Citat:
Ursprungligen postat av
lm5711
Bra fråga. Det är iallafall en sak som rapparna blivit åtalade för: "Vid misshandeln har slag utdelats med tillhygge i form av en hel och/eller delar av en glasflaska".
Det lär bli en av de stora frågorna under rättegången. Åklagaren verkar iallafall tycka att han har tillräckligt på fötterna för påståendet.
Själv orkar jag inte gräva igenom FUP:en igen för att säkert säga om jag håller med om det till 100%, sorry.
Samma åklagare som från början ville få det till en grov misshandel?
Du borde i s f inte uttala dig om att BO blivit uppskuren heller. FUPen visar med tydlighet exakt vad som har hänt och vad som är hittepå.
Det är ingen som hävdar att krossade flaskor har använts förutom afghanerna själva. Den s k BOs kompis beskriver det hela som följande - du kan ju se ifall du tycker det är rimligt ö h t:
BOs kumpan ljuger uppenbarligen i förhör:
"De här sex personerna slog Mostafa med glasflaskorna på huvudet, i ansiktet och på armen. Det var så rörigt så jag vet inte vem som slog vilket slag eller på vilket sätt. Jag såg bara att alla sju personerna slog Mostafa och att sex av dem hade glasflaskor."
(från FUP s. 316)
Ovanstående förhör ägde rum den 20e juli(!)
Märk väl vilka som försvarar de kriminella afghanerna i tråden. Det är uppenbart vad som är sant och falskt och vilka som är goda och vilka som är onda om man kikar på FUPen. Det borde vara ett klart mål för den som tror på allas rätt inför lagen, principer och rättvisa överlag.
Ingen av de utomstående vittnena nämner något om att glasflaskor ska ha använts som tillhyggen!
De flesta hävdar att de bara hört flaskan krossas mot marken. Det är allt.
Däremot hävdar ett utomstående vittne (FUP s. 332) att BO själv hävdat att han fått en flaska i ryggen.
Killen som blev slagen sa sen att han fick glaset krossat över ryggen.
Detta ska han ha sagt på plats och beskrivs av hans pundarkumpan tre veckor senare som "De här sex personerna slog Mostafa med glasflaskorna på huvudet, i ansiktet och på armen."
ASAP Rocky själv hävdar att att det var någon av afghanerna som krossade flaskan - och andra i entouraget hävdar att afghanerna ska ha försökt ta flaskorna från entouraget.
ASAP Rocky med entourage version stöds av samtliga utomstående vittnen!
Det kommer alltså bli svårt för åklagare att bevisa någonting ö h t.