Citat:
Ursprungligen postat av
lm5711
Trump har tvärtom lyckats plocka stöd hos en tidigare svag väljargrupp (unga svarta) enbart genom att twittra lite och ringa Löfven.
Utredningen slutfördes dessutom mycket snabbare än vad jag tror är vanligt (?), och rättegången bokades in väldigt snabbt (?)
Även där spelar nog Trumps inhopp roll.
Däremot tror jag ASAP kan dömas lite hårdare just för att domstolen vill markera oberoende.
Som lök på laxen så hånades Trump för sin okunskap om svenskt rättsväsende, när det sen visade sig att det var Löfven och massmedia som inte vet hur vår egen grundlag ser ut (Löfven kan mycket väl beordra åklagaren att lägga ner utredningen).
Jag tror inte att Trumps ringande har gjort någon större skillnad. Hippahopparen har ju suttit inlåst ett tag, så det lär ha varit hans tur även utan Trumps ringande. Dock är det så att ju senare i processen som Trump ringer, desto lättare blir det för folk att
tro att det är tack vare Trump som det nu rullar på.Vilket naturligtvis är fel !
Jag bryr mig egentligen för lite om fallet för att fylla tråden med okunskap och allmänt dravel om vad som exakt har skett, utav vem och varför.