2019-07-22, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Är det någon som kortfattat och logiskt kan sammanfatta alla turer.

Ungefär när hon separerade från den gubben.
Ungefär när dom flyttat hit och dit och vart. Jag själv upptäckte dom här filurerna i dag och såg just den där dom flyttar. Fy fan alltså.

Dom har en farfar man han är ju fan 78 eller nått... Han fick tömma sitt konto

Morfarn är väl mer 88 eller??
Mars 2017 flyttade de från Nynäshamn till Sorsele, Oktober 2018 flyttade de till Norrköping. Säg april eller maj, flyttade de till nya lägenheten i Norrköping. Och där bor det nu. Jewels har haft två gubbar, eller i varje fall varit gift två ggr, kan säkert ha varit fler gubbar. Men gift två ggr, dels Sam som är i tråden då och då, och sedan en till, som de inte pratat så mycket om. Sam är alltså pappan till Issy. Med Sam har väl Jewels varit gift två ggr också va?
Citera
2019-07-22, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Morfarn är väl mer 88 eller??
Mars 2017 flyttade de från Nynäshamn till Sorsele, Oktober 2018 flyttade de till Norrköping. Säg april eller maj, flyttade de till nya lägenheten i Norrköping. Och där bor det nu. Jewels har haft två gubbar, eller i varje fall varit gift två ggr, kan säkert ha varit fler gubbar. Men gift två ggr, dels Sam som är i tråden då och då, och sedan en till, som de inte pratat så mycket om. Sam är alltså pappan till Issy. Med Sam har väl Jewels varit gift två ggr också va?

Tack... 88 ja han lär ju knappast orka med.
Citera
2019-07-22, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepingbambi
En anledning kan ju eventuellt vara att de behövde flytta för att finna trygghet.
Nu har ju då inte jag all info men som jag förstått det så var vell Jewels i ett förhållande där hon for illa och då är det nog inte så konstigt att kanske flytta pga både trygghet och förhoppning att läka psykiska trauman som följder.
Sedan som sagt har jag inte så mycket koll och vet då inte när detta förhållande utspelade sig.

Nja, har inte exakt koll, bara ganska bra koll. Den som misshandlade Jewels flyttade de från, så de var bara de två nere i Nynäs innan flytten upp till Sorsele. Tror inte ens Morfar var med i Nynäs, så kan kanske vara att flytta närmare honom.
Men det jag tror att det sitter i med flyttarna är, att efter varje flytt, så är allt jättebra tycker de. Får hjälp i skolan, bra vårdkontakter och så vidare, men efter ett tag dör dessa kontakter ut, vilket då kanske resulterar i en flytt. Helt otänkbart är det inte, har varit inblandad i många fall genom arbetet där det fungerat ungefär så, att insatsen bara rullar på, utan någon utveckling, eller till och med minskar genom tiden, utan att behovet minskat.
Citera
2019-07-22, 00:22
Medlem
Citat:
Tack... 88 ja han lär ju knappast orka med.

Jag är extremt osäker dock på åldern, han är gammal, döv och har enligt Jewels mycket troligt något slag av NPF. Så nää, lär inte vara något energipaket den där gubben.
Citera
2019-07-22, 00:24
Medlem
Citat:
Fast om folk skänker lite lagon så gör det ju dom välldigt glada.
Såg en video där dom fick några tröjor och en annan med lite chipps och något kitt morotstårta. Det är ju inte grejerna i sig det är ju också det att dom får veta att folk bryr sig och att det finns vänlighet i världen.

En grej förövrigt... Att ha en mamma på sjukbidrag eller vad som nu är inkomsten och säkert något bidra för dom med tonårsbarn hemma.

Asså dom är så jävla ekonomiskt utsatt, och samtidigt så är det ju något? nån diagnosgrej som gör att man kanske inte alltid klarar av att hantera saker särskilt rationellt.

Som i den videon som heter vi ångrar oss...

Man vill av någon anledning flytta ? Varför vet inte jag men kanske för att komma närmre morfar?

man kan alltså inte göra som dom flesta av oss andra åka ner och titta på lägenheten.

Nä man har alltså kanske tittat på nätet och bara bestämt sig. åker ner och öppnar dörren och det luktar illa i lägenheten(Kan ju bero på en enkel grej som att någon inte spolat eller något men i alla fall... och sen en flyttfirma som hon betalat men som inte vill fullfölja sitt uppdrag och begär ännu mer pengar. Om möjligt så kanske någon skulle öppna men som inte var där... men som flyttfirma behöver man inte bete sig svinigt åt.

Mamman grät för hon hade inte en enda jävla krona till.

Hört att flyttfirmor kan vara lite så där, lova vitt och brett men sen så skyller dom på något och begär mer pengar och hotat folk på olika sätt.

Hon maman bröt ihop flera gånger och ville bara hem... Jag tyckte så synd om dom där. Hade jag träffat dom två så hade jag bara sagt ta det lugnt nu jag fixar det här... Sen hade jag åkt hem till den där flyttgubben och krävt att han fixar det på direkten.

Vilken jävla IDIOT!

Inte ett rätt i din kommentar. Morfarn bor med dem, har gjort det hela tiden.
Lägenheten de fick först i norrköping var det inget fel på. Där bodde de tills de inte fick bo där längre. Morsan hade inte letat efter ny, men hittade den de bor i i sista sekunden.
De kollade på lägenheten innan. Då var det inget konstigt med den, vid inflytt började sen problemen.

Varför de ville flytta från början tror jag ingen vet. Logiken och prioritering är inte så hög hos dem. En av anledningarna till att de vill bo i Stockholm är för att kunna gå på gröna lund.
Citera
2019-07-22, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Dom fick pengar av Jocke och Jonna sedan blev dom lovade tror jag att J & J skulle hjälpa Issy med kanalen. Trodde nog dom skulle växa med deras hjälp. Varför Jocke och Jonna backade vet inte jag? Vet inte varför folk backar och slutar hjälpa dom?

Rask backade ju pga att morsan låg på och tjatade så satans mycket osv.
Citera
2019-07-22, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Inte ett rätt i din kommentar. Morfarn bor med dem, har gjort det hela tiden.
Lägenheten de fick först i norrköping var det inget fel på. Där bodde de tills de inte fick bo där längre. Morsan hade inte letat efter ny, men hittade den de bor i i sista sekunden.
De kollade på lägenheten innan. Då var det inget konstigt med den, vid inflytt började sen problemen.

Varför de ville flytta från början tror jag ingen vet. Logiken och prioritering är inte så hög hos dem. En av anledningarna till att de vill bo i Stockholm är för att kunna gå på gröna lund.

Bodde verkligen morfarn med dom i Nynäs? Har inte för mig att de nämnde honom någon gång där nere. Den första lägenheten var tänkt att vara en tillfällig lägenhet, Jewels visste redan från början att hon inte hade råd att bo kvar där, så hon letade väl en ny lägenhet hela tiden hon bodde där. Men ja, det blev problem när lägenheten sades upp, eftersom Jewels inte hade hittat någon ännu.
Hade familjen verkligen råd att åka från Sorsele till Norrköping för att kolla på lägenheten, detta under en period när de inte hade råd med pellets till uppvärmning? Men nej, båda lägenheterna i Norrköping är riktigt bra lägenheter, den andra ligger väl även centralt har jag fått för mig. Hittar inte alls i Norrköping.
Citera
2019-07-22, 00:36
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Rask backade ju pga att morsan låg på och tjatade så satans mycket osv.

Ja så var det ja..
Och J & J tyckte väl synd o dom och hjälpte väl dom med pellets
Gud som haver..
Även jag tyckte synd om dom.
Ett tag..
Citera
2019-07-22, 07:34
Medlem
Issy är egentligen en kille men han vill egentligen vara en tjej? Om det stämmer så har han en väldigt konstig kroppsbyggnad.
Citera
2019-07-22, 10:30
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Även jag tyckte synd om dom.
Ett tag..

alot of people did....anyone with a brain soon knows what jewels is all about....there are plenty of new suckers every day to donate to them and believe her ridiculous stories..the long term viewers are children and simple minded people..oh and lets not forget the old boys and men grooming issy......
Citera
2019-07-22, 12:06
Medlem
Imsdal93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Bodde verkligen morfarn med dom i Nynäs? Har inte för mig att de nämnde honom någon gång där nere. Den första lägenheten var tänkt att vara en tillfällig lägenhet, Jewels visste redan från början att hon inte hade råd att bo kvar där, så hon letade väl en ny lägenhet hela tiden hon bodde där. Men ja, det blev problem när lägenheten sades upp, eftersom Jewels inte hade hittat någon ännu.
Hade familjen verkligen råd att åka från Sorsele till Norrköping för att kolla på lägenheten, detta under en period när de inte hade råd med pellets till uppvärmning? Men nej, båda lägenheterna i Norrköping är riktigt bra lägenheter, den andra ligger väl även centralt har jag fått för mig. Hittar inte alls i Norrköping.

Morfarn har bott med de hela Issys liv. De har hon nämnt i en video. Morfarn är mellan 75-80 år.
Citera
2019-07-22, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Issy är egentligen en kille men han vill egentligen vara en tjej? Om det stämmer så har han en väldigt konstig kroppsbyggnad.

Nej. Född tjej, vill vara kille.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in