2019-07-24, 11:36
Medlem
BirkaBagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Öis är idioter om dom säljer honom, jag begriper inget alls(kanske har missat något?), dom har ju faktiskt en rätt så hyfsad chans att gå upp i år... det jag sett av Ludwigson så är han en löpvillig och rivig spelare, lite som eran gnälliga Jugge, tror han hade passat rätt hyfsat i Bajen.

Klausul. Spekuleras på twitter att den är så låg som en halv miljon men det låter lite väl. Men allt under 2-3 miljoner känns som ett rån. Helt klart bäst denna säsong.
Citera
2019-07-24, 14:32
Medlem
bagarn29s avatar
Det ryktas om att Rieks ska förlänga med MFF. Hur länge sägs det inte.
Citera
2019-07-24, 15:12
Medlem
Citat:
Öis är idioter om dom säljer honom, jag begriper inget alls(kanske har missat något?), dom har ju faktiskt en rätt så hyfsad chans att gå upp i år... det jag sett av Ludwigson så är han en löpvillig och rivig spelare, lite som eran gnälliga Jugge, tror han hade passat rätt hyfsat i Bajen.

Intressant stor och rivig press spelare. Hoppas uppgifterna stämmer att han ska vara nära att bli klar
Citera
2019-07-24, 18:16
Avslutad
Så Sonny säger att det inte är säkert att vi skall ta in någon ersättare när Celik och Nasiru försvinner, men det är lugnt för vi har Lundberg som inte spelat så mycket...

Paulinho är ju tydligen ett osäkert kort med sitt knä och sedan har vi ju faktiskt häng på toppen av tabellen trots att vi annars alltid är så dåliga på vårsäsongen så guldchansen är borta redan då. Slutligen så har vi fina chanser att ta oss till Europa league om vi lyckas skrälla mot Alkmaar (Eurosport 1 kl 20:30 imorgon).

Hur i hela helvetet kan inte spetsvärvningar vara prio 1 2 och 3 just nu?
Citera
2019-07-24, 19:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det ryktas om att Rieks ska förlänga med MFF. Hur länge sägs det inte.

Officiellt nu, till 2021.
Citera
2019-07-24, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Instämmer. Det finns en alltid lika tröttsam "åldersskepsism" där folk gärna gillar att räkna bort spelare enkom baserat på deras ålder, och inget annat. Minns hur Tjerna i flera år innan hans pensionering räknades bort av media (och fans, mestadels icke-AIKare), samma sak vill jag minnas sades väl om Nisse?

Jag tror Pertan har minst har två-tre säsonger i sig. Snabbheten kommer bytas ut mot erfarenhet, spelförståelse och positionsspelet.
Sebastian Larsson, snart en mittback nära dig. 😉
Citera
2019-07-25, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Så Sonny säger att det inte är säkert att vi skall ta in någon ersättare när Celik och Nasiru försvinner, men det är lugnt för vi har Lundberg som inte spelat så mycket...

Paulinho är ju tydligen ett osäkert kort med sitt knä och sedan har vi ju faktiskt häng på toppen av tabellen trots att vi annars alltid är så dåliga på vårsäsongen så guldchansen är borta redan då. Slutligen så har vi fina chanser att ta oss till Europa league om vi lyckas skrälla mot Alkmaar (Eurosport 1 kl 20:30 imorgon).

Gissar på att dom tror mycket på Ali Youssef, han skrev ju på ett långt kontrakt rätt nyligen, sedan kanske dom borde få in mer spets ändå dock.

Citat:
Date of Birth (Age): Aug 5, 2000 (18)

Citizenship: SwedenSweden

Height: 1,82 m

Position: Attacking Midfield

Agent: VMC Group AB

Contract until: 31.12.2023
Date of last contract extension: Jun 18, 2019
Citera
2019-07-25, 07:35
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke

Vill spetsen komma utan "garanterad" startplats?
Celik och Nasiru i all ära men ingen har ju varit ordinarie. Celik har startat 3 matcher, blivit inbytt 8 gånger, utbytt 3. Nasiru har startat 8, blivit inbytt 4 och utbytt 6 gånger.

Isf skall ni alltså för att värva spets värva spelare som petar dom ordinarie spelarna, inte som direkt ersätter Celik och Nasiru.
Citera
2019-07-25, 08:29
Avslutad
Citat:
Gissar på att dom tror mycket på Ali Youssef, han skrev ju på ett långt kontrakt rätt nyligen, sedan kanske dom borde få in mer spets ändå dock.

Jo fast han har ju inte direkt varit nära att spela i allsvenskan. Om jag minns rätt fick han göra ett inhopp förra året och inget ännu i år.

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vill spetsen komma utan "garanterad" startplats?
Celik och Nasiru i all ära men ingen har ju varit ordinarie. Celik har startat 3 matcher, blivit inbytt 8 gånger, utbytt 3. Nasiru har startat 8, blivit inbytt 4 och utbytt 6 gånger.

Isf skall ni alltså för att värva spets värva spelare som petar dom ordinarie spelarna, inte som direkt ersätter Celik och Nasiru.

Jag vill ha in någon som bänkar Yasin, han kan ta över Celiks/Nasirus roll. Dessutom har ju Paulinho som sagt ett mindre bra år i år så det måste finnas mer spets i truppen.
Citera
2019-07-25, 13:26
Medlem
Readyfreddies avatar
Besiktas verkar vara ute efter Karol Mets.
http://www.gundembesiktas.com/besiktastan-stoper-hamlesi-abdullah-avcinin-gozdesi-karol-mets

Min turkiska är rätt bristfällig men enligt artikeln förhandlar klubbarna.
Citera
2019-07-25, 15:50
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Besiktas verkar vara ute efter Karol Mets.
http://www.gundembesiktas.com/besiktastan-stoper-hamlesi-abdullah-avcinin-gozdesi-karol-mets

Min turkiska är rätt bristfällig men enligt artikeln förhandlar klubbarna.

Kommer bli bra avkastning på Mets. Kommer nog inte säljas billigt.
Citera
2019-07-25, 16:54
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Kommer bli bra avkastning på Mets. Kommer nog inte säljas billigt.
Känner jag BW tar han första bästa bud vi får. 12M och han försvinner innan fönstret stängt, och vi har sålt bort Europaplatserna. Sen står vi där med Lindkvist som vänsterback och undrar varför det inte fungerar mot Falkenberg etc.

Men hey, vi vinner derbyn och åker ut i kvalomgång 2 i Europa, och är bättre än djurgården så vem bryr sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in