2019-07-22, 11:43
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Moderna motorer är effektivare vilket gör att de släpper ut mindre vatten än äldre motorer. Den pseudoartikeln du länkar till är bara trams.

Jag vet inte om du spelar dum men om man lastar på 100 ton gods på ett flygplan så kommer de som lastar på detta inte att gå runt och säga: "dessa kem-tankar ser misstänkta ut, det är något skumt här".

Tror du att det går till på det sättet?

Även om en stressad lastare skulle ana oråd och misstänka något skulle denne snabbt bli tillrättavisad av en överordnad, kanske med hot om att förlora jobbet.

Vittnesmål kan ha ett mycket högt bevisvärde.

Han spelar definitivt dum, du och andra kan själva värdera detta mitt vittnesmål utifrån hans föga kvalitativa posthistorik där i princip allting i forumet "Konspirationer och alternativa teorier" förnekas!

Att det besprutas är ett faktum!

Geoengineering Watch skickar ett rop på hjälp: Det är dags för alla som är medvetna om besprutningen att agera. Det är kritiska lägen nu. (juni 2016)

Regeringen och vissa myndigheter i Sverige är JK-anmälda (april 2014) för uteblivna svar om aerosolbesprutning. Detta ledde sin tur till en KU-anmälan (juli 2014).

Markbrytande forskning om kopplingen mellan chemtrails och förgiftande nivåer av t.ex. aluminium (2015). Artikel 2

NASA erkänner chemtrails (2014) + Dokument med planer för geoengineering/chemtrails (1966!). + US Air Force erkänner vädermanipulering med HAARP (2014)

Regionfullmäktige i Shasta County i Kalifornien går med på att undersöka chemtrails, efter att ha lyssnat på experter 15 juli 2014. Presentationerna filmades: Kort och lång version.

Pilot varnar för eskalering + Geoengineering-forskare förskräckt över de möjliga negativa konsekvenserna.

Den "godkända" geoengineeringen närmar sig. (nov 2016) + viss lansering april 2017. Mer om normaliseringen >>>
http://skywatch-sweden.se/
Citera
2019-07-22, 11:48
Medlem
madtops avatar
Citat:
Eftersom en jetmotor är designad för högsta möjliga effektivitet, så är den designad för att släppa ut så lite vatten som möjligt. De vattenmängder som skulle krävas i bränslet för att skapa denna dimma existerar inte.

Vatten skapas när man förbränner flygbränsle och mängden vatten står i direkt proportion mot mängden bränsle.

Som exempel kan vi ta Boeing 777 som kan tankas med mer än hundra ton bränsle som kommer att omvandlas till vatten och koldioxid. Så jo, det skapas enorma mängder vatten.

Edit: räknade på det och ett ton flygbränsle som förbränns skapar 1,3 ton vatten.
Vilket betyder att en fulltankad 777:a kommer att skapa 130 ton vatten under sin färd.

Citat:
Tror du att jetbränsle består av 95% vatten?

Nej.
Vad tror du händer när man förbränner jetbränslet?
Det skapas vatten.

Citat:
Vet du hur heta avgaserna är från en turbomotor? I den hettan är det väldigt svårt för kondens att uppstå.

Ja vattnet kondenserar utanför motorn i den -60 grader kalla omgivningen. Och vi vet alla vad som händer med vattenånga när det är snorkallt: den fryser till is.
Senast redigerad av madtop 2019-07-22 kl. 12:46.
Citera
2019-07-22, 11:54
Medlem
madtops avatar
Citat:
Den pseudoartikeln du länkar till är bara trams.

Varför då?
Det är en vetenskaplig artikel som visar att moderna jetmotorer lättare skapar contrails.

Citat:
Jag vet inte om du spelar dum men om man lastar på 100 ton gods på ett flygplan så kommer de som lastar på detta inte att gå runt och säga: "dessa kem-tankar ser misstänkta ut, det är något skumt här".

Självklart kommer de att tycka det är skumt att de ska koppla in en massa tankar till rör och slangar som inte ska finnas på ett passagerarplan.
Citera
2019-07-22, 12:22
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard
Att det besprutas är ett faktum!

Nej det är definitivt inte ett faktum. Det finns faktiskt inte ett enda dugg som ger stöd för detta.

Däremot är följande fakta:
Flygavgaser innehåller stora mängder vattenånga.
Vattenånga kondenserar och fryser till iskristaller när det är mycket kallt och fuktigt.
Kvardröjande k-strimmor är ett kännt och väldokumenterat fenomen som finns beskrivet långt innan chemtrails hittades på.
Citera
2019-07-22, 12:26
Medlem
madtops avatar
Citat:
Regeringen och vissa myndigheter i Sverige är JK-anmälda (april 2014) för uteblivna svar om aerosolbesprutning. Detta ledde sin tur till en KU-anmälan (juli 2014).

Som inte ledde till ett jävla skit eftersom det inte finns några chemtrails

Citat:
Regionfullmäktige i Shasta County i Kalifornien går med på att undersöka chemtrails, efter att ha lyssnat på experter 15 juli 2014. Presentationerna filmades: Kort och lång version.

Som inte ledde till ett jävla skit eftersom det inte finns några chemtrails

Citat:
Markbrytande forskning om kopplingen mellan chemtrails och förgiftande nivåer av t.ex. aluminium (2015). Artikel 2

Å nej, inte idioten Herndon igen.
Vet du att han aldrig lyckas publicera något? Det handlar med andra ord om ovetenskapligt skit som ingen vetenskaplig tidning vill publicera.
Senast redigerad av madtop 2019-07-22 kl. 12:30.
Citera
2019-07-22, 12:34
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Dimma kan skapas på marknivå om luftfuktigheten är tillräckligt hög. Eftersom en jetmotor är designad för högsta möjliga effektivitet, så är den designad för att släppa ut så lite vatten som möjligt. De vattenmängder som skulle krävas i bränslet för att skapa denna dimma existerar inte.

Vet du hur heta avgaserna är från en turbomotor? I den hettan är det väldigt svårt för kondens att uppstå.

Ungefär som en bil med trasig motor där kylvatten läcker in i förbränningsutrymmet så kan man se vit rök men den försvinner ganska snabbt:
Hettan! Är mellan -40 och -60 på dom höjder där jetflygplanen flyger. Avgaserna kyls ner rätt snabbt och kondenserar även om dom är heta när dom blåser ut ur motorn.
Citera
2019-07-22, 12:42
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Vittnesmål kan ha ett mycket högt bevisvärde.
Det betyder inte att alla vittnesmål har mycket högt bevisvärde.
Är det något särskilt vittnesmål du refererar till?
Citera
2019-07-22, 12:52
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
[…]

Tror du att det går till på det sättet?

Även om en stressad lastare skulle ana oråd och misstänka något skulle denne snabbt bli tillrättavisad av en överordnad, kanske med hot om att förlora jobbet.

[…]

Men vem ansluter dessa tankar till sprayanordningen, och hur kan den vara osynlig? Ingen har hittills visat hur själva mekanismen ser ut. Var sitter munstyckena?
Citera
2019-07-22, 13:51
Medlem
ElIzzards avatar
Waky-waky!

När jag nu skriver denna artikel får jag börja med att be de utskrattade hjältar som tidigt varnade för chemtrails om ursäkt, jag hörde nämligen själv till dem som skrattade. Idag vet vi med hundraprocentig säkerhet att chemtrails inte är en konspirationsteori, utan en skrämmande verklighet.

Dessutom skrämmande på ett sätt som får det mesta av globalismens galenskaper att förblekna. Efter trevande försök att manipulera mänskligheten med vaccinationer, GMO, läkemedel, kemisk besprutning m.m. har man nu på allvar tagit till storsläggan med giftbesprutning från luften över världens befolkningstäta områden. Med hjälp av luften vi andas kommer ingen undan, varken vi människor, djuren eller ekosystemet som helhet. Vad handlar då detta om?

Över Skåne går chemtrailsplanen i skytteltrafik. Meteorologerna har svårt att förklara varför strålande sol i prognosen blev mulet, utan närvaro av lågtryck. Och mitt mossbeklädda tak som jag haft i 40 år och som dött under våren av förändrat ph-värde i luften saknar jag. Men viktigast är förstås att rädda våra ekosystem i stort och framför allt vår framtida hälsa, våra barn och barnbarns liv. Mer lättillgänglig information på svenska finns här.

https://peterkrabbe.wordpress.com/2017/05/27/nar-nagon-bestammer-att-solen-skall-ga-i-moln/
Citera
2019-07-22, 14:00
Medlem
madtops avatar
Citat:
Över Skåne går chemtrailsplanen i skytteltrafik.

Hur vet du att det inte är vanliga kondensationsstrimmor du ser?

Där jag befinner mig ser man aldrig några chemtrailsplan utan det enda jag ser är helt vanliga passagerarplan som skapar helt vanliga k-strimmor.
Citera
2019-07-22, 14:24
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Waky-waky!

När jag nu skriver denna artikel får jag börja med att be de utskrattade hjältar som tidigt varnade för chemtrails om ursäkt, jag hörde nämligen själv till dem som skrattade. Idag vet vi med hundraprocentig säkerhet att chemtrails inte är en konspirationsteori, utan en skrämmande verklighet.

Dessutom skrämmande på ett sätt som får det mesta av globalismens galenskaper att förblekna. Efter trevande försök att manipulera mänskligheten med vaccinationer, GMO, läkemedel, kemisk besprutning m.m. har man nu på allvar tagit till storsläggan med giftbesprutning från luften över världens befolkningstäta områden. Med hjälp av luften vi andas kommer ingen undan, varken vi människor, djuren eller ekosystemet som helhet. Vad handlar då detta om?

Över Skåne går chemtrailsplanen i skytteltrafik. Meteorologerna har svårt att förklara varför strålande sol i prognosen blev mulet, utan närvaro av lågtryck. Och mitt mossbeklädda tak som jag haft i 40 år och som dött under våren av förändrat ph-värde i luften saknar jag. Men viktigast är förstås att rädda våra ekosystem i stort och framför allt vår framtida hälsa, våra barn och barnbarns liv. Mer lättillgänglig information på svenska finns här.

https://peterkrabbe.wordpress.com/2017/05/27/nar-nagon-bestammer-att-solen-skall-ga-i-moln/

Ph-värdet? Jag trodde det var nanorobotar som sprayades ut. Stämmer inte detta längre?
Citera
2019-07-22, 16:08
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ph-värdet? Jag trodde det var nanorobotar som sprayades ut. Stämmer inte detta längre?
Finns väl inte två chemtrailstroende som tror samma sak när det gäller vad chemtrailsen skulle innehålla. Det har pratats om nanorobotar, gifter för att göra oss strila eller hjärntvätta oss, vädermanipulation och massor med andra förklaringar.
Försurande ämnen som sänker PHvärdet får vi nog tillräckligt mycket av från fabriksskorstenar, svavelhaltigt fartygsbränsle osv. Finns ju ingen vits med att traila ut det.
Senast redigerad av Jonas1968 2019-07-22 kl. 16:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in