande problem dessa ungdomar från Iran utgör.

Här har vi en terroristsympatiserande, sexualtrakasserande och dömd brottsling som påtänd driver runt på Stockholms gator och ger sig på människor. Han är tyvärr inte ensam i sitt slag. Många kan vittna om detta men nu var det inte en vanlig tjomme utan en världskändis han gav sig på. Som dessutom själv besitter våldskapital. Då först blir det rubriker. Kan inte media nu snälla beskriva grundproblemet med dessa ungdomar?

Fallet är ett ypperligt tillfälle för de räddhågsna att göra så. Ingen kan ropa rasist i detta fall, då det är lika mycket ”rasism” att kalla ASAP Rocky för problematisk förövare som BO. Tänk om rasismkorten nu en gång för alla kan gå upp i lågor. Jag tror och hoppas att det kommer ske och att den utvecklingen har startat i media redan innan detta fall.

Den andra frågan är varför polisen gör en 500 sidor FUP i detta fall men inte i de hundra eller tusentals andra fall av samma karaktär, där ”BO” mycket oftare utgör förövare? Statsministern och andra har gastat om allas likhet inför lagen. Borde då inte varje sådant här fall generera en 500 sidig FUP? Eller är det bara kändisar som förtjänar en sån? ”Alla är jämlika men vissa är mer jämlika än andra”.

Sveriges rättssystem har i sanning havererat i orwellska mått.
Senast redigerad av grobiankungen 2019-07-28 kl. 08:43.
Citera
2019-07-28, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Ja hade varit intressant att veta var hörlurarna kommer ifrån? Han påstår att han fått hörlurarna. Hur många heroinister utan bekantskapskrets i sverige får ett par hörlurar av någon?
I fall med narkomaner som råkar i klammeri med rättvisan så ifrågasätts de alltid och anses ej vara trovärdiga av rätten. Ta tex tjejen i fittja som gangbangades i fittja. Hin ansågs ej trovärdig bla pga sitt drogmissbruk.

Här snackar vi afghaner som enligt expressen går på heroin. Iom att det e ensamkommande så anses de trovärdiga i alla fall. Att killen har ngn slags terrorkopplad tatuering med bekommer ej rättvisan heller.

Vad hade hänt med en svensk heroinist som tatuerat in ngn våldsbejakande symbol på halsen?

Vem betalar afghanens resor hem till iran? Han flydde ju enligt uppgift det landet.

Nu väntar vi på elin som försvarar afghanerna till det yttersta.

Vi är alla lika i för lagen svarade löfven till trump. Detta fall visar ju just motsatsen vi e ej lika inför lagen i sverige

Löfven borde ställas till svars för att han skapat detta otrygga samhälle. Min arbetskollega bor inte långt ifrån brottsplatsen. Kväll efter kväll hänger afghaner i grupp och trakasserar boende och förbipasserande uppenbart påverkade. Polis åker inte på larm från boende. Det är lågprioriterat trots att de är ordningsstörande och trakasserar sin omgivning. De hoppar på parkerade bilar och känner på bildörrar. En gång fick han och grannarna dit polisen. Ingen hade id på sig, polisen skingrade dem trots att det var påverkade. Kvällen efter var de där igen.

ASAP hade otur att stöta på de här lösdrivande afghanerna som söker rånoffer och narkotika. Pinsamt att idag läsa att "brottsoffret" inte mår bra av att det här fått så stora proportioner. Ja det kan man ju förstå. Tidigare har han kunna härja fritt med polisens vetskap.

Ynkligt av media att tidigare i ve basunera ut ett snyft reportage - Han ville bara ha tillbaka sina hörlurar....När det med all sonnolikhet är stulna från ett riktigt brottsoffer.
Citera
2019-07-28, 08:40
Medlem
Apologists avatar
Det där kastet Rocky gör med afghanhanen ser ut som värsta Steven Segal tekniken. Det är faktiskt rent omöjligt att göra såvida man inte har hävstångseffekten precis som i Judo eller Aikido.

Med andra ord, afghanen måste här attackera Rocky i en linjärlinje. Så kastet kan inte vara annat än svar på afghanens attack. Ser värre ut än det är o är en effekt av afganens energi.

Dessutom så är det skillnad att slå på en liggande eller sittande, en som kan försvara sig i en som inte är kapabel. Hade UFC regler gällt här hade Rocky blivit korad segrare.
Citera
2019-07-28, 08:44
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Den andra frågan är varför polisen gör en 500 sidor FUP i detta fall men inte i de hundra eller tusentals andra fall av samma karaktär, där ”BO” mycket oftare utgör förövare? Statsministern och andra har gastat om allas likhet inför lagen. Borde då inte varje sådant här fall generera en 500 sidig FUP? Eller är det bara kändisar som förtjänar en sån? ”Alla är jämlika men vissa är mer jämlika än andra”.

Sveriges rättssystem har i sanning havererat i orwellska mått.

Det är precis som du skriver. Om du ögnar igenom hela FUPen hittar du alltför många exempel på där man inte agerat objektivt. Varför får t ex ASAP Rocky med entourage många frågor om varför de inte lämnade platsen när de kände sig hotade, medan den kriminella rasistiska målsäganden bara får en fråga i förbifarten som han besvarar med att han var nyfiken.
- (FB) ASAP Rocky m fl åtalade efter bråk i Stockholm 30/6 -19. Dokument finns i trådstart.
Varför tas massa närbilder på skador som inte kan räknas som vettig dokumentation och inkluderas sen i FUPen som man vet kommer släppas till media?
- (FB) ASAP Rocky m fl åtalade efter bråk i Stockholm 30/6 -19. Dokument finns i trådstart.
Hela det är fallet är baserat på den grovt rasistiska politik som förts i Sverige under de senaste åren. Vissa människor är värda mer än andra och ska få fördelar på alla plan i samhället. Så sjukt!
Senast redigerad av BaraVaraSams 2019-07-28 kl. 08:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in