2019-07-24, 09:32
Medlem
Dessa personer räds inte fängelsestraff. Det enda de räds och som skulle kunna ha avskräckande effekt är utvisningar (som man sedan ser till efterlevs så de inte kan komma tillbaka nästa månad). Men just det straffet har man konsekvent sett till att aldrig utdöma.

Kolla på hur Dubai gör. Även om det är ett mindre brott man får sitta någon månad i deras fängelse för så är man sedan banned for life att komma till dom igen.
Citera
2019-07-24, 09:52
Medlem
MrsVanity1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Dessa personer räds inte fängelsestraff. Det enda de räds och som skulle kunna ha avskräckande effekt är utvisningar (som man sedan ser till efterlevs så de inte kan komma tillbaka nästa månad). Men just det straffet har man konsekvent sett till att aldrig utdöma.

Kolla på hur Dubai gör. Även om det är ett mindre brott man får sitta någon månad i deras fängelse för så är man sedan banned for life att komma till dom igen.

Så sant.I fängelset är det ändå bättre standard än i deras hemländer så det bekommer dem inte.

Seriöst,hur länge ska det här får pågå??
Politikerna Löfven och Lööf och andra muslim och invandrar älskande politiker läser ju och SER vilka som begår alla dessa våldtäkter plus skjutningar och annan skit.
Vad behövs för att dom ska reagera???

Eller är det makten före svenska folkets välmående och trygghet!
Dvs in med invandrare så rösterna kommer in.

Att säga att jag är heligt förbannad är att uttrycka det milt !!

Och så undrar vissa varför Sd växer......
Citera
2019-07-24, 10:14
Medlem
Det finns inget straff som är "orimligt hårt" för våldtäktsmän.

Om och om igen gör de det uppenbart att de vill ha invandrade brottslingar på våra gator.
Citera
2019-07-24, 10:34
Medlem
Svensk man (korean med svenskt pass) dejta en minderårig över internet i USA, åker dit och pökar på henne, (med hennes egna vilja men underårig) han riskerar nu 15 års fängelse samt att utvisas för alltid ur USA.

Tre män från Somalia och Eritrea våkdtar en för de totalt okänd kvinna som INTE vill ha sex med dom.
De filmar sitt övergrepp.
De daltas det med och de får sina straff kortade (4 resp 5 år) (kan komma ut tidigare om de sköter sig) (kan få utbildning i fängelseet) och inte utvisas då de i derass hemland kanske skulle få problem efter detta.
Citera
2019-07-24, 10:42
Medlem
derivats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Så sant.I fängelset är det ändå bättre standard än i deras hemländer så det bekommer dem inte.

Seriöst,hur länge ska det här får pågå??
Politikerna Löfven och Lööf och andra muslim och invandrar älskande politiker läser ju och SER vilka som begår alla dessa våldtäkter plus skjutningar och annan skit.
Vad behövs för att dom ska reagera???

Eller är det makten före svenska folkets välmående och trygghet!
Dvs in med invandrare så rösterna kommer in.

Att säga att jag är heligt förbannad är att uttrycka det milt !!

Och så undrar vissa varför Sd växer......

Politikerna vill bara få makt/röster, de tycker ingenting som begrepp. Folket avgör vem som blir deras representanter/politiker.
Vad som styr folkviljan är ju mer luddigt.

Citat:
Ursprungligen postat av kolsyratkaffe123
Det var väl '' bara '' en utav dom som slapp utvisning så varför säger folk att '' männen '' slipper det?
Eller har jag missat något?

Vem säger det? De kanske syftar på andra fall där utvisning dras tillbaka, vilket tyvärr har skett.
Eller när åklagaren inte ens yrkar på utvisning.
Citera
2019-07-24, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolsyratkaffe123
Det var väl '' bara '' en utav dom som slapp utvisning så varför säger folk att '' männen '' slipper det?
Eller har jag missat något?

I praktiken är det väldigt få utvisningar som verkställs överhuvudtaget. Även de med fastställda utvisningsbeslut slipper ofta undan, deras hemländer tar helt enkelt inte emot dem eller så anses säkerhetsläget så försämrat när det är dags att vi inte "kan" skicka tillbaka dem.
Citera
2019-07-24, 10:57
Medlem
Svenska domstolar är så skabbiga att jag förstår varför alla skiter fullständigt i dom.
En tings och hovrättsdommare ska vara något högt, respekterat och fint.
Men gång efter gång ser vi såna här smutsiga domar, domare som inte respekterar sitt folks kvinnor får ingen respekt av mig heller. Jag önskar att det händer någon av den domarens anhöriga.
”Inhumant att utvisa”, hållkäften ditt ryggradslösa smuts

Änmer det svenska folkets passivitet där man inte lägger sig i och vill att nån annan gör det.
Citera
2019-07-24, 11:01
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZanaX
Svenska domstolar är så skabbiga att jag förstår varför alla skiter fullständigt i dom.
Men gång efter gång ser vi såna här smutsiga domar, domare som inte respekterar sitt folks kvinnor får ingen respekt av mig heller. Jag önskar att det händer någon av den domarens anhöriga.

Änmer det svenska folkets passivitet där man inte lägger sig i och vill att nån annan gör det.

Det har kommit in "aktivister" i rättsväsendet. Liknar politiska domstolar snart som i Adolfs Tyskland. Vi vet hur det slutade.
Citera
2019-07-24, 11:40
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedish08
Förstår mig inte på vårt rättsväsende, det ska gullas med kriminella och våldtäktsmän, finner inga ord och Sverige har aldrig varit tryggare.....fy f.....vilka sitter i våra domstolar?? Numer verkar det som det är mer synd om de som utför brotten än de som råkar illa ut.

Ja svaret ligger i att frimurarpolarna följer varandras agendor.

Domaren är säkert med i Löfvens loge. Konsensus är ju att Sverige ska bort bland eliten. Därför är det viktigare för politikerna att sända signaler till kriminella invandrare om att de ska.känna sig trygga på att få stanna i landet oavsett.

Kalergiplanen kan vara värt att läsa på om. Skapandet av Euronegern. Allt som gynnar eliten kommer att fortgå. Massinvasionen gynnar fortfarande eliten.
Citera
2019-07-24, 13:17
Medlem
"En utvisning skulle drabba honom orimligt hårt och får anses stå i strid med humanitetens krav”, skriver hovrätten som låter tingsrättens beslut om rättspsykiatrisk vård vara oförändrat.

Jag måste KRÄKAS! Drabba honom hårt! Deras handling har väl om något drabbat något hårt! USH!
Citera
2019-07-24, 13:34
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZanaX

Hur kan du i ena stunden anklaga domare för att inte ”respektera sitt folks kvinnor” för att i nästa sekund önska att kvinnor som är anhöriga till dessa domare blir utsatta för våldtäkt?

Fy vad ohederligt. Låtsas inte som att du bryr dig om kvinnor, för det gör du uppenbarligen inte. Du passar bara på att utnyttja kvinnors utsatthet som ett slagträ i invandrardebatten.

Någon som vet hur länge dessa herrar bott i Sverige och hur de försörjer sig?

Om jag fick önska skulle utvisning ske efter första brottet, oavsett psykisk status, oavsett läget i hemlandet och oavsett brott. Det är viktigare att vi lämnar plats åt hederliga människor som vill göra rätt för sig i sitt nya hemland.
Senast redigerad av Lalande 2019-07-24 kl. 14:20.
Citera
2019-07-24, 20:18
Medlem
Prayuths avatar
Tidigare blev jag helt vansinnig när jag läste om kriminella invandrare som mördat, misshandlat våldtagit och rånat men som ändå tilläts stanna i Sverige. Numera har jag slutat bry mig. Egentligen är det bara bra att Sverige behåller så mycket kriminellt pack som möjligt. Det visar vad svenska politiker prioriterar. En dag kanske folk frågar sig varför det är på det viset.

Synd att vi inte behöll alla tre våldtäktsmän i Sverige. De är bara lite missförstådda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in