2019-07-23, 16:08
Avstängd
TwoThousands avatar
Världens allra första telefon kommunikation, be en bön med mig!

Gud kommer att besvara bönen och vid böntillfällen ber bön för andra människor med!
Citera
2019-07-23, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ja, om Gud bara är ett koncept så är det så. Det är nog därför så många olika gudar ”finns”. Människor behöver olika gudar och konstruerar egna varianter.
Men om det verkligen existerar en gud, då existerar den oavsett behov.
Ja, jag menade att Gud existerar oavsett...och jag vill lära känna just den Guden.
Det levande i var och en av oss är Gud.
Tror det är bortkastat att försöka förklara...om man inte tror.
Citera
2019-07-23, 16:18
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blyon

Tror det verkligen är bortkastat slut tiden och inte någon tror på verkligheten längre.

Tro hopp och kärlek, upplyst och medveten.
Citera
2019-07-23, 16:18
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Tack!

Det är smått komiskt hur uppgivet det känns här, man får ingen cosy feeling alls. Inläggen ska följa en viss praxis och man ska vara så vetenskaplig som möjligt...och ateistisk. Andlighet är något vackert och som ska lyfta en. Man kan vara emot dogmer och ändå tro på Gud, jag hävdar att man kan tom vara en fiende till organiserad religion.

Många här har nog aldrig upplevt att känna verklig kärlek, förälskelse och andra varma känslor. Livet blir då kallt och inrutat. Jag märker på många inlägg att det är en väldigt mänsklig och skral natur jag har att göra med, att det är köttet som talar. Har länge velat tala med människor som har kontakt med sin själ, men de lär ju vara få... Uppskattar dina inlägg här på fb, fint att se en troende med välformulerade och hjälpsamma inlägg

Frid!
Vad har kärlek, förälskelse och varma känslor med en gud att göra? Själv är jag väldigt kärleksfull men jag ger inte två spänn för någon av de gudar som beskrivs i religionerna. Om man behöver en gud för att vara kärleksfull ligger man rätt illa till skulle jag säga.
Citera
2019-07-23, 16:19
Medlem
Citat:
Ja, jag menade att Gud existerar oavsett...och jag vill lära känna just den Guden.
Det levande i var och en av oss är Gud.
Jo, men även de som tror har väldigt olika gudar, så att säga. Till och med inom samma religion.
Allt tyder på att egenskaperna som Gud påstås ha, kommer från människor. Däremot kan ju en Gud existera ändå, men vi vet inte så mycket om denna. Så ser jag på saken. Så om Gud vill att jag ska ”komma närmare” så måste hen ta första steget.
Citera
2019-07-23, 16:20
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Vad har kärlek, förälskelse och varma känslor med en gud att göra? Själv är jag väldigt kärleksfull men jag ger inte två spänn för någon av de gudar som beskrivs i religionerna. Om man behöver en gud för att vara kärleksfull ligger man rätt illa till skulle jag säga.

Om du är God är du nära till Gud, om du var en Ond var du nära till Djävulen.

Om du var Guds lös var du nära till Djävulen!
Citera
2019-07-23, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dawkins.strumpor
Inte för att jag har med det att göra, men varför inte jobba med dom människorna, det kanske är så du hittar tillbaka till din kärlek? Ändra fokus. På Flashback kan man göra mycket skillnad.
Jo, helt sant. Fast folk läser inte inläggen med helt öppna sinnen...så det är en utmaning
Citera
2019-07-23, 16:36
Medlem
Citat:
Jo, men även de som tror har väldigt olika gudar, så att säga. Till och med inom samma religion.
Allt tyder på att egenskaperna som Gud påstås ha, kommer från människor. Däremot kan ju en Gud existera ändå, men vi vet inte så mycket om denna. Så ser jag på saken. Så om Gud vill att jag ska ”komma närmare” så måste hen ta första steget.
Det finns säkert lika många tolkningar som det finns människor...
Men tycker du inte det är vackert om Jesus, samlade upp allt slam hos mänskligheten och offrade sig själv på ett kors för att försona oss med Gud? Vad mer kan man göra?
Citera
2019-07-23, 16:37
Avstängd
TwoThousands avatar
För folk hör och häpna säger till eder, närma er Gud så närmar Gud sig er.
Citera
2019-07-23, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Precis som TwoThousand skrev är du väldigt nära Gud om du är kärleksfull. Det kan komma utmaningar i livet som kan göra att det kan vara väldigt svårt att vara kärleksfull - inte minst mot sig själv. Se hur många som alkoholiserar sig, äter kasst, själskadar sig mm för att bedöva en smärta inombords. Så kärlek har i min mening alltid med Gud att göra - Gud är kärlek.
Citera
2019-07-23, 16:57
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba00
Välkommen till FB Blyon...

Som du märker finns det en del nötter som inte vill besvara din fråga utan bara är ute efter att debattera. Bortse från deras kommentarer!

Jag uppmanar dig att med mod och beslutsamhet fortsätta din vandring på livets stig.

Herrens frid!
Det kan iofs möjligen ha något att göra med att debatt är själva poängen med Flashback, och att man nog öht inte har här att göra om man inte vill vara med om det.
Citera
2019-07-23, 17:00
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Så ser jag på saken. Så om Gud vill att jag ska ”komma närmare” så måste hen ta första steget.

Så det går till för att undvika en personlig relation med Gud...

Du blir säkert rädd för att det var något främmande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in