2019-07-25, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Globetrotter57
Ahhh...så var det "klartext" du/ni vill ha. Suck. Hade NÅGON ENDA talat/skrivit klartext när fallet startade på detta forum så hade fallet till 99 % varit löst på mindre än ett år.
Jag kommer vid de sista 2-3 pusselbitar som saknas för mig att tala/skriva i klartext tydligare än
andra kan föreställa sig.
Förstå att det är j*vligt svårt att "ta sig förbi" en mur av uppbackare till
vissa personer...väntar på att någon i den kedjan glömmer vad hen sagt tidigare.'
Jag önskar i alla fall att denne BW bör synas med MIKROSKÅP !!

Kan du PM:a mig vem din källa är som avgör grabbens alibi till sin fördel ?

Du bidrar ju knappast genom att hålla saker för dig själv.
svara istället på min fråga, är någon av familjemedlemmarna BW's alibi?

PM, varför då?
det jag vet skriver jag i tråden och jag har redan tidigare skrivit om just alibi och varför ingen familjemedlem borde kunna vara ett alibi till BW.
Citera
2019-07-25, 18:03
Medlem
Citat:
O.K Lubbe. Ber om ursäkt men jag fick ett hjärnsläpp och vill inte vara så skogstokig som
du fick sota för. Anledningen till detta hjärnsläpp var att jag för ca en vecka sedan, åter igen fick en
lögnare i mina efterforskningar...Ett bakslag för mig. MEN nu finns det i alla fall en spricka bland
BW:s alibi-trupp.

Jag kan säga Er alla att tack vare mina försök att kolla dessa alibin har sagt upp bekantskapen med
alla sex släktingar jag har i M-stad. Två av dessa kunde jag aldrig ana vara fega kräk och ljuga för
att skydda andra skyddare. Just den biten har jag svårt för.

Jösse namn !! Är grabben HELT oskyldig så ut med dessa bevis då !!
Varför krångla till det och mörka vad grabben hade för sig 12 timmar innan samt 12 timmar efter om han
nu HAR vattentäta alibin ?!?

Sprickan är intressant, likaså Bbriders tips om vtt alibi.

Historiken i fallet kan ge lite hintar...
Då PR var huvudmisstänkt och tipsade om sej själv, var BW samtidigt på förhör och under granskning?
Tänker att BWs alibi måste varit helt vtntätt och trovärdigt, eftersom de kunde sätta efter en person, PR som inte ens setts i stan. Jämförelsevis med BW som hade öppen fysisk kontakt med Helena och direkt tillgång till bil... Alibit måste vara orubbligt heligt som Amen i kyrkan. Nyfiken på vem/vilka som har en sådan trovärdig tyngd i sammanhanget..?
Citera
2019-07-25, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Du bidrar ju knappast genom att hålla saker för dig själv.
svara istället på min fråga, är någon av familjemedlemmarna BW's alibi?

PM, varför då?
det jag vet skriver jag i tråden och jag har redan tidigare skrivit om just alibi och varför ingen familjemedlem borde kunna vara ett alibi till BW.

Det enda jag fått uppgift om från ett par håll är att BW's mamma är det s.k brovittnet som sett HA med pilot. Det är ju inget alibi på något sätt men ett konstigt sammanträffande.
Citera
2019-07-25, 18:48
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Det enda jag fått uppgift om från ett par håll är att BW's mamma är det s.k brovittnet som sett HA med pilot. Det är ju inget alibi på något sätt men ett konstigt sammanträffande.
Vet du även vad BW's föräldrar hade för yrke vid tiden?
Citera
2019-07-25, 19:04
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ahhh...så var det "klartext" du/ni vill ha. Suck. Hade NÅGON ENDA talat/skrivit klartext när fallet startade på detta forum så hade fallet till 99 % varit löst på mindre än ett år.
Jag kommer vid de sista 2-3 pusselbitar som saknas för mig att tala/skriva i klartext tydligare än
andra kan föreställa sig.
Förstå att det är j*vligt svårt att "ta sig förbi" en mur av uppbackare till
vissa personer...väntar på att någon i den kedjan glömmer vad hen sagt tidigare.'
Jag önskar i alla fall att denne BW bör synas med MIKROSKÅP !!

Kan du PM:a mig vem din källa är som avgör grabbens alibi till sin fördel ?

Men snälla du, du har under minst ett års tid "slagit på stora trumman", och du har flera gånger fått kritik för att du aldrig "säger något". Så här långt får jag känslan av att din agenda är att förhala och förhala. Det är lite som att du vill "låsa fast" tråden vid BW, men aldrig hjälpa oss framåt. Även i PM till mig har du lovat "stordåd". MEN INGENTING HÄNDER!

Så: Ge oss det som du har. Visa att du har något KONKRET. Du säger ju själv att saker har hänt. DELGE OSS DÅ! Twiggygirl körde stenhårt på MRö utan att ha något konkret att komma med. Du kör stenhårt på BW utan att underbygga dina misstankar. DETTA HÅLLER INTE!
Senast redigerad av Ugglan. 2019-07-25 kl. 19:10.
Citera
2019-07-25, 19:06
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickeR
Svaret är ”skitsnack”...

Jag har inte varit inne här på ett tag, så därför har jag inte svarat bl.a Ugglan på hans fråga...

För ett tag sedan var det ju nicket ”Twiggy” som påstod att hans bror (?) hade sett mig jobba som OV på statt den kvällen....för att sedan vara jättefull på torget och följa HA....och att det var jag som var pilot.

Jag vet inte varför han ”Twiggy” spred dessa lögner....om det var för att flytta fokus från någon/något eller om det är någon som blivit utslängd från min krog och vill hämnas ??

1 Jag var ledig den kvällen och hemma med min dåvarande fru och mina två små barn.

2 Åren runt 90-94 (minns ej exakt åren) så var det ett Jönköpingsbolag som hade sina OV:s där, så det var inga Mariestadsvakter öht.

3 Min involvering i skallgångarna var efter att blivit tillfrågad av Björn, dåvarande polischefen, om jag kunde hålla i dessa.
Detta var ju långt innan missing people och liknande fanns.

4 Jag har inte 100% bekräftelse på vem ”mannen med pilotglasögonen” är, men har fått indikationer från flera (säkra) håll om vem han är.

5 Det finns minst 2 olika brovittnen varav ett som jag vet har lämnat info vid förhör, dvs är inte anonymt. Det andra vittnet som citerats i media mm är enligt uppgift inte heller anonymt.

6 Polisen har självklart en stor mängd av tips, vittnesmål mm som vi här på FB eller media inte har en aning om och som vi därför bara kan spekulera i.

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Punkt 1): Fru och barn väger inte tungt som alibi. Finns det någon annan som kan bekräfta att du skulle ha varit hemma?

Punkt 4): Om du tror dig veta att "mannen med pilotglasögon" är KM kan du lika gärna skriva det rakt ut eftersom flera andra användare redan har gjort det. Om "mannen med pilotglasögon" inte skulle vara KM ligger det i ditt intresse att skriva ut namnet med ett "*" i för- respektive efternamnet. Detta skulle nämligen få dig "off the hook"! Det borde vara ett självklart val för dig att droppa det namnet som du anser dig känna till. Om du inte droppar namnet finns det viss anledning att tro att det inte är KM som är "mannen med pilotglasögon". Alltså: Du kan både få dig själv - och KM! - "avförd" från misstanken att vara "mannen med pilotglasögon" om du droppar namnet. Lite win-win, eller hur?!

Var det verkligen du själv som upptäckte att du var efterfrågad de senaste dagarna eller var det någon annan som gjorde det? Från första början var det väl din dotter som gjorde dig uppmärksam på att du var på tapeten i tråden?

Jag anropar MRö igen: Varför svarar du inte? Vi är flera som vill ha svar på frågor. Jag skulle gärna se att du återkommer om mina "frågor" och resonemang ovan. För det är väl inte du som är "mannen med pilotglasögon"?
Senast redigerad av Ugglan. 2019-07-25 kl. 19:29.
Citera
2019-07-25, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Vet du även vad BW's föräldrar hade för yrke vid tiden?

Nej. Men mamman hade lite problem med alkoholen iaf. Vet inte om hon jobbade då.
Citera
2019-07-25, 21:52
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Nej. Men mamman hade lite problem med alkoholen iaf. Vet inte om hon jobbade då.

Vet du om mamman bodde i M-stad juni 1992, hon var tydligen inte skriven där iaf.
Citera
2019-07-25, 21:59
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist

Då PR var huvudmisstänkt och tipsade om sej själv, var BW samtidigt på förhör och under granskning?
Tänker att BWs alibi måste varit helt vtntätt och trovärdigt, eftersom de kunde sätta efter en person, PR som inte ens setts i stan. Jämförelsevis med BW som hade öppen fysisk kontakt med Helena och direkt tillgång till bil... Alibit måste vara orubbligt heligt som Amen i kyrkan. Nyfiken på vem/vilka som har en sådan trovärdig tyngd i sammanhanget..?
Det man kan tycka är att efter/under 27 år så borde en kortvarig mer ytlig bekanskap ha tagit tillbaka ett falskt alibi man som förmodat ung o dum gav. De enda som rimligen skulle kunna tänkas stå fast vid ett falskt alibi under så lång tid o allvarligt brott är väl den närmaste familjen.
Citera
2019-07-25, 22:47
Medlem
Ursäkta om jag kommer med ett inflik men läste i TSL måndagen den 6 juli 1992:
”Mannen rånades och hans kvinnliga bekant våldtogs vid det bråk som utspelades i en lägenhet på Bråtenvägen i Mariestad på fredagen.
Mannen som disponerade lägenheten, har nyligen flyttat in. Han och hans kvinnliga bekant fanns där, när det plötsligt knackade på dörren och två män kommer in. De båda männen som dök upp sades sig vara bekant till den tidigare lägenhetsinnehavaren. Det var lugnt och städat en stund men plötsligt blev männen aggressiva. Den nyinflyttade blev nedslagen och hotad med yxa samtidigt som hans kvinnliga bekant blev utsatt för våldtäkt.”
Hittades och dömdes förövarna ?
Har förmodligen inte med Helena fallet att göra men fann det intressant.
Citera
2019-07-25, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist

Mycket intressant ingång....PR var på tapeten när BW KUNDE varit misstänkt o inne på förhör. Återigen en polismiss att se "helheten".
Citera
2019-07-25, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Vet du om mamman bodde i M-stad juni 1992, hon var tydligen inte skriven där iaf.

Var väl på Torsö....men inte skriven i M-stad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in