2019-07-24, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Om du inte tror att det blir 2 års fängelse är det korkat att skriva det här:

OK det tycker du?
Jag skrev så för att det är det högsta straffet han riskerar?

Det räcker så va?
Citera
2019-07-24, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Intressant att du tycker att en rap-turne´ går före 2 års fängelse (det hade du "veeeeeeerkligen tyckt" om du var offret i detta fallet!)

Jag menade inte att risken att åklagaren skulle "hängas i närmaste träd" skulle vara anledningen att häkta ASAP Rocky. Jag menar utifrån det jag skrev (att han skulle lämna Sverige, inte deltaga i utredning, rättegång och ev. lagföring) -är tillräckligt för att hävda flyktfara och häkta. Vilket åklagaren också gjort!

Offren här är ASAP Rocky och hans entourage. Men GM är hazarer och tillhör därför ett politiskt skyddat kast.
Citera
2019-07-24, 15:43
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
OK det tycker du?
Jag skrev så för att det är det högsta straffet han riskerar?

Det räcker så va?

Turnén går uppenbarligen inte före 2 års fängelse enligt dig men ändå skrev du det.
Citera
2019-07-24, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Offren här är ASAP Rocky och hans entourage. Men GM är hazarer och tillhör därför ett politiskt skyddat kast.

Möjligen här på Flashback. Men inte i lagen..
Citera
2019-07-24, 15:44
Medlem
Invandrargrabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kupo
Var?
I utlämningsavtalet.
Citera
2019-07-24, 15:46
Medlem
Citat:
Turnén går uppenbarligen inte före 2 års fängelse enligt dig men ändå skrev du det.

Vi kan ju formulera om det, så slipper din hjärna gå tornado: Tycker du att en rap-turne´ går före ett misshandels-mål?
Citera
2019-07-24, 15:46
Medlem
Citat:
Intressant att du tycker att en rap-turne´ går före 2 års fängelse (det hade du "veeeeeeerkligen tyckt" om du var offret i detta fallet!)

Och svaret är jo, när jag hade nyktrat till skulle jag ha förstått att åklagaren inte ville driva det caset som jag hade hållit på och dummat mig. Det hade känts både schysst och rättvist. Jag skulle till och med ha skämts om den som gav mig en eller flera smällar efter det beteendet hade blivit åtalad. Men vi är olika.
Citera
2019-07-24, 15:49
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Vi kan ju formulera om det, så slipper din hjärna gå tornado: Tycker du att en rap-turne´ går före ett misshandels-mål?

Nej han skulle hunnit avsluta rap-turnén innan det blir aktuellt för åtal och även om åklagarna rent hypotetiskt skulle blivit klara tidigare kunde de ha kallat in honom då.
Citera
2019-07-24, 15:49
Medlem
Citat:
Nej han skulle hunnit avsluta rap-turnén innan det blir aktuellt för åtal och även om åklagarna rent hypotetiskt skulle blivit klara tidigare kunde de ha kallat in honom då.

Syftar på häktningen...
Citera
2019-07-24, 15:50
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Syftar på häktningen...

Du borde kanske tänka innan du skriver så slipper du hela tiden skriva saker du inte menar.
Citera
2019-07-24, 15:52
Medlem
Citat:
Du borde kanske tänka innan du skriver så slipper du hela tiden skriva saker du inte menar.

Sorry! Trodde du visste att själva anledningen till att han häktades var för att han misstänks för att ha misshandlat...
Citera
2019-07-24, 15:54
Medlem
Citat:
Möjligen här på Flashback. Men inte i lagen..

Enligt lagen är ofredande och misshandel som hazarerna ägnade sig åt olagligt. Medan USA-gänget in i det sista ville undvika konflikt tills de blev nödgade att ta till självförsvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in