2019-07-22, 11:39
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Exakt. Huruvida vakten tog sönder hörlurarna är helt irrelevant i rättslig mening.
Det är klart att det är relevant om det är afghanerna som antastar amerikanerna eller om det kanske var tvärtom, att amerikanerna muckat med afghanerna och tagit sönder hörlurarna och sen ber dom dra utan att ta ansvar. Då är det ju mer rimligt att afghanen lackar. Jag tror faktiskt polisen har mer koll än vi tror. När de snodde managerns mobil så hade de säkerligen fått nys på något som kunde finnas där.
Citera
2019-07-22, 11:39
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Inte om det finns filmbevis som vi inte har tillgång till som visar på hur afghanen gjorde det i självförsvar.

Nu utgår jag absolut inte från att fallet är så men något som inte går att tvivla på är vi lekmän absolut inte har tillgång till allt material.

Att det sedan sitter rättshaverister och försöker framställa ASAP som en oskyldig liten gulleponke genom rena känslosrgument och medvetet falska argument hjälper knappast
Den som följer efter sina offer utövar inte självförsvar.
Citera
2019-07-22, 11:41
Medlem
Provokatörs avatar
Rätt hanterat kan nedläggningen av förundersökningen mot afghanen vara det mest begåvade som det här åklageriet har gjort hittills, man har tänkt ut en plan hoppas jag.

Damage control

Målet: Att skydda afghanerna och utredande personal från ytterligare granskning och pinsamheter.

Tillvägagångssätt:

1) Släppa misstankarna mot afghanen, det kommer bli ett djävla liv en stund men det blåser över, dessutom vet alla att dom åtnjuter fördelar.

2) Lägga ned misstankarna mot ASAP + 2 och släppa dom strax efter, allt fokus flyttas då till ASAP.

Resultat: Ingen förundersökning blir offentlig, inga fler namn riskerar att dras i smutsen, inga domar riskeras att nagelfaras eller överklagas. Trump har uppnått vad han förväntar sig och allt kommer återgå till det normala. Vid eventuella ekonomiska krav så kommer detta att betalas av staten, allt för att rädda Sverigebilden. Att några tokar på Twitter och Flashback kommer yra om rättssäkerhet och lika inför lagen ett tag tillhör det normala.

Så scrolla vidare!

/Provokatör

PS Personligen hoppas jag på en fortsättning av denna cirkus.
Senast redigerad av Provokatör 2019-07-22 kl. 12:03.
Citera
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Jag återger vad som står i Amerikansk media.

Hur kan du med säkerhet påstå att jag inte träffat rapguden i egen hög person?

Entourage är exakt vad sällskapet är och har kallats, även i svensk media. Testa själv att googla asap rocky entourage. Jag tycker personligen det är viktigt att poängtera att det inte bara är en superkändis som sitter inspärrad utan även två av hans män.

Vilken amerikansk media har skrivit det?
Citera
Medlem
Vem är förvånad att dom korrupta idioterna till åklagare skulle ta det här beslutet?

Det måste till en rejäl genomlysning av hur korrupt åklagarmyndigheten och polisens samarbete påverkar oskyldiga personer.

Vi får bara hoppas att det här får tillräckligt med uppmärksamhet internationellt så att våra imbecilla politiker får så pass stora problem att det till slut händer något. En sådan här händelse kan vara precis det som behövs för att det ska bli fokus på hur sjukt dåligt rättsväsendet fungerar i detta land.

ASAP sitter alltså häktad (fängslad) för ett brott som inte kan ge fängelse enligt den grund han är häktad på, alltså ringa misshandel. Jag skulle inte förvåna mig om han kommer att få häktad ytterligare 2 - 4 veckor innan TR förhandling. Sedan två veckor i väntan på dom. Sedan överklagande till HR som kommer att ta ytterligare någon månad. Så i slutändan så kommer han att få ett straff som är i närheten av vad han skulle ha fått för en grov misshandel.

Att åklagarmyndigheten sedan lägger ned förundersökningen mot Afghanen är helt fel. Vad sänder det här ut för signaler till alla andra idioter som går runt och jävlas på stan. Det här är en signal till alla som utnyttjar det svenska samhället att det är fritt att begå brott så länge staten tycker synd om dig. Att socialdemokraterna tillsammans med miljöpartiet och centerpartiet har gett denna befolkningsgrupp en egen gräddfil att få stanna i Sverige utan flyktingskäl är bara det i sak helt rättsvidrigt och gravt orättvist mot de människor som faktiskt har ett riktigt skyddsbehov.

Som advokat har jag sällan sett ett fall som är så otroligt felaktigt hanterat från det att afghanen överföll ASAP Rocky till dags dato.
Citera
2019-07-22, 11:42
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Rent allmänt så kan det ju inte bli mer än spekulationer kring varför åklagaren begärt att rapparen ska fortsätta vara häktad men en lågoddsare är att han anser att det material som framkommit i den än så länge sekretessbelagda förundersökningen räcker för att leda till en fällande dom. Det är ganska elementärt.

Jag håller med dig, men för oss som är obehöriga och som inte är insatta i fallet och dess detaljer så finns det många frågetecken, som förhoppningsvis kommer att redas ut senare.
Citera
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Måste ju finnas något, vad annars bygger åklagaren sitt fall på?, personen som blev misshandlad har väl flytt landet om jag har förstått det rätt?, stod så i denna tråd innan i alla fall.
Han bygger det på att hazarer inofficiellt är the master race, untouchable, en ny adel som åtnjuter rättigheter som vi andra inte har.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Den som följer efter sina offer utövar inte självförsvar.

Absolut, rörande den biten håller jag med dig, men vi vet inte vad som hände mellan vakten och afghanen.

Det kan mycket väl vara så att vakten var för hårdhänt eller att denne gjorde något som den inte borde men som man valde att inte ta med på Instagram videon.
Citera
2019-07-22, 11:43
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Inte om det finns filmbevis som vi inte har tillgång till som visar på hur afghanen gjorde det i självförsvar.

Det här kan man ju aldrig få till självförsvar:

https://www.youtube.com/watch?v=cnhAYBriRZ8&feature=youtu.be&t=21

Det är ju afghanen som är den aktiva och aggressiva.
Citera
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Angående det som stod i slutet av SVTs artikel:

Citat:
– Han mår fortfarande mycket dåligt, det är oerhört påfrestande för honom. Den här enorma uppmärksamheten, alla spekulationer och alla åsikter som förekommer, han känner sig inte trygg eller säker.

Magnus Strömberg säger även att hans klient råkat ut för ”incidenter”, men vill inte närmare gå in på vad det rör sig om.

1) Vad har han egentligen fått för uppmärksamhet? Det måste ju vara personer i hans direkta närhet som står för detta då ingenting kommit fram på sociala medier (eller anonyma forum) så vitt jag vet. Någon som vet mer?
2) Med "incidenter", försöker man på ett fint sätt säga att han ligger hemma och väter i sängen?
Eller vill man försiktigt antyda att de PI (alternativt CIA-agenter) som tidigare påtalades i tråden gjort hembesök hos ligisten? Eller något annat?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Vad var då syftet med din (tillsynes meningslösa) rant om bevisprövning?
Den var ju riktad till en annan användare i en del av en konversation där inte riktigt hissen gick hela vägen upp his vederbörande. Han ville inte svara och även om det var hyvens av dig att kasta dig in så var det bortkastat då det i grunden var retoriska frågor.
Citera
2019-07-22, 11:44
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Det är klart att det är relevant om det är afghanerna som antastar amerikanerna eller om det kanske var tvärtom, att amerikanerna muckat med afghanerna och tagit sönder hörlurarna och sen ber dom dra utan att ta ansvar. Då är det ju mer rimligt att afghanen lackar. Jag tror faktiskt polisen har mer koll än vi tror. När de snodde managerns mobil så hade de säkerligen fått nys på något som kunde finnas där.
Spelar ingen roll att det är mer rimligt, det är fortfarande lika olagligt att slå någon på käften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in