2019-07-26, 11:50
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindgimmet
Det är jobbigt hur alla går 100% till en eller den andra sida.
Killarna, eller "Afghanerna" var definitivt dryga. Förtjänade en smäll. Men tycker samtidigt att Asap & crew gick för långt.
Informationen om Mustafas tidigare brott får ju mig att tycka mindre om honom, och ja sverige har ett problem med invandring/brott men det har ju inget med denna specifika instans att göra?

Med en annan invandringspolitik hade Mustafa inte befunnit sig i Sverige, och då hade inte detta hänt.

Sen håller jag med om att det är svårt att ställa sig 100% på ena sidan. När jag såg de första filmerna var det lättare att vara helt på ASAP:s sida, afganen förtjänade lite stryk. Men att bli uppskuren är svårare att motivera. Juridiskt sett lär han bli tvärfälld i rätten. Moraliskt vacklar jag, å ena sidan är det uppenbart övervåld om den lille afganen var obeväpnad.

Å andra sidan är det inte helt lätt att säga att det definitivt var övervåld. Afganen uppträdde väldigt påtänt, konstigt, och oberäkneligt. Man läser numera ofta om oskyldiga som blir nedknivade när de hamnar i fel situation och ska medla, eller blir rånade. Just den här afganen visar sig mycket riktigt ha väldigt lätt för att hala fram en kniv när man ser hans tidigare domar, och han är även narkoman.

Så om man hamnar i ett läge där man inte lätt kan ta sig ifrån en påtänd knivafgan är det kanske motiverat att ta till jävligt mycket våld så att han inte får en chans att hala fram kniven. Det går ju inte i det läget att börja knuffas lite lätt fram och tillbaka, och sedan brottas lite grann. Då är det stor risk för ofrivillig ventilation.

Folk förstår inte hur jäkla farligt det är att bli angripen med kniv. Ofta går det väldigt snabbt och väldigt illa. Det finns många träningsvideos för poliser, där de blir nedknivade om de inte reagerar väldigt tidigt. Här är ett exempel på hur riktiga poliser reagerar i ett träningsscenario: https://www.youtube.com/watch?v=Y49rv3QBtkk Det går inte bra för dem kan man lugnt säga.

Tänk dig nu att du har en helt galen och påtänd knivafgan som förföljer dig på armlängs avstånd. Hur lite våld kan man räkna med räcker för att klara sig?
Citera
2019-07-26, 11:51
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Bara en efterbliven person tror seriöst att en statsminister kommer förbigå rättssystemet godtyckligt för att denne snubbe är Trumps "kompis". Eller kanske hans totalt retarderade kompis kompis.

Vi pratar inte om vad regeringen kommer eller borde göra. Löfven och halva Sverige påstår att det absolut inte finns nåt stöd i grundlagen för regeringen att lägga sig i. Och det är bara ljug.
Citera
2019-07-26, 11:52
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBerryBerry
Jag vet inte vad du tar för något , men varför suger du ASAP så mycket? Han skiter i dig. Ser du inte att han e häktad fortfarande ? Meningslöst det du skriver här hela tiden.

1) Varken jag eller ASAP suger. Vi regerar inom våra respektive områden.
2) Häktningen är rättsvidrig. Att regeringen inte ingriper mot en vantolkning av en föråldrad lag visar exakt vad de är villiga att göra för att försvara sin politik.
3) Att få uttrycka sina känslor när man ser orättvisorna omkring sig och visa att man stödjer rapguden är känns väldigt givande eftersom det handlar om att sprida kärlek och förnuft.
Frågan är vad du gör här som bara hatar? Är inte det meningslöst om något?

Citat:
Ursprungligen postat av BlueBerryBerry
Han skulle inte ha slagit folk som han själv säger.sparkar och slår.

ASAP Rocky har inte sparkat någon, det intygas även av försvarsadvokaten och samtliga vittnesmål. Ett rättvisans kast utdelat efter att ha fått höra om grova sexuella övergrepp är knappast att gå över gränsen. Dessutom var den s k BO med största sannolikhet beväpnad (framkommer även av FUP).
Det som skedde var nödvändigt för att ingen mer skulle komma till skada - ASAP Rocky med entourage agerade inte bara korrekt utan föredömligt. Såhär borde alla reagera på ofredanden och trakasserier i det offentliga rummet!
Citera
2019-07-26, 11:56
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Sen håller jag med om att det är svårt att ställa sig 100% på ena sidan. När jag såg de första filmerna var det lättare att vara helt på ASAP:s sida, afganen förtjänade lite stryk. Men att bli uppskuren är svårare att motivera. Juridiskt sett lär han bli tvärfälld i rätten. Moraliskt vacklar jag, å ena sidan är det uppenbart övervåld om den lille afganen var obeväpnad.

Vart någonstans finner du stöd för att den s k BO har blivit "uppskuren"?
De bilder som visas på skärsår på händerna/armarna ser ut ungefär som det gör när man ramlat med skateboard - och han blev kastad en bra bit. Det som står om flaskorna är ytterst tvetydigt - de som var närmast hävdar ju att det rör sig om en okrossad flaska som flygit in i BOs rygg. Att afghanerna dessutom försökte ta flaskorna från gänget innan tumultet stöds av förstahandsuppgifter.
Citera
2019-07-26, 11:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
2) Häktningen är rättsvidrig. Att regeringen inte ingriper mot en vantolkning av en föråldrad lag visar exakt vad de är villiga att göra för att försvara sin politik.
3) Att få uttrycka sina känslor när man ser orättvisorna omkring sig och visa att man stödjer rapguden är känns väldigt givande eftersom det handlar om att sprida kärlek och förnuft.

ASAP Rocky har inte sparkat någon, det intygas även av försvarsadvokaten och samtliga vittnesmål. Ett rättvisans kast utdelat efter att ha fått höra om grova sexuella övergrepp är knappast att gå över gränsen. Dessutom var den s k BO med största sannolikhet beväpnad (framkommer även av FUP).
Det som skedde var nödvändigt för att ingen mer skulle komma till skada - ASAP Rocky med entourage agerade inte bara korrekt utan föredömligt. Såhär borde alla reagera på ofredanden och trakasserier i det offentliga rummet!

Alla som skriver "Asap och hans entourage" avgudar Asap. Det ska vara "Asap med hans kåkfarare från Harlem till kompisar". Kåkfarare maskerade till livvakter. Säger allt.
Citera
2019-07-26, 12:00
Medlem
kaerakels avatar
Citat:

Beväpnad med ett par trasiga bluetoothlurar.

Vilka är ni som försvarar detta?
Citera
2019-07-26, 12:01
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Polisen skrev fel plats i häktningsframställan. Är det inte vad du syftar på?
Detta tydliggjordes bland annat i videon som visar händelseförloppet i sekvens från 11 juli.

Nej - jag menar polisens foton i fup med gula rektanglar där rött x anger var afghanen låg, med gul rektangel snett motsatt sida som anger blodpöl...

På google:s bilder kan man se att trottoarens kantsten är avbruten vid en skarv som då ger en mycket vass brottyta, det är där som afghanen landade efter flygningen, Googles bild är daterad april 2019...
https://goo.gl/maps/gGhNZqqANKNVkW6d7
Citera
2019-07-26, 12:02
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Vart någonstans finner du stöd för att den s k BO har blivit "uppskuren"?
De bilder som visas på skärsår på händerna/armarna ser ut ungefär som det gör när man ramlat med skateboard - och han blev kastad en bra bit. Det som står om flaskorna är ytterst tvetydigt - de som var närmast hävdar ju att det rör sig om en okrossad flaska som flygit in i BOs rygg. Att afghanerna dessutom försökte ta flaskorna från gänget innan tumultet stöds av förstahandsuppgifter.

Bra fråga. Det är iallafall en sak som rapparna blivit åtalade för: "Vid misshandeln har slag utdelats med tillhygge i form av en hel och/eller delar av en glasflaska".

Det lär bli en av de stora frågorna under rättegången. Åklagaren verkar iallafall tycka att han har tillräckligt på fötterna för påståendet.

Själv orkar jag inte gräva igenom FUP:en igen för att säkert säga om jag håller med om det till 100%, sorry.
Citera
2019-07-26, 12:04
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Alla som skriver "Asap och hans entourage" avgudar Asap. Det ska vara "Asap med hans kåkfarare från Harlem till kompisar". Kåkfarare maskerade till livvakter. Säger allt.

Om det är nåt som är uppenbart så är det att de artister som har råd med det borde skaffa sig professionella livvakter som kan avstyra just såna här händelser.

Det här lär bli ett typfall i grundutbildningen för livvakter.

Hade han bara haft med sig Liam Neeson från Taken hade allt gått mycket bättre.
Citera
2019-07-26, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Med en annan invandringspolitik hade Mustafa inte befunnit sig i Sverige, och då hade inte detta hänt.

Å andra sidan är det inte helt lätt att säga att det definitivt var övervåld. Afganen uppträdde väldigt påtänt, konstigt, och oberäkneligt. Man läser numera ofta om oskyldiga som blir nedknivade när de hamnar i fel situation och ska medla, eller blir rånade. Just den här afganen visar sig mycket riktigt ha väldigt lätt för att hala fram en kniv när man ser hans tidigare domar, och han är även narkoman.

Så om man hamnar i ett läge där man inte lätt kan ta sig ifrån en påtänd knivafgan är det kanske motiverat att ta till jävligt mycket våld så att han inte får en chans att hala fram kniven. Det går ju inte i det läget att börja knuffas lite lätt fram och tillbaka, och sedan brottas lite grann. Då är det stor risk för ofrivillig ventilation.

Folk förstår inte hur jäkla farligt det är att bli angripen med kniv. Ofta går det väldigt snabbt och väldigt illa. Det finns många träningsvideos för poliser, där de blir nedknivade om de inte reagerar väldigt tidigt. Här är ett exempel på hur riktiga poliser reagerar i ett träningsscenario: https://www.youtube.com/watch?v=Y49rv3QBtkk Det går inte bra för dem kan man lugnt säga.

Tänk dig nu att du har en helt galen och påtänd knivafgan som förföljer dig på armlängs avstånd. Hur lite våld kan man räkna med räcker för att klara sig?

(Det fetade). Nej, det finns ingen annan utredning i fup:en än afghankillarnas egna uppgifter som ens tyder på att ASAP eller nån annan har skurit nån. Sen kan vittnen iofs ändra uppfattning under förhandlingen, men det är lättare sagt än gjort. I 100 fall av 100 ogillar tingsrätten därför det påståendet. Bara om rätten avstår från att pröva ASAP-gänget individuellt och köper afghanernas berättelse, i strid mot vittnesuppgifter och vad ASAP-gänget sagt, kan nån bli fälld för nån glasskärning eller motsvarande.
Citera
2019-07-26, 12:07
Medlem
SvenErlandssons avatar
Hur kan man försvara en kriminell afghan som är dömd för grova brott är över mitt förstånd. Visst, ASAP med encourage kanske inte skulle ha gjort som dom gjorde, men dom blev förföljda av en aggressiv, för dom, okänd man som provocerade fram ett agerande och han får skylla sig själv. Det går bra att skalla och knivhugga andra som är färre till antalet, men får man smaka på sin egen medicin så börjar han naturligtvis grina ut.
Citera
2019-07-26, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12

En läxa till alla artister som anställer sina polare som livvakter istället för professionella och utbildade sådana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in