2019-07-27, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Har inte lagt namnen på minnet, men livvakten är den som får hörlurarna kastade i ansiktet, och som dessförinnan, enligt uppgift, ska ha varit i någon form av handgemäng med MÄ. Och han är inte åtalad.

Ja de e Williams, hur kan han inte va de? de e ju uteslutande han de handlar om
Citera
2019-07-27, 09:13
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Har inte lagt namnen på minnet, men livvakten är den som får hörlurarna kastade i ansiktet, och som dessförinnan, enligt uppgift, ska ha varit i någon form av handgemäng med MÄ. Och han är inte åtalad.
Antagligen för att han lämnat landet och att det är helt meningslöst att åtala honom. Man fokuserar antagligen på de som fortfarande är kvar i Sverige.
Citera
2019-07-27, 09:13
Medlem
Vad har slavättlingen Rakim Meyers för kriminell bakgrund? Av Fupen framgår han knarkar. Suttit inne i USA? Märks av filmerna han inte är ovan vid våld och spöa folk.

De flesta av USAs manliga "afroamerikaner" har haft kontakt med rättsväsendet, 25% har suttit i fängelse. Statistiskt sett bör Meyers ha ett kriminellt register.
Citera
2019-07-27, 09:16
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudel-Stuka-Ace
Vad har slavättlingen Rakim Meyers för kriminell bakgrund? Av Fupen framgår han knarkar. Suttit inne i USA? Märks av filmerna han inte är ovan vid våld och spöa folk.

De flesta av USAs manliga "afroamerikaner" har haft kontakt med rättsväsendet, 25% har suttit i fängelse. Statistiskt sett bör Meyers ha ett kriminellt register.
Mayers. Och han har ett kriminellt register. Han har bråkat förr. Om det påverkar domen tvivlar jag på då han inte har nån brottshistorik i sverige.
Citera
2019-07-27, 09:17
Medlem
Apologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Då är alla världens länder hemska då alla länder har häktningssystem.

USA har gott om fall där människor sitter hämtade i månader och även upp till 1 år för att de inte kan betala borgen.

Svensk självförsvaralag är för övrigt lik eller rent av identisk med resten av Europas

Som jag nämde innan så tog man bara passet i thailand på muslim"svensken". Han satt inte häktad längre än några dagar. O här talar vi om en mördare.

Du har troligen inte läst hela tråden där det redan diskuterats hur svensk nördvärnslag skiljer sig från andra länder betydligt.
Citera
2019-07-27, 09:24
Medlem
BullensPilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Mayers. Och han har ett kriminellt register. Han har bråkat förr. Om det påverkar domen tvivlar jag på då han inte har nån brottshistorik i sverige.

Inlägg #56 i denna tråd
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Finns ett klipp på youtube där han bråkar med locals på en bagelshop på Brick lane i London en natt ett par år sedan, så om det nu är han är jag föga förvånad.

Så han är nog inte helt ovan med att ta till nävarna.
Citera
2019-07-27, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Ja de e Williams, hur kan han inte va de? de e ju uteslutande han de handlar om
Han släpptes av åklagaren, innan häktningsförhandling, och som jag förstått det av skälet att åklagaren anser att hans agerande var självförsvar. De åtalade gärningarna avser det som börjar med att ASAP kaster MÄ i backen - det som hänt innan dess omfattas inte av åtalet. Livvakten hävdar att han i det läget försöker sära på de bråkande parterna, och gissningsvis så har inte åklagaren bevis som motsäger det.
Citera
2019-07-27, 09:27
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Som jag nämde innan så tog man bara passet i thailand på muslim"svensken". Han satt inte häktad längre än några dagar. O här talar vi om en mördare.

Du har troligen inte läst hela tråden där det redan diskuterats hur svensk nördvärnslag skiljer sig från andra länder betydligt.

Vad har två helt olika fall med varandra att göra?

I det här fallet så erkände amerikanen att han skulle lämna landet, han kan även lämna Sverige utan ett pass för att sedan gå in på en ambassad i första bästa land för att få ett nytt så att han sedan kan "fly" till USA.

Afghanen friades från brottsmisstankar för att polisen fann bevis som visar att hans agerande föll inom nödvärnsrätten då livvakten lyfte honom med bägge sina händer kring nacke/hals, samtidigt som ASAPs video är även bevisat redigerad för att stärka hans image av att vara oskyldig och en hjälte, detta stärks både genom sms konversationer samt en oredigerad video som tydligen skall ha återfunnits i en av de beslagtagna mobiltelefonerna.

Livvakten är inte heller misstänkt för något till min vetskap, sedan så var bråket mellan livvakten och afghanen då afghanen ville få ersättning för sina hörlurar, han brydde sig inte om ASAP, hade ASAP bara ignorerat afghanen så hade ASAP inte suttit häktad idag.
Citera
2019-07-27, 09:30
Medlem
Citat:
Han släpptes av åklagaren, innan häktningsförhandling, och som jag förstått det av skälet att åklagaren anser att hans agerande var självförsvar. De åtalade gärningarna avser det som börjar med att ASAP kaster MÄ i backen - det som hänt innan dess omfattas inte av åtalet. Livvakten hävdar att han i det läget försöker sära på de bråkande parterna, och gissningsvis så har inte åklagaren bevis som motsäger det.

Aa de kan jag köpa, för de man ser i videoklippet är att livvakten varnar hela tiden. Och får ett par hörlurar i huvudet. Men Åklagaren vill ju få de till att videoklippet är fin redigerat till ASAPs fördel. Så vi får la se hur de går med de
Citera
2019-07-27, 09:34
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Aa de kan jag köpa, för de man ser i videoklippet är att livvakten varnar hela tiden. Och får ett par hörlurar i huvudet. Men Åklagaren vill ju få de till att videoklippet är fin redigerat till ASAPs fördel. Så vi får la se hur de går med de

Det bekräftas i FUP:en att videon är redigerad, det nämns i sms konversationerna
Citera
2019-07-27, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det bekräftas i FUP:en att videon är redigerad, det nämns i sms konversationerna

Aa jag läste de, hur många månader tror du han får för detta? eller inte får?
Citera
2019-07-27, 09:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Aa jag läste de, hur många månader tror du han får för detta? eller inte får?

2-3 månader skulle jag gissa på plus böter, skulle dock inte bli förvånad om det kan bli lite mer beroende på vad som framkommer under rättegången
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in