2019-07-24, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dontholdyourbreath
Här är video som issy säger att läkaren säger att han inte har autismen

https://youtu.be/sl_m0DS5hco

Om du kollar igenom filmen, ta bara de 10 första minuterna, så märker du att det inte är det som sägs. De beskriver en vårdcirkel, skolan vill ha en medicinsk anledning till att Issy inte går i skolan, vårdcentralen kan inte sätta en diagnos, hab kan inte sätta en diagnos. Den diagnosen som Issy inte har är depression, fast hon lider av det. Så vårdcentralen vågar inte behandla det tillståndet. Har alltså inget med ett papper över hennes NPF att göra. Jag kan förstå att det är lite svårt att förstå det de talar om, är inte lätt, speciellt om man betrakar det via filmer som beskriver Jewels upplevelse av en situation hon eventuellt inte har full förståelse för.
Citera
2019-07-24, 15:57
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Sprid kärlek ❤️ inte hat. Sluta hata. Eller vad det nu är dom har som slogan i varje video.
Men det är okej för dom att sprida sitt hat mot Fadern som inte får försvara sig.
Ett mynt har alltid 2 sidor. Precis som kommentarerna här inne. Men så fort man skriver något negativt om Jewels och Issy så sitter någon och rapporterar varje inlägg. Så snart har tråden här bara Jewels'n Issy lovers.
Jag satte mig ner igår kväll och gick igenom alla deras videos 3 år tillbaka i tiden.
Hittade mer än 5 st videos där dom talar illa om Pappan. Det är förtal tycker jag. Dom sätter honom i dålig dager.
Smutskastar honom. Sprider rykten/lögner. Är det rätt? Vem säger att allt dom säger och påstår är sant?
Visst det kanske är sant men varför får inte Pappan säga och berätta sin historia? Är allt Pappan säger lögn?
Vad vet vi om det?
Men det är oftast bara Jewels sida av myntet vi får se och höra om. Pappan tystas ner.
Det kanske inte hjälper men jag valde att flagga alla deras videos om Pappan. Jag anser att det är förtal. Det var inte några videos jag hittade utan rätt många där dom sprider allt annat än kärlek.
Jag tycker dom borde plocka bort alla videos om Pappan. Det borde dom själva göra.
Min åsikt.
Sprid kärlek ❤️ inte hat.
Citera
2019-07-24, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Ärligt talat, det är nog bra om de bannar din användare, jag tror inte du hör hemma på flashback just nu, om jag ska vara ärlig.
Enligt min uppfattning, så finns det inget i en öppen tråd på ett debatt-forum som inte berör mig som användare på forumet. Om det hade varit så, är det upp till användarna att ta det i PM. För övrigt är det lite så forumet fungerar, och forum i ren allmänhet, du skriver en sak, jag håller antingen med eller inte håller med, och väljer då att meddela dig detta. Om folk bara håller med varandra, eller struntar i att meddela varandra sin uppfattning, skulle hela idén med ett forum falla.

För det andra, jag säger bara vad jag tycker om personerna i dramat som tråden handlar om. Om Sam upplever det som att jag går till personangrepp, så tycker jag synd om honom, men det kommer inte förhindra att jag säger vad jag tycker. Om han upplever det som att jag är för tuff, får han scrolla vidare. I varje fall så länge jag är konkret i mina kommentarer om honom. Om jag blir för tuff, kommer moderatorerna ta bort inlägget och varna mig, har inte hänt för 1.08 ännu. Tänk också så här, om Sam inte skulle få höra att någon inte håller med honom, skulle han kunna förändra eller förbättra sin relation med Issy, han har ju ändå försökt i ett antal år, utan någon större framgång.

Det gör vi andra med vi säger ock så att vad vi tycker om personerna i dramat men du korrektar hela tiden med dina behov vilket inte är deras
Citera
2019-07-24, 16:01
Medlem
Citat:
Om du kollar igenom filmen, ta bara de 10 första minuterna, så märker du att det inte är det som sägs. De beskriver en vårdcirkel, skolan vill ha en medicinsk anledning till att Issy inte går i skolan, vårdcentralen kan inte sätta en diagnos, hab kan inte sätta en diagnos. Den diagnosen som Issy inte har är depression, fast hon lider av det. Så vårdcentralen vågar inte behandla det tillståndet. Har alltså inget med ett papper över hennes NPF att göra. Jag kan förstå att det är lite svårt att förstå det de talar om, är inte lätt, speciellt om man betrakar det via filmer som beskriver Jewels upplevelse av en situation hon eventuellt inte har full förståelse för.

Kan inte sätta en diagnos precis alltså hon har ingen autismen då
Citera
2019-07-24, 16:11
Medlem
Citat:
Kan inte sätta en diagnos precis alltså hon har ingen autismen då

Nej, det sa jag inte, jag sa att vårdcentralen, med en allmänläkare inte kände sig kompetenta nog att sätta en diagnos "depression" på en ungdom med diagnosen autism. Kan vara klart förståeligt, vad säger att läkaren överhuvudtaget träffat en ungdom med autism innan, och då ska denne uttala sig om känsloläget på Issy. Tycker det var ett bra beslut, visar på en vettig läkare som inte bara trycker ut piller till vänster och höger.
Citera
2019-07-24, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Sprid kärlek ❤️ inte hat. Sluta hata. Eller vad det nu är dom har som slogan i varje video.
Men det är okej för dom att sprida sitt hat mot Fadern som inte får försvara sig.
Ett mynt har alltid 2 sidor. Precis som kommentarerna här inne. Men så fort man skriver något negativt om Jewels och Issy så sitter någon och rapporterar varje inlägg. Så snart har tråden här bara Jewels'n Issy lovers.
Jag satte mig ner igår kväll och gick igenom alla deras videos 3 år tillbaka i tiden.
Hittade mer än 5 st videos där dom talar illa om Pappan. Det är förtal tycker jag. Dom sätter honom i dålig dager.
Smutskastar honom. Sprider rykten/lögner. Är det rätt? Vem säger att allt dom säger och påstår är sant?
Visst det kanske är sant men varför får inte Pappan säga och berätta sin historia? Är allt Pappan säger lögn?
Vad vet vi om det?
Men det är oftast bara Jewels sida av myntet vi får se och höra om. Pappan tystas ner.
Det kanske inte hjälper men jag valde att flagga alla deras videos om Pappan. Jag anser att det är förtal. Det var inte några videos jag hittade utan rätt många där dom sprider allt annat än kärlek.
Jag tycker dom borde plocka bort alla videos om Pappan. Det borde dom själva göra.
Min åsikt.

Du borde påpeka det för familjen i en live eller så. Håller med till viss del, kanske inte att det skulle vara förtal (alltså enligt den juridiska definitonen), men att det kan vara omoraliskt kan eventuellt vara rätt. Samtidigt, det som gör att jag inte helt håller med dig, pappan har möjligheter att försvara sig, han kan starta en egen kanal, han kan skriva på forum och han kan starta en blogg. I övrigt en bra idé, om du tycker det är olämpligt innehåll, bör du flagga klippen. Hoppas det får önskad effekt.
Citera
2019-07-24, 16:19
Medlem
Citat:
Nej, det sa jag inte, jag sa att vårdcentralen, med en allmänläkare inte kände sig kompetenta nog att sätta en diagnos "depression" på en ungdom med diagnosen autism. Kan vara klart förståeligt, vad säger att läkaren överhuvudtaget träffat en ungdom med autism innan, och då ska denne uttala sig om känsloläget på Issy. Tycker det var ett bra beslut, visar på en vettig läkare som inte bara trycker ut piller till vänster och höger.

Exakt, kan bli helt skevt och fel att skicka på antidepiller på någon i autismspekra.

Tycker inte heller att efter att kollat en del klipp att det inte ligger något i depression, skrattet finns där och glädjen. Så ja det var ett vettigt beslut av den här läkaren att inte uttala sig.
Citera
2019-07-24, 16:20
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Vad vet vi om det?
Min åsikt.

exakt .. tack så mycket
Citera
2019-07-24, 16:22
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:
Du borde påpeka det för familjen i en live eller så. Håller med till viss del, kanske inte att det skulle vara förtal (alltså enligt den juridiska definitonen), men att det kan vara omoraliskt kan eventuellt vara rätt. Samtidigt, det som gör att jag inte helt håller med dig, pappan har möjligheter att försvara sig, han kan starta en egen kanal, han kan skriva på forum och han kan starta en blogg. I övrigt en bra idé, om du tycker det är olämpligt innehåll, bör du flagga klippen. Hoppas det får önskad effekt.

exactly what i have done, except they report everything i do, luckily i have a brain and have worked out how to keep my video's on youtube, before they were very effective at getting channel strikes....now not so much
Citera
2019-07-24, 17:58
Medlem
Citat:
Det är lite svårt när alla fortsätter att svara än då måste man ju svara😁

Nej.
Citera
2019-07-24, 18:04
Medlem
Han säger det självt i videon att han vet varför han inte går till skolan han vill ha en diagnos för att inte gå till skolan
Men som tur är finns det särskolor idag som man kan börja även om man har fått en diagnos

Det är samma anledning av varför jewels inte jobbar hon fick sin diagnos varför vet ingen anning för hon verkar inte ha problem med att folk ser henne i ögon på sina videos, vilket många med autismen har samma med issy. Är man duktig och göra sketcher och läsa på Flashback så kan man även läsa på om autismen precis på samma sett innan man besöker en läkare
Undrar om vad dom skulle säga om Jewels gjorde en ny utredning idag varför gör hon inte det är hon rädd för att läkaren ska säga att hon inte har autsimen eller att hon faktis kan jobba.

Det är sådana som dom två som förstör för oss andra som försöker passa in i samhället.
När dom skyller på sina diagnoser så säger dom inte *det här är min uppfattning med min diagnos* det gör stor skillnad och delvis varför dom får så mycket hat för dom drar ner alla med samma diagnos och det stör jag mej på.
Citera
2019-07-24, 18:10
Medlem
Sen vet vi ju inte om Jewels var gravid när hon gick till läkaren för att då kan jag förstå att hen säger att hon inte kan jobba

Dessutom det var andra tider då med prognos skulle hon gå till läkaren i dag så skulle hen säga att hon kan jobba men vi får se vad henne arbeteteraput säger om dom inte hinner flytta innan dess
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in