Citat:
Ursprungligen postat av
Spersson
Jag har inte sett någon rapport som visar att de ständigt återkommande istiderna plötsligt skulle upphöra.
Fast nu pratar du om 100 000 år eller så? Klimatkrisen gäller de närmaste hundratals åren. Någon ny istid under de närmaste hundratals åren kommer inte att inträffa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Spersson
Förra vintern slogs flera köldrekord på norra halvklotet.
Men värmerekorden var många många gånger fler. Enstaka köldrekord är irrelevant. Det som är relevant är förhållandet mellan värmerekord och köldrekord.
Citat:
Ursprungligen postat av
Spersson
Isarna kring sydpolen har inte varit så utbredda på 100 år.
Isarna kring nordpolen visar inga som helst tendenser till att minska.
Nej, isarna har krympt, både vid
Sydpolen och
Nordpolen.
Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
Greta har varit en hel del utomlands som yngre, när hon ofta följde med sin mamma på hennes internationella operaframträdanden. Misstänker att hennes goda engelska delvis beror på detta!
Det kan du ha rätt i. Det kan förklara varför Greta pratar i princip flytande engelska och bättre engelska än de flesta partiledare i Sverige (om inte alla?).
Citat:
Ursprungligen postat av
Mad monk
Ta in fler "flyktingar"?
Jag tror inte att det är det som Greta syftar på.
Jag tycker att hon hållit en ganska låg profil överhuvudtaget i flyktingfrågan. Det var någon aktivitet
mot NMR tidigare i år, men annars har det inte varit så mycket.
Är det taktik eller bryr hon sig inte lika mycket om det som mamma?
Citat:
Ursprungligen postat av
2britter
Ja det är ju bra att vi hänger med och lyssnar på forskarna men det kan ju inte räcka med det för att få ett nobelpris. Inte ens till Greta.
Senare i år vet vi. Nobelpris eller inte?