2019-07-26, 01:04
Medlem
Urinterapeuts avatar
Hej!

Det finns många budskap att finna inom musiken. T ex Pink Floyd som har sålt över 200 miljoner album har släppt låtar som Dark side of the moon, Another brick in the wall. Dessa låtar sänder budskap, dock vänliga sådana till skillnad från den musik som den gråa massan lyssnar till.

Även The beatles sände budskap och sjöng direkt till Charles Manson. Elvis Presley sägs ju vara den första wiggern vars syfte var att lura in den vita amerikanska ungdomen i fördärvet. Alla vet att bara slavar, kvinnor och bögar dansar. Dansen var den enda underhållningen för många afroamerikanska slavar, därav capoeira "rytmen i blodet" osv. Det är genom dansen som de försöker förminska oss vita europeer som skapat musik.

Vilka musiker rekommenderar ni att lyssna till som upplyst? Ställer även motsatt fråga, vad bör man strikt undvika? Vilka musiker har skapat de mest "kontroversiella" och pikanta verk för den styrande världseliten?

Hiphop och ordbajseri undanbedes, räknas inte ens som musik och borde förbjudas. Kom inte heller dragandes med Bob marley och reggae som säger sig förespråka kärlek och gemenskap.

Världseliten = Den kraft som håller i trådarna och verkligen bestämmer vad som skall ske i världen. Både på gott och ont beroende på vem man är givetvis.
Citera
2019-07-26, 01:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Urinterapeut
Hej!

Det finns många budskap att finna inom musiken. T ex Pink Floyd som har sålt över 200 miljoner album har släppt låtar som Dark side of the moon, Another brick in the wall. Dessa låtar sänder budskap, dock vänliga sådana till skillnad från den musik som den gråa massan lyssnar till.

Även The beatles sände budskap och sjöng direkt till Charles Manson. Elvis Presley sägs ju vara den första wiggern vars syfte var att lura in den vita amerikanska ungdomen i fördärvet. Alla vet att bara slavar, kvinnor och bögar dansar. Dansen var den enda underhållningen för många afroamerikanska slavar, därav capoeira "rytmen i blodet" osv. Det är genom dansen som de försöker förminska oss vita europeer som skapat musik.

Vilka musiker rekommenderar ni att lyssna till som upplyst? Ställer även motsatt fråga, vad bör man strikt undvika? Vilka musiker har skapat de mest "kontroversiella" och pikanta verk för den styrande världseliten?

Hiphop och ordbajseri undanbedes, räknas inte ens som musik och borde förbjudas. Kom inte heller dragandes med Bob marley och reggae som säger sig förespråka kärlek och gemenskap.

Världseliten = Den kraft som håller i trådarna och verkligen bestämmer vad som skall ske i världen. Både på gott och ont beroende på vem man är givetvis.

Platon skriver att om man vill förändra ett samhälle så ska man börja med att ändra på dess musik.

Så man kanske bör fråga sig vilken musik som var populär när förändringarna tog vid?

Då skulle jag säga klassisk musik och folkmusik.

Klassisk musik tror jag personligen på det stora hela är sund att lyssna på pga musiken genomsyras av höga känslor och ideal och inte bara dunk dunk fuckin hoe osv. Rock och pop har också ett väldigt begränsat uttryck typ bara tre: supa och knulla, olycklig kärlek samt sentimentalitet.

Den klassiska musiken tror jag har medvetet tryckts undan pga den till sin natur är nationalistisk och delvis etniskt orienterad. Liksom folkmusiken.

/Johan
Citera
2019-07-26, 01:19
Medlem
Urinterapeuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Platon skriver att om man vill förändra ett samhälle så ska man börja med att ändra på dess musik.

Så man kanske bör fråga sig vilken musik som var populär när förändringarna tog vid?

Klassisk musik tror jag personligen på det stora hela är sund att lyssna på pga musiken genomsyras av höga känslor och ideal och inte bara dunk dunk fuckin hoe osv. Rock och pop har också ett väldigt begränsat uttryck typ bara tre: supa och knulla, olycklig kärlek samt sentimentalitet.

Den klassiska musiken tror jag har medvetet tryckts undan pga den till sin natur är nationalistisk och delvis etniskt orienterad. Liksom folkmusiken.

/Johan

Jag håller med dig i detta. Klassisk musik som t ex Beethoven kan väcka enorm eufori samt kämpaglöd.
Citera
2019-07-26, 01:29
Medlem
Trollfeeders avatar
Victor Jara var uppenbarligen farlig för eliten eftersom dom mördade honom.
Citera
2019-07-26, 01:29
Avstängd
Citat:
Jag håller med dig i detta. Klassisk musik som t ex Beethoven kan väcka enorm eufori samt kämpaglöd.

Ta Tjaikovskys 5:e Symfoni. Andra satsen särskilt. Blandning mellan marsch och vals...

Tror att den skulle kunna hålla stridsviljan uppe ganska bra.

Men det gäller att "utbilda" medborgarna i att ta till sig denna musik till att börja med. Det krävs en del övning för att lyssna till, känna och förstå mer komplex musik.

En intressant sak är att det rådande maktparadigmets propagandacentral - dvs Hollywood - använder sig av en moderniserad form av klassisk musik för att förstärka budskapet i sin propaganda. I stort sett alla filmer med ideologiskt innehåll där amerikaner räddar världen från utomjordingar eller Hitler eller Iran osv förekommer väldigt bombastisk musik som lånar friskt från den klassiska musiken men använder modern datorteknik. Denna genre har till och med ett namn och kallas för Epic music.

/Johan
Citera
2019-07-26, 01:35
Medlem
ReiseReises avatar
Mer eller mindre valfritt Punkband.

Det rådde nästan panik bland eliten i England när Sex Pistols var aktuella.

För Sosse-Sverige så är inte punk något hot, skulle väl istället säga någon form av musik som väcker nationalistiska känslor vara farligt. Var ju en del journalister som var på Sabaton när de släppte Karolus Rex skivan, samt sjöng nationalsången på festivaler.

Antar att en viss svensk rap och förorts hip hop skapar problem eftersom de romantiserar kampen mot samhället, det kan ju betraktas som en viss "förtäljer sanningen" eftersom man visar på hur sjukt splittrat Sverige egentligen är.
Citera
2019-07-26, 01:47
Medlem
Urinterapeuts avatar
Citat:
Ta Tjaikovskys 5:e Symfoni. Andra satsen särskilt. Blandning mellan marsch och vals...

Men det gäller att "utbilda" medborgarna i att ta till sig denna musik till att börja med. Det krävs en del övning för att lyssna till, känna och förstå mer komplex musik.

En intressant sak är att det rådande maktparadigmets propagandacentral - dvs Hollywood - använder sig av en moderniserad form av klassisk musik för att förstärka budskapet i sin propaganda. I stort sett alla filmer med ideologiskt innehåll där amerikaner räddar världen från utomjordingar eller Hitler eller Iran osv förekommer väldigt bombastisk musik som lånar friskt från den klassiska musiken men använder modern datorteknik. Denna genre har till och med ett namn och kallas för Epic music.

/Johan

Intressant och observant tagning du gör här, något för alla att tänka på.
Citera
2019-07-26, 01:56
Medlem
Urinterapeuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Mer eller mindre valfritt Punkband.

Det rådde nästan panik bland eliten i England när Sex Pistols var aktuella.

För Sosse-Sverige så är inte punk något hot, skulle väl istället säga någon form av musik som väcker nationalistiska känslor vara farligt. Var ju en del journalister som var på Sabaton när de släppte Karolus Rex skivan, samt sjöng nationalsången på festivaler.

Antar att en viss svensk rap och förorts hip hop skapar problem eftersom de romantiserar kampen mot samhället, det kan ju betraktas som en viss "förtäljer sanningen" eftersom man visar på hur sjukt splittrat Sverige egentligen är.

Visst finns det en del inom punkgenren också men enligt mig springer majoriteten bolsjevikernas ärenden. Men jag håller med om att Sex pistols hade mycket bra att säga ( även Sid Vicious liv och död är en historia i sig ).
Citera
2019-07-26, 02:03
Medlem
526s avatar
Rise of the pagans musik som Heilung
https://www.youtube.com/watch?v=QRg_8NNPTD8

Kristen musik kommer nog komma. Typ dreampop

Håller med om att klassisk musk är den nya punken
Citera
2019-07-26, 02:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hej!

Väldigt udda låtval, båda sångerna (och albumen) handlar om mental instabilitet, sinnessjukdom och uppbrott mot samhället/makten. Hur är det ”vänliga budskap”?

Citat:
Hur menar du? Capoeira uppstod bland afrikanska slavar i Brasilien, hur ”förminskar” det oss vita européer?

Citat:
”Upplyst” inom vad?

Citat:
Inte mig emot om hiphop försvann, men snälla nån - lämna Marley utanför och begrav gärna dansbandsmusiken istället...

Citat:
Om det fanns en sådan gruppering på riktigt så tror jag nog de skulle ha viktigare saker att fundera på än synkoper och hitlåtar...

Citat:
Det har jag väldigt svårt att tro på. Är det din egen tolkning av ”Republiken” eller vad tänker du på för något??

Citat:
Vilka förändringar tänker du på här? När Platon dog var det ännu ungefär 2000 år kvar tills det vi idag kallar klassisk musik och folkmusik först såg dagens ljus..

Citat:
Jösses..
Strauss Salome - en opera vars höjdpunkt ”de 7 slöjornas dans” handlar om en 16-årig kvinna som strippar..
Orff’s Carmina Burana - ”se mig ynglingar och låt mig tillfredsställa er”
Mozarts Don Giovanni, Zerlina (anklagad för otrohet) sjunger glatt - straffa mig, slå mig, dra mig i mitt hår...
Verdis ”La Traviat - sup så du blir kåt är väl det närmaste budskapet skulle översättas till idag..
Osv osv, att allt inte var lika ”rakt på sak” som idag betyder inte att budskapet eller tolkningarna var så annorlunda förr i tiden..

Citat:
Alla generationer söker forma sitt eget budskap, det borde vi vara tacksamma för istället, annars skulle vi aldrig utvecklas som människor..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-07-26 kl. 02:29.
Citera
2019-07-26, 03:30
Medlem
Varför är detta TS definition av sanning?

- Något som de flesta inte håller med om (det måste vara ett kontroversiellt budskap)
- Får inte förmedlas via reggae eller hiphop (eller ”ordbajseri”, gissningsvis rap)

Det är en väldigt, väldigt märklig definition TS använder för ordet ”sanning”.

TS definition gör ju att så fort de flesta är överens så har de fel.

Låter väldigt spännande och händelserikt att ständigt och för evigt bekämpa något oberoende av innehåll. Lär vara ett effektivt medel för att ge en känsla av mening åt en i övrigt tråkig vardag.

Men det låter inte särskilt produktivt. Jag har svårt att se hur TS metodik skulle vara långsiktigt hållbar.
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2019-07-26 kl. 03:42.
Citera
2019-07-26, 05:23
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:

/Johan
Tack för tipset. Har bara en klassisk låt i min Spotify-lista.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in