Citat:
Ursprungligen postat av
BullensPilsner
ASHWAP, en utlänning i Sverige som begår ett brott. Vad är skillnaden mot andra utlänningar som begår brott i Sverige? Varför skall han inte åtalas? För att han är svart? Amerikan? Kändis?
Är det bara de utlänningar som inte är kändisar, svarta, rika Amerikaner som skall åtals ev. dömas, fängslas och utvisas?
Trumpen använder samma taktik och tillvägagångssätt som när han kandiderade för presidentposten och ni går på det.
https://www.imdb.com/title/tt9358204/
Alla skall vara lika inför lagen men ni är många som vill se mellan fingrarna för att ni, vadå, gillar killen?
I mitt fall så har jag ingen uppfattning om killen som sådan.
Det jag har en uppfattning om är att det sker betydligt värre fall av misshandel mer eller mindre dagligen av den typen av klientel som nu visas upp som brottsoffer. Men de avskrivs fort p.g.a att polisen inte kan styrka vem i gruppen som gjort vad.
Och min personliga uppfattning är att allt för många unga korkade pundare drar om kring och trakaserar folk. Då tycker jag att om man ser till brottets allvarlighetsgrad jämfört med konsekvensen av att sitta häktad är inte stor i proportion till varandra.
Sen är det helt klart så att det inte handlar om att han är svart utan tyligt att GM är framgångsrik person och BO en av dessa som det är synd om.