2019-07-25, 12:44
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
Trodde tidigare att artisten Rocky bara drog ner ner dom och kanske utdelade några smockor, men tydligen slogs han med flaska som gick sönder och orsakar blödningar då hamnar ju saker i ett annat läge, då är det ju misshandel ovavsett hur provocerand han blev innan, kanske är rätt att han sitter där han sitter
Jag hörde detta påstående från åklagaren på radio alldeles nyss. Nu har jag inte följt tråden alls utan bara sett de filmer som cirkulerar, men är detta ngt helt nytt och okänt?
Edit: Såg just att fup fanns...
Citera
2019-07-25, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dedikerad
Hörlurs-afghanen är i Iran på solsemester, betalt via staten

Från FUP sida 16

Jag ska resa till Iran och vara borta 20 juli till 31 augusti.
Tog x antal med onödiga sidor innan matnyttigt k9m fram i tråden. I vilken skola har afghanen studerat?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Kommer nog bli begränsat sett till att målsägarbiträdet kommer anspela på faran för sin klient om hans identitet blir känt. Alltså vad ASAPs farliga fans kan göra mot honom.

Rättegången kommer absolut vara öppen för allmänheten. Med tanke på intresset från allmänhet och media, att ASAP Rocky är en känd person med mycket fans och att det troligen föreligger en hotbild mot målsäganden så kommer troligen rättegången hållas i Stockholms Tingsrätts säkerhetssal på Bergsgatan.
Citera
Medlem
Citat:

Från FUP sida 16

Som de flesta Afghaner så har han säkert "flytt" därifrån.
Citera
Medlem
Vasilevos avatar
Snabba puckar i det här fallet. Tänk om alla brottsfall i det här landet kunde få samma resurser.

http://www.stockholmstingsratt.se/Om-tingsratten/Nyheter-och-pressmeddelanden/Rattegangen-i-malet-mot-den-artist-som-ar-misstankt-for-misshandel-kommer-att-inledas-tisdagen-den-3 0-juli-2019/
Citat:
Rättegången i målet mot den artist som är misstänkt för misshandel kommer att inledas tisdagen den 30 juli 2019

[2019-07-25] Stockholms tingsrätt

Åklagaren väckte den 25 juli 2019 åtal mot tre personer misstänkta för misshandel i Stockholm den 30 juni 2019. En av dem är en internationellt känd artist.

Rättegången i målet kommer att påbörjas tisdagen den 30 juli 2019. Förhandlingen är planerad till tre huvudförhandlingsdagar den 30 juli, 1 augusti och 2 augusti 2019 med start kl. 09.30.

Förhandlingen hålls i sal 37, Rådhuset, Scheelegatan 7, Stockholm.

Dag 1, 30 juli, Sakframställningar och förhör med målsägande och tilltalad.

Dag 2, 1 augusti, Förhör med tilltalade och vittnen.

Dag 3, 2 augusti, Eventuella fortsatta förhör och slutanföranden.

Det finns ett begränsat antal åhörarplatser i rättssalen. Dessa åhörarplatser är i första hand avsedda för media. Presslegitimation krävs. Föranmälan sker genom e-post till tingsnotarien Sebastian Berglind, sebastian.berglind@dom.se eller tfn 08-561 65 107.

För allmänheten kommer det att finnas åhörarplatser i sal 27 med bild- och ljudöverföring från rättssalen. Ingen föranmälan kan göras till dessa platser.
Citera
2019-07-25, 12:46
Medlem
Efter jag läst FUP är jag helt och hållet på afghanens sida, hoppas niggern ruttnar i fängelset
Citera
Medlem
Invandrargrabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Helt klart blir det ett annat läge om de har skurit upp killen med flaskor och det kommer säkerligen påverka domen och leda till fängelse. Men att säga att det blir misshandel oavsett i det läget bara för att vapen har använts stämmer inte. Om vapen är befogat för att försvara sig så faller det under nödvärn. I det här fallet kommer det dock knappast hålla som försvar.
Skönt att se att även du nu insett detta. För många var det glasklart (pun intended) hela tiden att åklagaren hade mer på fötterna än det klippta material som gärningsmännen själva valt att publicera. Straffvärdet kan nog komma att landa omkring åtta månader (+- någon ellrt några månader).
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:

Från FUP sida 16

Om det går att åka dit på semester kan väl fanskapet stanna där.
Citera
2019-07-25, 12:47
Medlem
Haha efter att ha kollat FUP och bilderna utanför MAX när livvakten lyfter afghanen i halsen.

Han blir avvisad flera flera gånger men ger sig aldrig utan kommer tillbaka om och om igen.

Uppenbart påtänd och helt väck snubbe.

Detta är illa, man kan därmed gå emot en livvakt som knuffar bort en och fortsätta komma tillbaka hur många gånger som helst och t.o.m. utdela slag emot livvakten som tydligen anses vara "nödvärn" när man inte accepterar att bli avvisad.

En sån där person måste man slå medvetslös han är för fel i huvudet för att ge sig.
Senast redigerad av Cxme 2019-07-25 kl. 12:50.
Citera
Medlem
Citat:

Från FUP sida 16

WTF.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
Ni är samma pack. Lura någon annan.

Det är minst lika patetiskt och inte inse korrelationen. Det var knappast oprovocerat.
Att sparka någon som ligger ner och använda glasflaskor är inte självförsvar.
Citera
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Jag hörde detta påstående från åklagaren på radio alldeles nyss. Nu har jag inte följt tråden alls utan bara sett de filmer som cirkulerar, men är detta ngt helt nytt och okänt?

Jag visste inte om det innan iallafall, jävla skillnad på att dra ner någon och utdela några smockor mot att gå till attack med flaska som går sönder och orsakar blödningar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in