Citat:
Ursprungligen postat av
Globetrotter57
O.K Lubbe. Ber om ursäkt men jag fick ett hjärnsläpp och vill inte vara så skogstokig som
du fick sota för. Anledningen till detta hjärnsläpp var att jag för ca en vecka sedan, åter igen fick en
lögnare i mina efterforskningar...Ett bakslag för mig. MEN nu finns det i alla fall en spricka bland
BW:s alibi-trupp.
Jag kan säga Er alla att tack vare mina försök att kolla dessa alibin har sagt upp bekantskapen med
alla sex släktingar jag har i M-stad. Två av dessa kunde jag aldrig ana vara fega kräk och ljuga för
att skydda andra skyddare. Just den biten har jag svårt för.
Jösse namn !! Är grabben HELT oskyldig så ut med dessa bevis då !!
Varför krångla till det och mörka vad grabben hade för sig 12 timmar innan samt 12 timmar efter om han
nu HAR vattentäta alibin ?!?
Sprickan är intressant, likaså Bbriders tips om vtt alibi.
Historiken i fallet kan ge lite hintar...
Då PR var huvudmisstänkt och tipsade om sej själv, var BW samtidigt på förhör och under granskning?
Tänker att BWs alibi måste varit helt vtntätt och trovärdigt, eftersom de kunde sätta efter en person, PR som inte ens setts i stan. Jämförelsevis med BW som hade öppen fysisk kontakt med Helena och direkt tillgång till bil... Alibit måste vara orubbligt heligt som Amen i kyrkan. Nyfiken på vem/vilka som har en sådan trovärdig tyngd i sammanhanget..?