2019-07-22, 11:32
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Exakt. Huruvida vakten tog sönder hörlurarna är helt irrelevant i rättslig mening.

Inte om det finns filmbevis som vi inte har tillgång till som visar på hur afghanen gjorde det i självförsvar.

Nu utgår jag absolut inte från att fallet är så men något som inte går att tvivla på är vi lekmän absolut inte har tillgång till allt material.

Att det sedan sitter rättshaverister och försöker framställa ASAP som en oskyldig liten gulleponke genom rena känslosrgument och medvetet falska argument hjälper knappast
Citera
2019-07-22, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Eftersom du gått i skolan så passar jag på att fråga:
Fri bevisföring känner du till? Vem eller vilka lägger fram den? När prövas bevisningen? Av vem prövas bevisningen? Vet du vilken bevisföring åklagaren besitter i nuläget eller hur den kommer bedömas i rätten? Och sista frågan, varför har inte rapparen släppts än?

1. Just eftersom det är fri bevisföring så kan den läggas fram av samtliga parter i ett brottmål.
2. Bevisningen prövas naturligtvis av rätten, vem annars?
3. Naturligtvis vet ingen i denna tråd vilken bevisning åklagaren sitter på.
4. För att det fortsatt finns flyktfara, varför skulle han släppas menar du?
Citera
2019-07-22, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Jag påstår inte att det är kul att vara häktad, endast att tre veckor inte är extremt länge i häktningssammanhang.

Men nu las misstankarna om afghanens misshandel ner. Kanske har polisen kunskap om saker vi inte vet. Tror inte en sekund på att Rakim är oskyldig (tror alltså att han kommer dömas som skyldig till något).
Tre veckor för att utreda en misshandel där en stor del av förloppet innan finns filmat? Kanske dags att införa prestationslön för åklagare. Den här förundersökningen borde vara klar på tre timmar, inte tre veckor.
Citera
2019-07-22, 11:36
Medlem
SnilleFixs avatar
Deras eget fel när dom filmar misshandeln och attackerar i grupp och beter sig som apor mot afghanen, smart...Dom skulle ha frågat nån att ringa polisen eller gått därifrån och sökt hjälp.

Jag bryr mig inte om någon i det här fallet imo. Amerikanerna invaderar Afghanistan, vi här i Sverige blir tvingade att ta emot äcklen, och USA tar inte in en enda jävel, Amerikanerna kommer till Sverige och stöter på afghanerna här. Vi Svenskar har ingenting med det här att göra imo. Dom kommer ju blir dömda förfan. lol
Senast redigerad av SnilleFix 2019-07-22 kl. 11:42.
Citera
2019-07-22, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Jo, det är väldigt märkligt alltihop, men måste ju finnas mer på videon som inte har släppts.
Rent allmänt så kan det ju inte bli mer än spekulationer kring varför åklagaren begärt att rapparen ska fortsätta vara häktad men en lågoddsare är att han anser att det material som framkommit i den än så länge sekretessbelagda förundersökningen räcker för att leda till en fällande dom. Det är ganska elementärt.
Citera
2019-07-22, 11:37
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Som vadå? En bakom kulisserna film där man får se hur Rocky och gänget trickfilmar misshandeln av vakten?

Måste ju finnas något, vad annars bygger åklagaren sitt fall på?, personen som blev misshandlad har väl flytt landet om jag har förstått det rätt?, stod så i denna tråd innan i alla fall.
Citera
2019-07-22, 11:37
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du tror alltså uppenbarligen att det finns en möjlighet att USA fritar den här artisten med våld?

Jag återger vad som står i Amerikansk media.

Citat:
Ja, det är uppenbart att du har ett osunt förhållande till mannen du inte ens träffat. Kallar hen Gud och så...

Hur kan du med säkerhet påstå att jag inte träffat rapguden i egen hög person?

Citat:
Dessutom, är du bög på att skriva ordet 'entourage' eller?

Entourage är exakt vad sällskapet är och har kallats, även i svensk media. Testa själv att googla asap rocky entourage. Jag tycker personligen det är viktigt att poängtera att det inte bara är en superkändis som sitter inspärrad utan även två av hans män.
Citera
2019-07-22, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleFix
Deras eget fel när dom filmar misshandeln och attackerar i grupp och beter sig som apor mot afghanen, smart...Dom skulle ha frågat nån att ringa polisen eller gått därifrån och sökt hjälpt.

Jag bryr mig inte någon i det här fallet imo. Amerikanerna invaderar Afghanistan, vi här i Sverige blir tvingade att ta emot äcklen, och USA tar inte in en enda jävel, Amerikanerna kommer till Sverige och stöter på afghanerna här. Vi Svenskar har ingenting med det här att göra imo. Dom kommer ju blir dömda förfan. lol

Haha ja så kan man också se på det. Klockrent.

Kanske därför de gick på Rocky till att börja med. Även om det nog var en payday de var ute efter.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Ja snälla. Kan någon med riktiga juridiska kunskaper förklara varför åklagaren lagt ner motanmälan.
Klassiskt svenskt att de gör det trots att det existerar tydliga bevis.

Och om det är så att de inte anser att afghanen gjort något fel i lagens mening, oj, då är ASAP o company körda. Hej då till nödvärn.

Precis. Hur kan detta betende vara lagligt?:

https://www.youtube.com/watch?v=cnhAYBriRZ8&feature=youtu.be&t=21

Det är obegripligt.

Om det varit en kortsnaggad NMR:are som slagit en afrikan så här. Hade han gått helt fri? Eller gör rättsväsendet skillnad på folk och folk?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
1. Just eftersom det är fri bevisföring så kan den läggas fram av samtliga parter i ett brottmål.
2. Bevisningen prövas naturligtvis av rätten, vem annars?
3. Naturligtvis vet ingen i denna tråd vilken bevisning åklagaren sitter på.
4. För att det fortsatt finns flyktfara, varför skulle han släppas menar du?
Mm. Din fråga skickar jag vidare till den där andre tjommen som inte hade förstått.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rogersson
Ja jo absolut, men den film som finns visar väl väldigt väl att den importerade slog hörlurarna mot ASAP's vakt själv?

Den visar ju inte om vakten redan tagit sönder hörlurarna och killen kastar de på vakten i frustration. Sluta prata som om det enda som existerar är det som finns filmat.

Varför skulle killen bli sur över trasiga hörlurar och SEN kasta dom så de gick sönder.
Citera
2019-07-22, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Mm. Din fråga skickar jag vidare till den där andre tjommen som inte hade förstått.

Vad var då syftet med din (tillsynes meningslösa) rant om bevisprövning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in