2019-07-24, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Som regel tisser de i alle fall. Noen ganger avføring. Skjer det noe traumatisk og sjokkartet er sjansen større. Det spørs selvsagt også på om de nettopp har vært på do, hvor mye de har i magen osv. Det kan virke som dette skjedde på toalettet, var vel mest derfor jeg tenkte denne grusomme tanken. Men kan ha vært vann, eller bare spor i et litt møkkete gulv, teppe som ikke er på plass el.

Undrer på hvor disse slepesporene stoppet og hvor dem tok retning. Det kan jo gi et bilde av om det var en eller flere. Tom kan jo selvsagt ha båret henne alene hit eller dit, men hun ser ikke ut som at hun er så lett å bære da, vet ikke.
Citera
2019-07-24, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Er man akkurat ferdig på dass så tror jeg ikke det.

Nei, gjerningsmannen kanskje ventet til hun var ferdig på dass da så det ikke skulle bli så mye griseri.
Citera
2019-07-24, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirkemo
Undrer på hvor disse slepesporene stoppet og hvor dem tok retning. Det kan jo gi et bilde av om det var en eller flere. Tom kan jo selvsagt ha båret henne alene hit eller dit, men hun ser ikke ut som at hun er så lett å bære da, vet ikke.
Synes hun ser liten og sped ut jeg, ikke akkurat Grande-king size
Citera
2019-07-24, 22:45
Medlem
Citat:
Er man akkurat ferdig på dass så tror jeg ikke det.

Da skjer det ikke, nei. Men spesielt under overfall og lignende kan dette skje.
Sitat:
Its due to our sympathetic nervous system. Its the one responsible for Flee or Fight.
While it sends all energy to your muscles and brain it puts a holt on your digestive system so it does not waste energy digesting things and sends that energy to be used for our reaction.
Everything in body that is not essential to the body in terms of quick reaction where its a matter of life and death is put on hold so you can survive.
Citera
2019-07-24, 22:47
Medlem
Citat:
Da skjer det ikke, nei. Men spesielt under overfall og lignende kan dette skje.
Sitat:
Its due to our sympathetic nervous system. Its the one responsible for Flee or Fight.
While it sends all energy to your muscles and brain it puts a holt on your digestive system so it does not waste energy digesting things and sends that energy to be used for our reaction.
Everything in body that is not essential to the body in terms of quick reaction where its a matter of life and death is put on hold so you can survive.
Ja men i og med at hun var inne på toalettet så var hun sikkert der i et ærend
Citera
2019-07-24, 22:55
Medlem
Hva er strafferammen for likskjending og begrave et menneske som er drept av ektemannen ?

En evt hjelper må jo veie for og i mot hvis han får tilbud om å bidra til å frakte og dumpe et lik, er strafferammen for eksempel 1 år og man får x antall millioner for jobben så hadde valget vært lett for mange yrkeskriminelle.
Citera
2019-07-24, 22:56
Medlem
Citat:
Ja men i og med at hun var inne på toalettet så var hun sikkert der i et ærend

Spørs når de tok henne. Som sagt, jeg spekulerte kun i hva slags slepespor det kan ha vært, som ble lagt merke til med en gang. Og om de kanskje kunne lese noe ut av det. Både tidsmessig, og om det bar preg av en særdeles voldelig og sjokkartet handling.
Citera
2019-07-25, 06:07
Bannlyst
Citat:
Synes hun ser liten og sped ut jeg, ikke akkurat Grande-king size

Så du mener Tom har båret henne alene?
Citera
2019-07-25, 06:11
Bannlyst
Citat:
Spørs når de tok henne. Som sagt, jeg spekulerte kun i hva slags slepespor det kan ha vært, som ble lagt merke til med en gang. Og om de kanskje kunne lese noe ut av det. Både tidsmessig, og om det bar preg av en særdeles voldelig og sjokkartet handling.

Men du sa at det var et gjestetoalett? Bruker dem det til vanlig Tom og Anne? Eller kan det tenkes at hun har forskanset seg der?
Citera
2019-07-25, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirkemo
Men du sa at det var et gjestetoalett? Bruker dem det til vanlig Tom og Anne? Eller kan det tenkes at hun har forskanset seg der?

En eldre dame som kanskje har litt dårlig rygg vil vel gjerne benytte toalettet i samme etasje. Forskanset hun seg peker det mot at hun var i live, og at GM kanskje var ukjent og kom inn ytterdøren. Men mulig slepesporet var konstruert, slik en nevnte her.
Jeg tror de kan lese mye ut fra det sporet. Og det er noe av det de har delt med pressen. De har dessverre også nevnt at handlingen bærer preg av stor brutalitet, og det i sammenheng med denne infoen.
For min del var det første gang jeg fikk virkelige stygge bilder i hodet, og det gikk opp for meg hva som faktisk hadde skjedd. Det var ikke bare en eldre kvinne som var blitt kidnappet av noen som skulle ta vare på henne et sted for å prøve og få en stor sum penger for så å levere henne tilbake. Det var noe stygt og brutalt hun hadde opplevd og hun ville antagelig aldri komme tilbake. Hennes siste øyeblikk her på jorden var fylt av redsel og smerte. Den detaljen gjorde at man skjønte alvoret. Og vi har en GM eller flere som må stå til rette for denne handlingen.
Citera
2019-07-25, 08:33
Medlem
Citat:
Hva er strafferammen for likskjending og begrave et menneske som er drept av ektemannen ?

En evt hjelper må jo veie for og i mot hvis han får tilbud om å bidra til å frakte og dumpe et lik, er strafferammen for eksempel 1 år og man får x antall millioner for jobben så hadde valget vært lett for mange yrkeskriminelle.

Strafferammen for likskjending er ikke mye, 1-2 år. Falskt alibi gir heller ikke mye straff, 90 dager eller så.
Hjelp til å skjule et lik etter drap spørs vel på hvor langt de gikk kanskje? Er vel en haug av forskjellige paragrafer som kan benyttes. Strafferammen er interessant. Noen som vet hva strafferammen ville blitt i denne saken, for en som hjelper til med å skjule en drapshandling?
Senast redigerad av Adrtrt 2019-07-25 kl. 08:40.
Citera
2019-07-25, 09:31
Medlem
I Sverige har dere en kjent profilanalytiker ved navn Åsgård. Han har i årevis utført såkalt gjerningsmann-profilering for svensk politi, og regnes som en av Nordens fremste eksperter på området. Han uttalte seg i Sigrid-saken her i Norge. Såkalt gjerningsmann-profilering hadde vært interessant å få i denne saken, nå som hovedhypotesen er "fingert bortføring for å skjule drap."

Jeg lurer også på om dagens kriminelle har muligheter for å skjule lukt etter lik? Altså noe middel man kan bruke for å forvirre hundene. Det hadde ikke forundret meg om noe slikt fantes. Av det jeg har lest så er det langt fra 100% sikkert hvis de markerer. Det ligger mer rundt 30% I et tilfelle som dette kan nok ikke hunder brukes som bevis for verken det ene eller det andre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in