2019-07-22, 11:58
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gallra
Vem är förvånad att dom korrupta idioterna till åklagare skulle ta det här beslutet?

Det måste till en rejäl genomlysning av hur korrupt åklagarmyndigheten och polisens samarbete påverkar oskyldiga personer.

Vi får bara hoppas att det här får tillräckligt med uppmärksamhet internationellt så att våra imbecilla politiker får så pass stora problem att det till slut händer något. En sådan här händelse kan vara precis det som behövs för att det ska bli fokus på hur sjukt dåligt rättsväsendet fungerar i detta land.

ASAP sitter alltså häktad (fängslad) för ett brott som inte kan ge fängelse enligt den grund han är häktad på, alltså ringa misshandel. Jag skulle inte förvåna mig om han kommer att få häktad ytterligare 2 - 4 veckor innan TR förhandling. Sedan två veckor i väntan på dom. Sedan överklagande till HR som kommer att ta ytterligare någon månad. Så i slutändan så kommer han att få ett straff som är i närheten av vad han skulle ha fått för en grov misshandel.

Att åklagarmyndigheten sedan lägger ned förundersökningen mot Afghanen är helt fel. Vad sänder det här ut för signaler till alla andra idioter som går runt och jävlas på stan. Det här är en signal till alla som utnyttjar det svenska samhället att det är fritt att begå brott så länge staten tycker synd om dig. Att socialdemokraterna tillsammans med miljöpartiet och centerpartiet har gett denna befolkningsgrupp en egen gräddfil att få stanna i Sverige utan flyktingskäl är bara det i sak helt rättsvidrigt och gravt orättvist mot de människor som faktiskt har ett riktigt skyddsbehov.

Som advokat har jag sällan sett ett fall som är så otroligt felaktigt hanterat från det att afghanen överföll ASAP Rocky till dags dato.

Tack för ditt inlägg. Du säger att han är häktad för RINGA MISSHANDEL vilket du även skrivit i ett annat inlägg, jag har inte läst något om detta någon annanstans (även om jag håller med om att ASAPs misshandel är bra mycket närmare ringa än grov). Har du en länk eller kan delge oss någon annan information?

/Provokatör

PS Som advokat kan du väl inte klaga på att staten förser ditt skrå med en aldrig sinande ström av klienter och uppdrag eller drivs du av andra ideal?
Citera
2019-07-22, 12:00
Medlem
JustZlatans avatar
Bra att omvärlden får läsa om hur sjukt det svenska rättssystemet är. Migranter kommer undan med det mesta trots att deras brott finns på film. Men om du är en välkänd och rik rappare från USA som bara försvarar dig mot dessa migranter är det du som åker in i finkan.
Citera
2019-07-22, 12:00
Medlem
Trump kommer säkert att ta äran åt sig för att Asap Rockys motanmälan nu läggs ner.
Citera
2019-07-22, 12:01
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Tack för ditt inlägg. Du säger att han är häktad för RINGA MISSHANDEL vilket du även skrivit i ett annat inlägg, jag har inte läst något om detta någon annanstans (även om jag håller med om att ASAPs misshandel är bra mycket närmare ringa än grov). Har du en länk eller kan delge oss någon annan information?

/Provokatör

PS Som advokat kan du väl inte klaga på att staten förser ditt skrå med en aldrig sinande ström av klienter och uppdrag eller drivs du av andra ideal?

Jag reagerade också på det och minns att jag någonstans läste att han var häktad för misstanke om misshandel av normal grad, varken ringa eller grov alltså.
Citera
2019-07-22, 12:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Foreknowledge
konstigt att ”motanmälan” är nerlagt..

känns som att folk utanför fallet påverkar mm

Sjävlklart, MSM i samarbete med politiker, svenska afghankommiten, batikhäxorna, hbtq lobbyn ,kungahuset som drog ner brallorna för USAs invandrardemokrater i samband med konferensen nyligen då Greta talade bl.a.
Givetvis görs det allt för att backstabba Trump.
Jag är ingen fanatiker till honom, men mycket han tycker har den stora massans stöd.
Citera
2019-07-22, 12:03
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Om det är exakt som du ponerar är det givetvis genomkorrupt och ett grovt maktmissbruk. Men det återstår att se vad som sker nu när Trumps tidsfrist löper ut alternativt vad som sker den 25e. Det är dock ett extremt farligt spel eftersom alternativmedia och sociala medier än så länge inte fullt ut kontrolleras av staten. Som sagt, det här kan bli startskottet för en revolution i landet där folket kräver att staten och lagarna ska ställa sig på deras sida.

Jag är oroad för att Löfven inte lovade Trump att ASAP Rockys entourage också ska få en rättvis behandling.

Vad är det för tidsfrist som Trump har gett Löfven? Ska den tidigare fängelsekunden, dokumenterat våldsamme, kriminelle, drogbrukaren och tidigare crackförsäljaren ASAP Rocky särbehandlas tycker du?
Citera
2019-07-22, 12:03
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag reagerade också på det och minns att jag någonstans läste att han var häktad för misstanke om misshandel av normal grad, varken ringa eller grov alltså.

Normalgraden är också det enda jag läst, även om det som sagt är en på sin höjd ringa misshandel med tanke på i vilken kontext den inträffar.
Citera
2019-07-22, 12:05
Medlem
Invandrargrabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Skärp till dig, det finns misstanke om brott men inget bevis för brott. Skrämmande så låg kompetens du har.
Sluta prata i bananmössan. Åklagaren har för rätten presenterat bevisning som innebär att det är sannolika skäl att Asap har gjort sig skyldig till ett specifikt brott. Sannolika skäl vid häktning är ett beviskrav. Gå och lägg dig.
Citera
2019-07-22, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det här innebär att om man är en afghan så är det helt ok att ofreda och slå på andra människor.

Är ju helt otroligt att detta beteende ska vara lagligt:

https://www.youtube.com/watch?v=cnhAYBriRZ8&feature=youtu.be&t=21

Då vet vi vad som är ok att göra för alla som befinner sig Sverige i fortsättningen. Det kan vi tydligt se i videon. Detta beteende från hazaren leder inte till någonting, det är inte brottsligt, bara så att alla vet. Det är fritt fram att bete sig på det viset utan att det ens utreds. Ut och veva nu folks!
Senast redigerad av Pazzamo 2019-07-22 kl. 12:14.
Citera
2019-07-22, 12:06
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Normalgraden är också det enda jag läst, även om det som sagt är en på sin höjd ringa misshandel med tanke på i vilken kontext den inträffar.

Skär man någon med krossade glasflaskor som ligger ned och är fyra mot en så är det näppeligen ringa misshandel.

Vänta tills FUPen släpps på torsdag så får du själv se hur illa din "gud" beter sig.
Citera
2019-07-22, 12:07
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invandrargrabb
Sluta prata i bananmössan. Åklagaren har för rätten presenterat bevisning som innebär att det är sannolika skäl att Asap har gjort sig skyldig till ett specifikt brott. Sannolika skäl vid häktning är ett beviskrav. Gå och lägg dig.

Det är inte bevis för ett brott, om så hade varit fallet skulle inte en rättegång behövas.
Citera
2019-07-22, 12:07
Avstängd
KaptenHundkexs avatar
Helt sinnesslött att utredningen mot hazaren läggs ner - har det här landet fått härdsmälta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in