2019-07-25, 19:57
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Någon skrev att TV4 påstod att de hade gått undan under en betydligt längre tid än så.
Han själv sa "20-25 minuter". Det är verkligen en helt annan tid än 5-7 minuter (som då inkluderar även misshandeln och när de avviker på platsen).
Citera
2019-07-25, 19:57
Medlem
FreeHazarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Det har sagts i media att Rocky är tidigare ostraffad.

Jag hittade lite smågrejer på honom, misshandel av tjej, strypt någon annan tjej, hans vän våldtäckte någon osv. Han verkar ha skött sig bra jämfört med många andra artister.
Citera
2019-07-25, 19:58
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Ja, det är det nog ingen som har motsatt sig.

Det som jag precis skrev i ett annat svar innan väcker dock misstankar:

Något jag noterade på bilderna på de ihopsydda skärskadorna på sida 178 och framåt är att de tycks vara på innersidorna av underarmarna. Alltså sidan som är mot kroppen när man har armarna i kors. Afghanen säger själv att han har hållit upp armarna för att skydda sig mot att de försökt sticka honom med glas i ansiktet.

Försök själv att hålla fram dina underarmar med insidan utåt (alltså med tummarna utåt). Det är en VÄLDIGT obekväm position. Försvarar man sig så har man ju insidan mot sig, och yttersidorna utåt. Man "vänder" inte armarna så att man får handflatan utåt.

Såren verkar alltså inte direkt förenliga med hans historia.
Det du beskriver är inte alls svårt att förstår. Man behöver inte hålla armarna med insidorna utåt utan det räcker att du håller armarna med tummarna mot dig så kan en flaska orsaka de här skadorna.
Citera
2019-07-25, 19:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Det går fram en 50-kiloskille och bråkar med ett gäng inkluderande en snubbe på god väg till 200 kg. Han verkar helt orädd. För mig finns det bara tre förklaringar till ett sådant beteende: han är hög, han är beväpnad eller han är utvecklingsstörd.

Rocky&Co har nog dragit slutsatsen att det kan vara en kombination av dessa men det rättfärdigar inte våldet som sedan används.

Han har fått allt serverad på ett silverfat. Skulle gärna vilja veta varför han gick fram mot gänget från första början. Livvakten med rätta uppfattar han som ett hot och föser honom bort från Rocky.

Min gissning hög som ett hus, vet mycket väl vem Rocky är. Försöker sig på att sälja droger. Rocky och hans gäng om de använder droger har klart detta redan fixat. Afghanen försöker dock gång på gång. Lurar går sönder och ja resten är historia.
Citera
2019-07-25, 19:59
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
TV4 håller inte med:
Jag litar mer på polisens rekonstruktion än på någon på flashback som citerar någon på TV4.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Då i dina ögon är helt OK att sparka folk

Ja, det är ok att sparka folk som agerar hotfullt och stalkar en. Man agerar i nödvärn så inte man får en kniv i ryggen. Normallt folk förstår när man blir bedd att bli lämnad ifred.
Citera
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Helt irrelevant och inget som kommer hålla i rättegång enligt lagens mening (inte min åsikt)

Då inget tycks vara relevant gällande statens små gulliga "pojkar", annat än att de ska pysslas om, och att alla som talar illa om dem eller försvarar sig mot dem ska straffas, så har du helt rätt.

Dock har vi andra en skyldighet att informera både oss själva, och övriga i befolkningen, om de knep och fusk de tar till. Inte ett ord av det Afghanen berättar i FUP tycks vara sant.
Citera
2019-07-25, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Nån lade en FUP från där han var åtalad för en allvarlig knivskärning. Där fanns det ett foto på honom, där det stod nåt i stil med "persiska / farsi" på hans LMA-kort.

Hazarerna talar dari / hazaragi, dialekt av persiska. T ex. av de 9000 ensamkommande afghanerna, kommer tydligen 49% från- eller via Iran..

Från Expressen:
• 49 procent har själva uppgett att de bott i Iran i minst ett år innan de kom till Sverige. I snitt uppgav dessa personer att de bott i Iran i 10 år.
Senast redigerad av justiceleague501 2019-07-25 kl. 20:09.
Citera
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeHazaren
Jag hittade lite smågrejer på honom, misshandel av tjej, strypt någon annan tjej, hans vän våldtäckte någon osv. Han verkar ha skött sig bra jämfört med många andra artister.
Kan du länka det? Jag har läst i svensk media att han är ostraffad.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Själv hänvisar du till ett klippt som Asaps gäng har klippt om och även klippt bort när deras livvakt stryper MA...

00.23-00.28 i videon slåss han rätt bra själv...med knytnävarna...

https://www.instagram.com/p/BzazIJKHio6/?hl=sv
Citera
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Han har fått allt serverad på ett silverfat. Skulle gärna vilja veta varför han gick fram mot gänget från första början. Livvakten med rätta uppfattar han som ett hot och föser honom bort från Rocky.

Min gissning hög som ett hus, vet mycket väl vem Rocky är. Försöker sig på att sälja droger. Rocky och hans gäng om de använder droger har klart detta redan fixat. Afghanen försöker dock gång på gång. Lurar går sönder och ja resten är historia.
Jag gissar också på att hans oräddhet grundar sig i drogpåverkan.
Citera
2019-07-25, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Och om Rocky( han är ju uppvuxen i Harlem) har samma straffregister hur tänker du då?
hans straffregister i usa e ointressant. Vilkeg straffregistef har afghanen i afghanistan iran och pakistan? Ingen vet ju hans identitet 😂 dock dömd i sverige bla för brott där han knivade ngn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in