2019-07-22, 16:19
Medlem
yz44s avatar
Är det hygieniskt?
Citera
2019-07-22, 16:26
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chloemmm
Verkar vara inne med tjejer som går runt med läderbyxor till höger och vänster.

Vad anser ni om det? Vanliga byxor? Sexigt? Snyggt? Fult?

Exempelvis https://nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C...69&fo_s=gplase

Ohygieniskt. Hur ofta tvättas läderbrallor? Hur tvättas de, om det ens görs.
Citera
2019-07-22, 17:05
Medlem
Stivalis avatar
Fantastiskt! Finns inget sexigare än tjejer i tajta skinnbyxor & högklackat. Det är så sjukt snyggt. Tyvärr är det ju inte så vanligt alls. Framförallt är många osäkra över att det ska bli för raffigt & utmanande så de väljer att matcha byxorna med mer nerklädda plagg.
Citera
2019-07-22, 17:14
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Är det hygieniskt?

Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
Ohygieniskt. Hur ofta tvättas läderbrallor? Hur tvättas de, om det ens görs.

Inga problem alls med hygien. Varför skulle det vara det? Tvärtom är det ju plagg man ofta tar hand om väl.
Citera
2019-07-22, 17:17
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Inga problem alls med hygien. Varför skulle det vara det? Tvärtom är det ju plagg man ofta tar hand om väl.

Nå, du som vet. Hur tvättas de? Hur ofta, om ens?

Själv har jag ett par avlagda läderjackor. Gissa resten.
Citera
2019-07-22, 17:26
Medlem
CassandraCs avatar
Latex på tjejer är sexigt, tycker jag iallafall. Brukar alltid försöka få tjejer att ta på sig en catsuit lite då och då när det skall lekas i sängen, själv gillar jag inte att ha på mig det men på tjejer är det fint.
Citera
2019-07-22, 19:05
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Nå, du som vet. Hur tvättas de? Hur ofta, om ens?

Själv har jag ett par avlagda läderjackor. Gissa resten.

Beror väl helt på hur ofta & hur man använder dem. Jag kan väl inte svara på hur ofta man behöver tvätta. Att du inte tar hand om dina läderjackor får stå för dig. Kläder man är rädd om ska man ju inte tvätta för ofta utan vädra dem istället. Sen om det behövs så lämnar man dem till kemtvätt eller handtvättar. Kan slå vad om att tjejers skinnbyxor oftast är betydligt mera fräscha än de flesta andras byxor.
Citera
2019-07-22, 19:20
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Beror väl helt på hur ofta & hur man använder dem. Jag kan väl inte svara på hur ofta man behöver tvätta. Att du inte tar hand om dina läderjackor får stå för dig. Kläder man är rädd om ska man ju inte tvätta för ofta utan vädra dem istället. Sen om det behövs så lämnar man dem till kemtvätt eller handtvättar. Kan slå vad om att tjejers skinnbyxor oftast är betydligt mera fräscha än de flesta andras byxor.

Säkert. Mina byxor tvättas ungefär en gång i veckan. Hur ofta tvättar du läderbyxor?

Som sagt, mer än så är ohygieniskt likt mina läderjackor.
Citera
2019-07-22, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gore
Ett exempel som varken har med läder eller någon form av skinn att göra....den byxan är ju av konstmaterial.
Nästan bara av viskos enligt beskrivningen.
Plastbyxa är väl närmaste sanningen👖

Nu är ju inte viskos en plast eller syntetfiber utan en regenatfiber. Så regenatbyxa är närmare sanningen i sådant fall.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Viskos
Citera
2019-07-22, 19:55
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Säkert. Mina byxor tvättas ungefär en gång i veckan. Hur ofta tvättar du läderbyxor?

Som sagt, mer än så är ohygieniskt likt mina läderjackor.

Nej, det är inte ohygieniskt att inte tvätta sönder kläderna. Huvudsaken är hur fräscht plagget är, inte hur ofta man tvättar. Det är katastrofalt dåligt för kläder att tvättas ofta. Man bör i så lång utsträckning som möjligt vädra istället för att tvätta. Sen varierar det ju extremt beroende på vilken sorts kläder eller byxor det rör sig om eller hur ofta man använder dem. Ifall du går i samma mjukisbyxor/joggingbyxor varje dag så är de ofräscha redan efter några dagar.

Jag arbetar med begagnathandel. Just skinnkläder är enkelt att sälja vidare som begagnat just för att de oftast är väldigt fräscha även efter tid. Fattar inte vad du gjort med dina jackor ifall de blivit så sunkiga.
Citera
2019-07-22, 22:21
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Nej, det är inte ohygieniskt att inte tvätta sönder kläderna. Huvudsaken är hur fräscht plagget är, inte hur ofta man tvättar. Det är katastrofalt dåligt för kläder att tvättas ofta. Man bör i så lång utsträckning som möjligt vädra istället för att tvätta. Sen varierar det ju extremt beroende på vilken sorts kläder eller byxor det rör sig om eller hur ofta man använder dem. Ifall du går i samma mjukisbyxor/joggingbyxor varje dag så är de ofräscha redan efter några dagar.

Jag arbetar med begagnathandel. Just skinnkläder är enkelt att sälja vidare som begagnat just för att de oftast är väldigt fräscha även efter tid. Fattar inte vad du gjort med dina jackor ifall de blivit så sunkiga.

Fräscha? Hur då fräscha? Efter ett tag luktar de inte ens läder, bara använt eller om du så vill begeagnat.

Rengör du dina läderkläder du säljer vidare, eller bara vädrar du ur dem så att nästa användare kommer att bada i andras hudavlagringar och svett?
Citera
2019-07-22, 22:37
Medlem
sneakydudes avatar
Andas de där brallorna alls? Grymt tilltalande rent visuellt men det lär väl bli sinnessjukt varmt? Vet inte hur mysigt det skulle vara att kränga av de där efter en varm sommarnattfest, känns som att vitala delar blir rätt schwettiga...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in