Citat:
Ursprungligen postat av
svensk0kina
Det var lustiga svar fran Huawei.
Det verkar vara profit sharing, som ar mycket vanligt i Kina. Men som anstalld delar du pa vinsten men har ingen makt.
Givetvis arbetar alla telecom foretag nara landets forsvar. Men for Kina betyder den NK marknaden valdigt litet.
Jag vidhaller att Xi JP inte gillar fatson den 3e, vilket har drabbat DF trucks valdigt mycket.
Vad Kina vill undvika ar ett kaos i NK. For ingen vet vad som kommer under kaos. Vem kommer att fa kontroll over alla ABC vapen i NK? Miljoner flyktingar.
Alla dynastier i Kina sen Han har fallit ty kaos. Nar kejsaren/ledaren inte kan ge folket mat eller floder oversvammas, (alltid pga dalig underhall/ledning)
Manchus erovning av Kina vid 1640/60 var bitvis en foljd over att Ryssland borjade erova land i Siberien.
Boxer rebellion var en foljd av lokala korrupta ledare som inte underholl gula floden i Shandong, vilket ledde till masssvalt. Boxer upproret ledde till 8 nationers straff expedition till Peking, dar de plunderade och valdtog staden i ett ar!
Jag tycker inte svaren från Huaweis företrädare är ”Lustiga”, jag tycker som är beklämmande.
Frågan är heller inte, hur ”Stora” Huaweis och Kinas volymer är inom den Nordkoreanska telecom marknaden.
Vi talar här om de brott som Huawei mfl Kinesiska företag begått, i och med att de verksamheter man förnekat att man bedrivit/driver i Nordkorea, visat sig vara lögner, man står nu avslöjad och avklädd med byxorna nere.
Det kommer fler avslöjanden, vänta bara, förtroendet för Huawei och Kina, blir ju självklart ännu lägre än vad det var innan!
————
Lika beklämmande är det, att Nordkorea via KCNA idag meddelar att man nu förevisat den nya U-båten (förmodligen den man länge misstänkt för att vara av Sinpo-C klass) som kan bära kärnvapen missiler av SLBM typ.
Den skall tydligen snart ta i bruk på Nordkoreas östkust, vilket är ett mycket sorgligt besked.
Vi får verkligen hoppas, att misstankarna om att Kinas experter varit behjälpliga, INTE stämmer........
”Business as usual” i Nordkorea!