2019-07-22, 15:41
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det är möjligt att jag missat att det redan stått i tråden; det tycks ha varit fem personer som flydde skjutningen med bilen. En är alltså fortfarande lös.

https://ekstrabladet.dk/112/19-aarig-lader-sig-frivilligt-udlevere-efter-anholdelse-for-dobbeltdrab/7716259

bara för att fyra är gripna/häktade innebär det inte att någon blir dömd eller ens satt i bilen.

dom gör såhär efter varje mord, häktar alla dom tror vet nått sen släpps dom ofta efter ett par veckor.

makelele är den ende vad jag vet som gjort medgivanden om att han varit med i bilen.

Fö är det så jävla klantigt att misslyckats elda upp en bil med dom viktigaste tekniska spåren i, man behöver mer än 1-2 liter bensin. om jag utförde dubbelmord hade jag haft mist en 25 liters dunk för att vara säker, detta är inte första gången mördare/rånare misslyckats med denna förhållandevis enkla uppgift.
Senast redigerad av shponglad 2019-07-22 kl. 15:47.
Citera
2019-07-22, 15:43
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
Jag VET att du gissar å hittar på en massa skitsnack.
Å vad tror du händer i okt-nov?
Du har totalt nollkoll på livet efter svängen å hökögonen man har på sig.
Vissa har redan blivit straffade för det här och fler kommer att bli straffade, men de riktigt stora smällarna får vi se nästa år eller 2021.
Dom som får smaka på stryk nu är småpojkar inom DP's hang around som blir attackerade av Shottaz hang arounds.

Ett par st (du borde veta vilka) blir släppta i oktober,november.

Jag har slutat kukmätartävlingen med dig då du uppenbarligen är max 15 år.

Jag vet vad jag vet, punkt.
Citera
2019-07-22, 15:50
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad

Jo, men som jag säger, dom kommer ha hökögon på sig och vila en tid framöver.
Hur länge tror du inte folk jagade F? Han hade skulder till DP å ett pris på sitt huvud, och vågade inte vistas i Sverige så länge Y satt fängslad.

Jag bodde granne med Y's mamma när han föddes, så lite äldre än så är jag.
Och jag mäter inte kuk, jag bara säger att du har fel. Du vet inte hur nån av dom här killarna tänker så varför försöker du ens?
Citera
2019-07-22, 15:53
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:

Fö är det så jävla klantigt att misslyckats elda upp en bil med dom viktigaste tekniska spåren i, man behöver mer än 1-2 liter bensin. om jag utförde dubbelmord hade jag haft mist en 25 liters dunk för att vara säker, detta är inte första gången mördare/rånare misslyckats med denna förhållandevis enkla uppgift.
För en gångs skull är vi överens.
Morden var någorlunda imponerande, men städningen var uruselt genomförd.
Man kan tycka att dom borde lärt sig.
Citera
2019-07-22, 16:16
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
För en gångs skull är vi överens.
Morden var någorlunda imponerande, men städningen var uruselt genomförd.
Man kan tycka att dom borde lärt sig.

Ja, och nyare bilar likt denna har mindre flammbart material i sig, men jag tror att folk inte fattar att eld behlver syre, dvs öppna alla bildörrar eller slå sönder sidofönstren och sen överdriv med bensin, klart.

Jag är uppvuxen i området också, vi kanske ser samma mynt från olika håll helt enkelt, för jag gissar inte.
Citera
2019-07-22, 16:37
Medlem
Citat:

Vilka blir släppta?
Citera
2019-07-22, 16:52
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ja, och nyare bilar likt denna har mindre flammbart material i sig, men jag tror att folk inte fattar att eld behlver syre, dvs öppna alla bildörrar eller slå sönder sidofönstren och sen överdriv med bensin, klart.

Jag är uppvuxen i området också, vi kanske ser samma mynt från olika håll helt enkelt, för jag gissar inte.
Ja, vi kommer nog från helt olika bakgrunder helt enkelt, men samma ort.

Jag tror brottsplatsen skapar viss panik också. GM är inte bekant med området (och är dessutom utomlands) å då handlar man i ett snabbt agerande, men sällan helt genomtänkt.
Fast man ser samma saker även på hemmaplan.
Man tycker ju att alla bilbränder borde lärt dom något, men...
Citera
2019-07-22, 17:05
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Vilka blir släppta?

fler blir släppta först ut är jaffar och yazin, sen frankies storebrorsa men det är i början av 2020

rätta mig om jag minns fel
Citera
2019-07-22, 17:05
Medlem
Ursäkta om jag missat detta, men är Mackan misstänkt för att vara en av skyttarna eller bara anstiftare?
Citera
2019-07-22, 17:08
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursäkta om jag missat detta, men är Mackan misstänkt för att vara en av skyttarna eller bara anstiftare?

han va med i bilen, bekräftat av hans egen advokat. tror bevisen är så starka att advokaten siktar på medhjälp till mord för han
Citera
2019-07-22, 17:13
Medlem
Citat:
han va med i bilen, bekräftat av hans egen advokat. tror bevisen är så starka att advokaten siktar på medhjälp till mord för han
Är de så illa alltså? hur kommer de sig? då måste de ha hans DNA i bilen eller liknande? så Mackan försvinner ett decenium ungefär nu alltså?
Vet du vart ShoBre håller hus?
Citera
2019-07-22, 17:55
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Är de så illa alltså? hur kommer de sig? då måste de ha hans DNA i bilen eller liknande? så Mackan försvinner ett decenium ungefär nu alltså?
Vet du vart ShoBre håller hus?

Vet inte exakt vad dom hittat, uttakandet från hans advokat finns i tråden och länk till originalartikeln.
Danskarna har lättare straff än i sverige men om brottet kan kopplas till organiserad brottslighet så kan dom dubbla originalstraffet....

Sitter inte shobre för tjacket dom hitta, dom 30 kassarna?
Senast redigerad av shponglad 2019-07-22 kl. 17:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in