2019-07-25, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Den som inte gillar folk som gnäller på internet är nog på fel forum

I FUP:en hade de väl tagit fram lite fler filmer från övervakningskameror? Kommer inte ihåg från FUP:en hur mycket mer som framkommer i dessa. Tror inte det var jättemycket?

Så här ser gällande lag om ofredande ut:

Den som fysiskt antastar någon annan eller utsätter någon annan för störande kontakter eller annat hänsynslöst agerande döms, om gärningen är ägnad att kränka den utsattes frid på ett kännbart sätt, för ofredande till böter eller fängelse i högst ett år. (källa)

Hade jag varit ute på stan och blivit antastad av afganen som i filmerna, då hade jag velat ha honom dömd för ofredande.

Det är inte osannolikt att en process rörande ofredande upprättas, men är för oinsatt i omständigheterna för att uttala mig om detta.
Citera
2019-07-25, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tykeil
Frågan var inte om Sverige är hårt med straff utan om exempelvis Afghaner blir bemötta mer lättsamt och ironin i att hävda att han inte blir dömd för ofredande i det här fallet på grund av den lättsamheten för att sedan lista tidigare gånger han blivit dömd.

Du gör dig lustig över att folk ansåg att det daltas eftersom han blivit dömd tidigare.

Jag visade att han fick 30 timmars samhällstjänst för grov misshandel med kniv.
Citera
2019-07-25, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Flyktfara.
Det här har nötats i tråden tusen varv redan, hoppa in på valfri sida så hittar du säkerligen en redogörelse av rättsläget. Jag är inte intresserad av att dra igenom allt igen, i så fall får vi ta det i PM.

Fast det måste fortfarande finnas stöd för berättelsen. Att man plötsligt skulle åberopa detta under huvudförhandling men inte nämnt ett ord om det i förhör etc gör att historien är att anse som så pass osannolik att den helt kan avskrivas. Inte heller finns det några vittnen som stödjer denna uppfattning.

I kort: Han kan lika gärna åberopa lasersvärd, lika stor chans att det går igenom.
Att mannen tidigare är dömd för knivbrott är fullständigt irrelevant i detta hänseende.

Irrelevant såvida det inte finns något i detta fall som ger stöd för uppfattningen att de trodde att han hade kniv, vilket helt saknas.

Ska kolla när jag får tillfälle, tackar för länken.
Att han var påtänd tycks vara en trådsanning helt utan grund, således är det att beakta som falskt nu när FUP kommit. Oavsett är det irrelevant i nuläget.

TITTA PÅ klippet, han är sjukt påtänd.
Du vet att afghanistan är en av världens största producenter av vallmo heroin, sedan eoner av tid.
De bär alla kniv.
Citera
2019-07-25, 17:15
Medlem
Grillalites avatar
De visste precis vad de gjorde, reta upp "Rockys" följe till de blev attackerade och hävda självförsvar.
Bergsgetterna kanske inte är så dumma ändå. Borde kunna få 20 tusen i skadestånd. Räcker till dope i flera månader.

En sak är säker dock, ingen amerikansk rappare kommer att sätta sin fot i Sverige igen.
Citera
2019-07-25, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cxme
Jag visade att han fick 30 timmars samhällstjänst för grov misshandel med kniv.

Vilket en etnisk svensk aldrig fått. >_>
Citera
2019-07-25, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cxme
Det är skitsnack, dagens knivdåd är 100miljoner gånger mer utbrett än några "finnar med kniv" förr i tiden.

Ursäkta mig, glömde att skriva det var mellan 88-92talet. My bad. Men då det var många finska skitungar som bär knivar till skola, dock de är rätt harmlösa jämfört dagens neger, särskilt i London. Menade inte att bagatellisera dagens kriminalitet ville bara berätta en anekdot. Förlåt mig.
Senast redigerad av Hs187 2019-07-25 kl. 17:19.
Citera
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokklubben
Han har fått nytt personnummer. Oklart varför. Korrigering av den registrerade åldersuppgiften?

Någon frågade om han fått PUT. Inte framkommit någonstans ännu, så vitt jag vet.

Tack du klargjorde för mig, mycket märklig omständighet.

Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Ja precis. Hade de ringt polisen och sagt att de var 5 personer som blev förföljda hade svaret blivit "gå därifrån".

Tråden är full av inlägg som ditt. FB-rassarna borde tycka si eller så, ni pk-ister borde tycka si eller så.
Jag tycker att jag ser rätt objektivt på saken. Två drogpåverkade idioter beter sig jävligt illa och åker på en omgång.

Du har känslan korrekt för situationen imo
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonitaPietila
Nog är det märkligt hur förtalet av BO nådde crescendo på flashback nästan samtidigt som på twitter?
Kan man ana en liten... rassekampanj här?

Följer inte facebook/instagram, men kanske kan någon annan bekräfta där.

Förtalet? Om du inte följer Twitter hur vet du då vad du påstår? Helt orimligt. Jag följer Twitter och under #svpol har det inte varit mycket om den kriminelle afghanen faktiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grillalite
De visste precis vad de gjorde, reta upp "Rockys" följe till de blev attackerade och hävda självförsvar.
Bergsgetterna kanske inte är så dumma ändå. Borde kunna få 20 tusen i skadestånd. Räcker till dope i flera månader.

En sak är säker dock, ingen amerikansk rappare kommer att sätta sin fot i Sverige igen.

Tittar man på bilderna ifrån övervakningskameran utanför MAX och lägger ihop det med filmerna så är det närmast en rättsskandal att afghanen inte blev åtalad för misshandel.
Citera
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tykeil
Frågan var inte om Sverige är hårt med straff utan om exempelvis Afghaner blir bemötta mer lättsamt och ironin i att hävda att han inte blir dömd för ofredande i det här fallet på grund av den lättsamheten för att sedan lista tidigare gånger han blivit dömd.

Din logik brister:

Vi vet inte hur många gånger han fått gå fri tidigare. Att han blivit dömd några gånger är absolut inget bevis för att han inte blivit mer lättsamt bemött.

Som vanligt har han dessutom fått lindriga straff. Kanske inget bevis för att just afganer har gräddfil, men inget jag som Svensson gillar.

Och till sist har han kommit till vårt land och bönat och bett om vårt beskydd. Vi har gett honom en dyr omvårdnad, och han tackar oss med att begå en massa brott.

Dra tillbaka hans uppehållstillstånd och utvisa honom.

Du och dina gelikar som vill bygga Sveriges framtid på dessa afganer förtjänar det som komma skall.
Citera
2019-07-25, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bambara
TITTA PÅ klippet, han är sjukt påtänd.
Du vet att afghanistan är en av världens största producenter av vallmo heroin, sedan eoner av tid.
De bär alla kniv.

Ska titta på klippet när jag får tillfälle.

Huruvida Afghanistan är en av världens största producenter av narkotika osv är ju fullkomligt irrelevant dock. Sverige är en av världens största vapenexportörer, med din logik borde alltså samtliga svenskar utredas för terrorbrott då vi bör ha både en och två Hercules-raketer hemma
Citera
2019-07-25, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zem227
Även om afghanen hade en atombomb på sig, skulle de inte ha rätt att sparka honom när han obeväpnad låg på marken. Få det i edra skallar.
Hur vet du att han inte hade kniv på sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in