2019-07-25, 19:34
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du klarade ju inte av att hjälpa till. Det var det som var huvudpoängen här. Du behöver inte blanda in någonting annat än det faktum att du inte ville hjälpa till eller att du inte klarade av att hitta rätt information.
Sen förväntar jag mig att du kommenterar resterande av inlägget eftersom det var det viktiga.

Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du klarar inte av att skilja på att "klara av att hjälpa" och att "vilja passa upp".

Om du inte köper att män är bättre på allt får du visa framfötterna lite och inte bara kräva uppassning hela tiden.
För samtidigt som ni sitter med era hårklyverier har jag själ mötesfritt och reflektionsfritt i mer än två veckor.
Och då ser det ut så här
https://youtu.be/tPzlYsaJyKI
Tom att skapa god stämning verkar män bättre på. Starta upp en V8-diesel och vips är alla på bra humör
Vi män är nog fan bäst på allt när man funderar en sväng
Citera
2019-07-25, 19:55
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
För samtidigt som ni sitter med era hårklyverier har jag själ mötesfritt och reflektionsfritt i mer än två veckor.
Och då ser det ut så här
Tom att skapa god stämning verkar män bättre på. Starta upp en V8-diesel och vips är alla på bra humör

Pfft, du är uttråkad på grund av utebliven reflektionstid och vill bara provocera!
Citera
2019-07-25, 19:57
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Du klarar inte av att skilja på att "klara av att hjälpa" och att "vilja passa upp".

Om du inte köper att män är bättre på allt får du visa framfötterna lite och inte bara kräva uppassning hela tiden.

Jaja, men kommentera det väsentliga nu. Jag har gjort ett gediget utlägg om rösträtten som du hävdar att det vore bättre att kvinnor inte har. Du kanske har någon tanke om vad jag skrev?
Citera
2019-07-25, 19:59
Medlem
Ziayas avatar
Citat:

Ja precis! Ju förr vi förslavar kvinnor desto bättre. Laga mat, städa och sköta barn kan dom klara.

Håller du med alla i tråden att män är bättre på knulla män? Mannens röv och penis är ju mkt bättre än fittan ändå.
Citat:
Och då ser det ut så här
Tycker att det är dags att vi börjar knulla varann. Vi är ju bättre på det.
Senast redigerad av Ziaya 2019-07-25 kl. 20:04.
Citera
2019-07-25, 20:06
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya

Tycker att det är dags att vi börjar knulla varann. Vi är ju bättre på det.

Hahaha, ja fy helvete vad mycket enklare livet hade varit om vi hade kunnat hålla sexualitet och fortplantning inom det manliga könet. Tänk vilken enorm kapacitet som skulle frigöras i våra hjärnor om vi slapp gå runt och lägga största delen av vår energi på hur vi skall få de där små halvmänniskorna i säng.
Men tills vi hittar på ett sätt att reproducera oss utan att blanda in kvinnor i ekvationen får vi väl stå ut med dem så länge
Citera
2019-07-25, 20:10
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ditt sexistiska svin!
Nä, nu fick han dig ju dit han ville. Han är sexist men det beror på att typen bakom nicket är bättre än dig. På allt.

Svälj det lika bra som han sväljer sagge.
Citat:
Hahaha, ja fy helvete vad mycket enklare livet hade varit om vi hade kunnat hålla sexualitet och fortplantning inom det manliga könet. Tänk vilken enorm kapacitet som skulle frigöras i våra hjärnor om vi slapp gå runt och lägga största delen av vår energi på hur vi skall få de där små halvmänniskorna i säng.
Men tills vi hittar på ett sätt att reproducera oss utan att blanda in kvinnor i ekvationen får vi väl stå ut med dem så länge
Vi kommer på hur vi ska få mens, klara 9 månader gravida och klämma fram ungar ur röven, ska du se.
Citera
2019-07-25, 20:10
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jaja, men kommentera det väsentliga nu. Jag har gjort ett gediget utlägg om rösträtten som du hävdar att det vore bättre att kvinnor inte har. Du kanske har någon tanke om vad jag skrev?

När folk börjar med att skriva det värsta svamlet är det sällan värt att läsa eller kommentera resten. Det är ett utmärkt sätt om du inte vill att någon ska bemöda sig att läsa resten.

Men i korthet så är jag en stark förespråkare för demokrati och att alla myndiga människor ska få rösta. Detta även när stora grupper röstar för något riktigt idiotiskt. Knäckfrågan blir alltså om kvinnor vill betrakta sig själva som myndiga individer med eget ansvar eller inte. Det avgör om de borde ha rösträtt.
Citera
2019-07-25, 20:15
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Nä, nu fick han dig ju dit han ville. Han är sexist men det beror på att typen bakom nicket är bättre än dig. På allt.

Svälj det lika bra som han sväljer sagge.

Jag var lite ironisk faktiskt. Eller ja alltså han är sexistisk, men vissa har frikort.
Citera
2019-07-25, 20:18
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
När folk börjar med att skriva det värsta svamlet är det sällan värt att läsa eller kommentera resten. Det är ett utmärkt sätt om du inte vill att någon ska bemöda sig att läsa resten.

Men i korthet så är jag en stark förespråkare för demokrati och att alla myndiga människor ska få rösta. Detta även när stora grupper röstar för något riktigt idiotiskt. Knäckfrågan blir alltså om kvinnor vill betrakta sig själva som myndiga individer med eget ansvar eller inte. Det avgör om de borde ha rösträtt.

Det vill kvinnor uppenbarligen. Vad som skär sig här är att åsikterna kring vissa saker uppenbarligen går isär.
Du kan inte både vara förespråkare av demokrati samtidigt som du anser att om inte en del av befolkningen tycker likadant som du så ska de personerna plus alla andra som räknas till gruppen på grund av sitt kön fråntas rösträtt.
Det blir error i resonemanget.
Citera
2019-07-25, 20:22
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det vill kvinnor uppenbarligen. Vad som skär sig här är att åsikterna kring vissa saker uppenbarligen går isär.
Du kan inte både vara förespråkare av demokrati samtidigt som du anser att om inte en del av befolkningen tycker likadant som du så ska de personerna plus alla andra som räknas till gruppen på grund av sitt kön fråntas rösträtt.
Det blir error i resonemanget.

Som jag skrev är jag en stark förespråkare av demokrati även när stora grupper enligt mig röstar idiotiskt. Gör de det får man helt enkelt acceptera konsekvenserna det får för samhället även om man förstås har både rätt och ansvar att kritisera det.

Detta gäller dock som jag skrev myndiga personer och om man inte är beredd att acceptera det ansvaret som myndiga personer har så omfattas man inte av det.
Citera
2019-07-25, 21:16
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Som jag skrev är jag en stark förespråkare av demokrati även när stora grupper enligt mig röstar idiotiskt. Gör de det får man helt enkelt acceptera konsekvenserna det får för samhället även om man förstås har både rätt och ansvar att kritisera det.

Detta gäller dock som jag skrev myndiga personer och om man inte är beredd att acceptera det ansvaret som myndiga personer har så omfattas man inte av det.

Det är ju din subjektiva uppfattning att alla kvinnor inte accepterar sitt ansvar som myndiga. Enligt mig finns det väldigt många kvinnor som tar ett mycket stort ansvar för saker och ting så jag vet inte varför du tycker att kollektiv bestraffning/konsekvens skulle vara lämpligt?
Det är inte ett demokratiskt tankesätt du har gällande denna fråga.
Citera
2019-07-25, 21:19
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det är ju din subjektiva uppfattning att alla kvinnor inte accepterar sitt ansvar som myndiga. Enligt mig finns det väldigt många kvinnor som tar ett mycket stort ansvar för saker och ting så jag vet inte varför du tycker att kollektiv bestraffning/konsekvens skulle vara lämpligt?
Det är inte ett demokratiskt tankesätt du har gällande denna fråga.

Ja det är så klart en subjektiv uppfattning men jag har heller inte på fullt allvar hävdat att kvinnors rösträtt ska dras in även om de enligt mitt tycke röstar idiotiskt. Jag är som sagt var en stark förespråkare för folkstyre även när folk inte röstar som jag anser är vettigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in