Citat:
Ursprungligen postat av
GENERALGERDES
Hej, tänkte förklara lite snabbt hur det hela ligger till.
Min nära kompis introducerade en av hans nya kompisar till mig för cirka ett och ett halvt år sedan. Vi klickade verkligen direkt och har varit bästavänner sedan dess. Vi berättade allt, gjorde allt och drack alkohol & festade tillsammans jämt. Vi var ett gäng på 3 personer, vilket sedan blev till 5 personer för bara några månader sen.
Sedan sommaren började så har han och de andra i gänget rökt på och dragit ladd många gånger, jag har även deltagit många gånger. Jag är dock inte som dom när jag knarkar, vill ej pröva allt och så vidare. Det har resulterat i att det känns som min bästavän prioriterar alla de andra i vårat gäng långt framför mig och hela våran relation känns väldigt ytlig. Känner mig även inte som en del av gänget som de andra. Har ingen bästavän längre som jag kan prata med överhuvudtaget. Mår fruktansvärt dåligt över det. Har även väldigt svårt att vara mig själv i deras närvaro, vill inte göra fel när jag är med dom. Har verkligen aldrig haft sådant problem med kompisgäng förut.
Så frågan är : Borde jag skaffa nya vänner vilket jag kan göra för tillfället eller borde jag försöka vinna tillbaks min bästakompis & mitt gäng?
Ber om ursäkt för dålig skrift.
Det är bättre att skaffa nya vänner.
Det är så i livet sorgligt nog att de man är bästa vän med under en tid liksom tonar bort.
Ibland för att man har olika värderingar eller på grund av andra intressen.
I det här fallet så har din bästa vän blivit mer intresserad av droger och festande och som du själv skriver så är ni på lite olika nivå.
Bättre att gå vidare och ingen vet vad som kommer att hända, ni kan ju hitta tillbaka till varandra senare i livet.