Ja... om man inte är insatt i hur det fungerar ska man inte handla med aktier har jag lärt mig
Köpte för många år sedan aktier i Victoria Park. Har fått erbjudande att sälja de till någon men tyckte erbjudandet var lågt.
Jag sparar långsiktigt och kollar sällan min lilla portfölj i Swedbank. Idag när jag var inne på banken såg jag att mina VP aktier var värda 0kr.
Googlade lite och insåg att VP inte längre finns på börsen.
Hur fungerar detta? Tvångsinlösen då tänker jag att jag inte behöver göra något utan de löser in mina aktier med en vald summa? Antar att jag tänker fel?
Jag har inte skrivit på något. Har antagligen fått info om detta brevledes men inte gjort något val.
Har jag förlorat min investering?