2019-07-26, 16:48
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Eftersom Sveriges regering tidigare vikt sig för länder som Saudiarabien och t om medvetet brutit mot lagen på begäran ser jag inte varför det skulle vara en så stor sak att vika sig för länder som USA där mänskliga rättigheter otvivelaktigt respekteras på en helt annan nivå än förstnämnda.
Sverige är en patetisk nation ledd av svaga män, helt utan ryggrad som gärna böjer sig för den rikaste klanen i landet utan att blinka.

Visst är det så, regeringen har inte varit nödbedd att vika sig för brutala diktaturer eller att lägga sig i rättsprocessen i demokratiska länder som Grekland (kniv-Calle som nästan högg ihjäl en grek) eller USA när det passar dem.
Allt snack om oberoende rättsväsende är ett sånt jävla hyckleri när man vet hur den svenska regeringen agerar ute i världen som nån slags skenhelig godhetsapostel.

Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
500 sidor för en misshandel av normalgraden? Grisarna är t.om. uppe på ett hustak och krälar efter ett par hörlurasr. Det måste vars fullständigt unikt idag? Hade det varit en sketen svensk som råkat ut för ett gäng vilket händer varje dag hade det varit nedlagt dagen efter. Hela historien blir bara mer och mer bisarr och Liberaces efterträdare skall låtsas vara "obrydd" över uppmärksamheten. Mmm...

Så är det absolut, ganska grova brott blir avskrivna på löpande band men när en känd artist försvarat sig mot aggressiva hazarer då jävlar ska det slösas resurser in absurdum.
Senast redigerad av konstapel 2019-07-26 kl. 16:53.
Citera
2019-07-26, 16:48
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balditroNN
Tyck vad du vill om Trump, det är solklart att han har agerat på det sättet han har gjort för att fjäska till sig röstare.

Finns det någon politiker som inte gör det?

Skillnaden på Trump och svenska politiker är att Trump gör det för att det gynnar hans medborgare, och således garanterar honom röster, medan svenska politiker gör det för att det gynnar dem själva, och således enbart kan garantera röster om de infört ett kontrollerande och auktoritärt samhälle, vilket utvidgningen av HMF-lagen samt den förändrade och mer övertagna maktkontrollen över media bevisar.
Citera
2019-07-26, 16:49
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindgimmet
Vad folk sa om flaskorna

Är väldigt säker att någon sa att det varken fanns flaskor eller glaskross någonstans på gatorna men har inte lyckats hitta det igen. Ge gärna citat om ni hittar.
-----------------------------

Jafari, Mustafa
Sida 23: - Tror att 1-2 personer hade glasflaskor.

Hosseini, Dawod
Sida 316: - Sex personer hade varsin flaska. Alla förutom livvakten.
Sida 317: - Två personer kastade varsin glasflaska på Mustafa
Sida 318: - Det stod glasflaskor på marken bakom Adidas-affären. De(Asaps gäng) tog upp varsin glasflaska därifrån.
- Det fanns inte glaskross innan slagsmålet.
- Fanns massa glaskross på marken efter slagsmålet.

Ali, Farhia Omar
Sida 338: - En av Asap Rockys vänner hade en eller två glasflaskor och de
slog killen med glaset / Asap hade inte en flaska.
Sida 339: - Det var krossat glas på platsen. Tror glaset gick sönder när de slog personen.

Mayers, Rakim Athelaston
Sida 375: - I videon i samband med att jag slår honom hör jag ljudet av krossat glas / han ändrar sen detta till i samband med att han slänger Mustafa ner på marken
Sida 370/371: - Hörde glaskross. Tror att Mustafas vän kastade flaskor.
- Ingen i Rakims sällskap höll i eller använda nån flaska.

Sida 386: - Minns inte att någon i hans sällskap har haft en glasflaska i handen. Direkt efter säger han att han vet med säkerhet att ingen av dem hade använt en glasflaska.
- "Drack du ur någon glasflaska i samband med händelsen?" Svar: "De gjorde jag kanske, deta var veckor sedan."

Rispers Jr, David Tyrone
Sida 398: - Hörde att det kastades glasflaskor men kunde inte se dem.
Sida 404: - Inget i hans sällskap hade glasflaskor.
Sida 402: - Allt hände så fort, så kan inte säga om någon i hans sällskap hade glasflaskor, men han hade inte det.
Sida 412: - Han ramlade ner på glas, det fanns glas där han låg.
Polis: Glaset var högre upp, det fanns inget glas där han ramlade.
David: Jag antar att han landade på glas.
Polis: Trots att det inte fanns glas är han föll?
David: Antar att det var glas han föll på

Corniel, Bladimir Emilio
Sida 438: - Mustafa och hans vän försökte få tag i glasflaskor men Asaps gäng kastade flaskorna mot marken.

Dahlman, Maija (Polis)
Sida 334: - Hittade bara ett glaskross. Det var 7 poliser som letade.

Mayers, Rakim Athelaston
Sida 384: - Så fort vi kom till det kvarteret så låg de flaskor och glas överallt.
Sida 386: - Polis: Glasskross fanns i området du kastade iväg målsägande.
Rakim: Vet ej var det kom ifrån. Kan ha varit där sen innan eller folk kan ha kastat det när vi sprang.
Sida 375: - Hörde glaskrosset i videon i samband med att han slår mustafa. Sedan ändrar han det till samband med att han slänger mustafa ner på marken som han också hör glaskross
Sida 379: - Vet inte varför dem sade att det var skador från glas, för vi använda inget glas.

Rispers Jr, David Tyrone
Sida 411: - Kan ej säga om någon i Asaps sällskap hade nån glasflaska i sin hand. Hörde att glas splittrades, de kom i riktning från de två killarna och gick i riktning mot säkerhetsvakten.

Hercules, Abigail Marie
Sida 323: - Ingen hade tillhygge men det var en gränd så det fanns glas där men ingen använde någon flaska.

[Jag är väldigt säker på att jag läste att det var någon som sa att det varken fanns glasflaskor eller glaskross i sikt vid den gatan men jag har inte lyckats hitta det]

Bilder
Sida 83 - Vissa i Asaps gäng som håller i flaskor.
Sida 224 - Abby: Harlem came out he grabbed a empty bottle on the street and smashed it on the person

Sedan säger de att de inte såg några skador alls på killen. Vittnen säger att han blödde.
Bilder visar skador.
Bilderna på deras kläder visar blod på en del av dem.

Kan inte du summera ditt inlägg till en ståndpunkt? Förstår inte riktigt vad du försöker säga.
Du har dessutom missat väsentliga bitar i förhör där ASAPs entourage hävdar att afghanerna var ute efter glasflaskorna. Sammantaget skrev jag ett inlägg här i något kortare form: (FB) ASAP Rocky i bråk på Max i Stockholm, 30/6 2019
Citera
2019-07-26, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKarlsson123
Som flera sagt redan, detta blir en kamp mellan amerikansk identitetspolitik, och nuvarande svensk, ,.. svarta USA mot unga killar som ljugit sig in i Sverige och röker på till vardags...afghaner som såg sin chans för några år sedan...
Min fråga är vår polis/åklagarväsendet infiltrerat av bögar och marxister! Svar ja!
Vår gamla polis är borta iom 450 polischefer fick dojan från cuck polischefen sossejäveln, ni vet vem..
Snart börjar inbördeskriget, kill then all!!!

>bögar
Ah typisk flashback. Väx upp
Citera
2019-07-26, 16:50
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
De behöver inte gå så långt, regeringen kan lägga ner vilken brottsutredning som helst.

Av ren nyfikenhet undrar jag om du vet om detta någonsin har skett. Det låter lite som med fallet att kungen inte kan åtalas. Ren formalia, som om den verkligen skulle tillämpas säkerligen snabbt skulle ändras.
Citera
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Förundersökningsprotokoll

https://www.docdroid.net/z0hv0yQ/stockholms-tr-b-9283-19-aktbil-98.pdf?fbclid=IwAR3GCCOLNyjlEb_C7bXUOKnfZp417RECzC wDYwCIcZ_bhLBii2Fud UXZ1jw

500 sidor för en misshandel av normalgraden? Grisarna är t.om. uppe på ett hustak och krälar efter ett par hörlurar. Det måste vars fullständigt unikt idag? Hade det varit en sketen svensk som råkat ut för ett gäng vilket händer varje dag hade det varit nedlagt dagen efter. Hela historien blir bara mer och mer bisarr och Liberaces efterträdare skall låtsas vara "obrydd" över uppmärksamheten. Mmm...
Senast redigerad av 0.999... 2019-07-26 kl. 17:14.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
De behöver inte gå så långt, regeringen kan lägga ner vilken brottsutredning som helst.

Hur ser praxis ut kring detta? Hur ofta händer det, under vilka omständigheter? Krävs enhälligt beslut av regeringen?
Citera
2019-07-26, 16:51
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDillinger
För att vinna röster såklart. När har du sett en president gå ut angående ett misshandelfall? Om det är allvarligare brott men misshandel? Nae... Då är det bara att fiska röster.

Jag såg väldigt många politiker gå ut angående enbart ett stöldfall av en affisch när Otto Warmbier fängslades i Nordkorea.

Akta dig för att kasta sten i glashus...
Citera
2019-07-26, 16:52
Medlem
angeroves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBerryBerry
Håller med dig på den moraliska sidan. ... fängelse sen böter och skadestånd och rättegångskostnader med mer då han är rik.

Ursäkta om jag ställer en korkad fråga, jag vet inte så mycket om juridik.

Jag har aldrig sätt att någon brottsling, dömd för brott som faller under allmänt åtal, har dömts till att betala rättegångskostnader.
Folk döms ofta till böter men det ju inte samma som att betala rättegångskostnader eller häktnings-/fängelsekostnader.
Jag menar, har man begått ett brott som har lett till en rättegång och en fällande dom, bör man per automatik betala alla kostnader som man åsamkat samhället.
Jag tycker att t o m snuten ska få ställa ut en faktura som bör sedan hanteras med konstens alla regler, typ inkasso, kronofogden, avbetalningsplaner osv.
Är jag ute och cyklar?
Jag måste ha missat någonting.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDillinger
För att vinna röster såklart. När har du sett en president gå ut angående ett misshandelfall? Om det är allvarligare brott men misshandel? Nae... Då är det bara att fiska röster.

Försöker han vinna röster eller försöker han göra så att hans befolkning blir nöjd?
Citera
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Jag såg väldigt många politiker gå ut angående enbart ett stöldfall av en affisch när Otto Warmbier fängslades i Nordkorea.

Akta dig för att kasta sten i glashus...

Precis, Nordkorea som inte har mänskliga rättigheter och hade säkert fått sitta många år. Storskillnad på det och ett misshandelfall o Sverige, vännen.
Citera
2019-07-26, 16:54
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cxme
Försöker han vinna röster eller försöker han göra så att hans befolkning blir nöjd?

Gör han befolkningen nöjd så vinner han ju röster. Så anledningen är röster. Det är ju självklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in