2019-07-24, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dontholdyourbreath
Nej man får inte en sådan premiss av läkaren då är det pågrund utav sin diagnos som man får från försäkring kassan. Hon är varken förlamad eller ont i kroppen har hon sagt till läkaren att hon har ätstörningar vilket kan leda till att hon inte kan jobba och där av att läkaren misstolkar det som att hon inte kan jobba
Och känner sej trött hela tiden.

Men hon orkar flytta minst tre gånger på beloppet under 2 år 🙄

Oj oj oj vad lite du kan om hur saker och ting fungerar. Jag lider själv av grav utmattningssyndrom, men guess what, vissa dagar kan jag också göra mer än vad jag kan göra andra dagar. Ingen ser mig at my worst förutom min man. Ingen ser att jag blir så stressad av att min snart 6 månaders gamla bebis inte sover på "sina tider" en dag att jag nästan får panikångest för hon "måste följa sina rutiner". Ingen ser hur stressad jag blir av att köra bil i rusningstrafik så jag ibland glömmer bort vart jag är någonstans. Ingen ser mina "trötthetsdagar" där jag bara sitter och gråter i panik pga trötthet. För dom ser mig dom dagar jag har det okej, för det är då jag träffar vänner, inte annars. Och då döljer jag min sjukdom så pass bra att den inte syns, jag kan skratta, jag kan skämta, jag kan låtsats. Det är bakom stängda dörrar det rasar.

Du ser inte vad som händer emellan filmklippen, du ser inte dom dagar det är åt helvete, för det är då dom inte filmar. Det förstår väl vem som helst som har en hjärna?
Citera
2019-07-24, 22:13
Medlem
Ok såhär är det har man diagnos så får man sjukersättning är man sjuk så får man sjukpenning
ALLTSÅ har man sjukersättning så kan man fortfarande jobba.

SJUKERSÄTTNING och SJUKPENNING är två olika saker
Citera
2019-07-24, 22:16
Medlem
Sjukersättning får man efter man fyllt 30 och tidigare heter det aktivitetsersättning som jewels hade tidigare då förväntas man att man ska praktisera jobba. Jobbar man inte så får man inget och det var nog därför jewels inte fick något på 3 år
Citera
2019-07-24, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dontholdyourbreath
Ok såhär är det har man diagnos så får man sjukersättning är man sjuk så får man sjukpenning
ALLTSÅ har man sjukersättning så kan man fortfarande jobba.

SJUKERSÄTTNING och SJUKPENNING är två olika saker

Du har rätt till viss del. Det är två olika saker. Sjukpenning är tillfälligt, man är sjukskriven, oftast från ett jobb. Sjukvården ska intyga att man inte kan jobba, och berätta hur man tänker lösa det.

Sjukersättning är när man konstaterat att du för alltid kommer vara oförmögen att arbeta. Din arbetsförmåga är alltså obefintlig, idag, nästa vecka och om 10 år. Nu är det ju omöjligt att uttala sig för evigt, så med några års mellanrum gör man en ny utredning. Det är sant att man kan provjobba eller studera på prov, eftersom fk vill att man inte ska fastna på sjukersättning.

Du får absolut inte varken sjukpenning eller sjukersättning för att du har en diagnos, du får det för att du inte kan jobba, din arbetsförmåga är nedsatt eller obefintlig.

Jag fick min diagnos för många år sedan, nu är det nyss startat en utredning för sjukersättning. Fram till i år har jag jobbat och försörjt mig själv. Så fk kommer INTE bry sig om Jewels diagnos utan hennes bedömda arbetsförmåga.
Citera
2019-07-24, 22:47
Medlem
geek12s avatar
Haha älskar hur issy sitter i sin senaste video o säger att hon/han har svårt att lita på folk o skaffa nya vänner för att hon/han tror de utnyttjar henne/honom för att hon/han syns på youtube, och snackar som att hon/han är känd.

90% av deras följare är såna som följt dem sen deras tiggarvideo från Sorsele.
Citera
2019-07-24, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Haha älskar hur issy sitter i sin senaste video o säger att hon/han har svårt att lita på folk o skaffa nya vänner för att hon/han tror de utnyttjar henne/honom för att hon/han syns på youtube, och snackar som att hon/han är känd.

Tror Issy har helt rätt i det som sägs i videon. I den åldern är det lätt att vilja umgås med någon som har något häftigt. I mitt fall hängde jag på en som hade cross och en som hade en Amiga 500.
Citera
2019-07-24, 22:56
Medlem
Citat:

Eller hur och måste man inte gå till skolan för att bli skickad till rektorn först lol 🤣
Citera
2019-07-24, 23:02
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Tror Issy har helt rätt i det som sägs i videon. I den åldern är det lätt att vilja umgås med någon som har något häftigt. I mitt fall hängde jag på en som hade cross och en som hade en Amiga 500.

Vad har Issy som är häftigt?
En youtube kanal kan vilken unge som helst skaffa sig. Även en kärring som jag.
Dom gör heller inga samarbeten med andra Youtubers.
Norrköping har större Youtubers än dessa 2 tiggare.
Citera
2019-07-24, 23:03
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon

Självklart. För det första så syns de inte på YT på nåt positivt sätt.

För det andra så är ju stor majoritet av de visningar de får sådana som mig o många fler som mest kollar för att se skeppet sjunka.
Citera
2019-07-24, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning

Det är inget häftigt med deras kanal dom skyller på sina diagnoser. Dom tigger pengar desvere till hyra, möbler och nu dator etc
Dom säger Sprid kärlek men dom ger inte mycket kärlek tillbaks om man frågar skit amma om dom har fått samma fråga 100ggr

Deras tanke sett om sin egen kanal är hybris det är det som stoppar dom från att leva ett normal liv.
Dom trappar på andra med samma diagnoser problem
Nu när issy har blivit han svarar han knappt på frågor han fått i videon.
Dom kanske är schizofren dock tror jag inte dom har eds utan det är mer att Jewels äter bara soppa och frukt ibland bara frukt om dagen det är väll självklart att man inte orkar då och sen lägger man till att dom spelar Sso och fortnite ända sent in till natten så är det ju självklart att kroppen säger ifrån

Det är lixom ingen stor youtube som vill samarbeta med dom får säkert denna stå för kostnaderna för videon och det dom gör.

Det hade varit bättre om dom tog en paus eller laddade upp en videos i veckan tills dom har fått ordning med annat som med linköping skolan jewels arbetsteraput etc och att Jewels kontaktar socialtjänsten om billigare boende med lls stöd
Då tror jag att deras kanal skulle lysa inom och det skulle bli ännu mer intressant
Citera
2019-07-24, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Norrköping har större Youtubers än dessa 2 tiggare.

Jaa, det är helt rätt, en youtubekanal kan alla skaffa sig. Men en youtube med 32000 subs kan inte vilken unge som helst skaffa sig, många skulle vilja, men inte många skulle lyckas. En tråd på flashback kan väl i och för sig vem som helst få, men inte under kändisskvaller, så uppenbart har de gjort något som andra inte kan. Tycker jag de ska vara stolta över, och ska ha cred för.
Citera
2019-07-24, 23:26
Medlem
Citat:
Självklart. För det första så syns de inte på YT på nåt positivt sätt.

För det andra så är ju stor majoritet av de visningar de får sådana som mig o många fler som mest kollar för att se skeppet sjunka.

Tror du en 13, 14, 15 åring är smart nog att fatta det?? Varför syntes en massa ungar på Lennart Bladhs videos i så fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in