2019-07-25, 19:16
Medlem
ASAP Rocky var före misshandeln lika känd i Sverige som Lasse-Stefanz är i USA, löjligt vad mycket publicitet det får här i Sverige.
Citera
2019-07-25, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Utredningen slutfördes dessutom mycket snabbare än vad jag tror är vanligt (?), och rättegången bokades in väldigt snabbt (?)

Brott med utländska aktörer som inte är bosatta i Sverige och sitter frihetsberövade brukar oftast handläggas brådskande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
ASAPs mamma tycker att svenskar är rasister och behandlar hennes son efter hans hudfärg. Hon är förvånad över att svenskarna lyssnar inte på USAs president
Hon förstår inte att det var hennes fel att uppfostra sonen att slå en liggande människa

https://www.tmz.com/videos/072219-renee-black-4596070-0-k9bomy03/
Hon kan vara stolt över att ha uppfostrat en son som är en av världens största rappare, och som försvarar sig och sina vänner från trakasserande heroinister.
Citera
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Exakt. ASAP kommer få max 2åring straff, i värsta fall kommer han sitta 1 år i fängelse, en riktig semester för honom. Maten i fängelse är mycket bättre än hamburgare på MAX. Varför tycker alla synd om honom?
Jag är nästan helt säker på att han inte kommer att dömas till fängelse. Endast om det går att bevisa att just han hållit i den här flaskan skulle fängelse komma i fråga. Hade han suttit ett år i fängelse hade det inneburit enormt stora uteblivna intäkter för honom och massor av andra personer och företag inblandade i hans artisteri.
Citera
Avstängd
Citat:
Jag hoppas innerligt att han verkligen är där, och att man blir tvungen att skjuta på rättegången.

De som var sura innan på hur ASAP behandlas lär ju fullkomligen explodera isåfall. En misshandelsdömd afgan får asyl i Sverige för att han är förföljd i Iran, och försenar sen rättegången för att han åker dit på semester. Komikerguld...

Afghanen kommer att vittna på videolänk. Eftersom han snyftat sig till asyl så kommer han säkert klara att snyfta sig till ett fett skadestånd och fällande dom. Säkert något han är bra på, att visa hur hemskt illa han har blivit behandlad.
Citera
2019-07-25, 19:19
Medlem
Provokatörs avatar
Afghanen har tre domar på sig sen tidigare, knark, knivskärning och stöld, det är vad han lyckats bli dömd för fan vet vad mer han gjort.

Vid knivdådet så fick han sitta i arresten i 6 ynka timmar, det blev allt, patetiskt.

Ur knivdådsfupen: Då drog han fram en kniv, bakifrån byxlinningen

Den här juvelen är multikriminell och nu är han på semester i Iran, WTF!

/Provokatör
Citera
2019-07-25, 19:20
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
De skador afghanen ådragit sig är bland annat skärskador. Det finns inga tvivel om att han har blivit skuren eller stucken. Man behöver inte vara medicinsk expert för att se att det inte är skador som man får av knytnävar eller sparkar. Om det inte är Rock&Co som gjort det så har han antingen gjort det själv eller blivit misshandlad av någon annan också. Du får själv gissa vilket som är mest sannolikt i väntan på rättens utlåtande.

Det är väl bara positivt att afghanhannen som knivskurit andra tidigare får möta sin överman när han försöker göra om det.
Citera
2019-07-25, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monco
Hon kan vara stolt över att ha uppfostrat en son som är en av världens största rappare, och som försvarar sig och sina vänner från trakasserande heroinister.

Ovanligt att rasistkortet kommer upp... hon snyftar bara för att hennes enda inkomstkälla är på väg att försvinna.
Citera
2019-07-25, 19:22
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Truthseeker
Lägg ner...

Blir man stalkad så ska dumjäveln få spö, så försök inte rättfärdiga afghanens gärningar. Afghanen hade lärt sig en värdeful läxa om inte vår rättssystem gjorde en cirkus av fallet. Nu är jag normallt så pk man kan vara, men det finns fan en gräns.
Om ASAP sparkat ned en vitt svensk ( och medlem i SD) -skulle det bli annorlunda för dig?
Citera
2019-07-25, 19:23
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Om ASAP sparkat ned en vitt man ( och medlem i SD) -skulle det bli annorlunda för dig?

Inte om denne vite man hade samma straffregister som afghanen och hade attackerat ASAP & co på samma sätt.
Citera
2019-07-25, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Är du helt säker på att det är rätt person? Den killen snackar ju persiska och det gör man inte i Afganistan! (men å andra sidan ville han ju åka på semester till Iran så......)
Det bor miljoner ahghanska flyktingar i Iran. Är svaret.
Citera
2019-07-25, 19:24
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Trump har tvärtom lyckats plocka stöd hos en tidigare svag väljargrupp (unga svarta) enbart genom att twittra lite och ringa Löfven.

Utredningen slutfördes dessutom mycket snabbare än vad jag tror är vanligt (?), och rättegången bokades in väldigt snabbt (?)

Även där spelar nog Trumps inhopp roll.

Däremot tror jag ASAP kan dömas lite hårdare just för att domstolen vill markera oberoende.

Som lök på laxen så hånades Trump för sin okunskap om svenskt rättsväsende, när det sen visade sig att det var Löfven och massmedia som inte vet hur vår egen grundlag ser ut (Löfven kan mycket väl beordra åklagaren att lägga ner utredningen).

Jag tror inte att Trumps ringande har gjort någon större skillnad. Hippahopparen har ju suttit inlåst ett tag, så det lär ha varit hans tur även utan Trumps ringande. Dock är det så att ju senare i processen som Trump ringer, desto lättare blir det för folk att tro att det är tack vare Trump som det nu rullar på.Vilket naturligtvis är fel !

Jag bryr mig egentligen för lite om fallet för att fylla tråden med okunskap och allmänt dravel om vad som exakt har skett, utav vem och varför.
Senast redigerad av locknloll 2019-07-25 kl. 19:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in