Citat:
Ursprungligen postat av
Sleepingbambi
En anledning kan ju eventuellt vara att de behövde flytta för att finna trygghet.
Nu har ju då inte jag all info men som jag förstått det så var vell Jewels i ett förhållande där hon for illa och då är det nog inte så konstigt att kanske flytta pga både trygghet och förhoppning att läka psykiska trauman som följder.
Sedan som sagt har jag inte så mycket koll och vet då inte när detta förhållande utspelade sig.
Nja, har inte exakt koll, bara ganska bra koll. Den som misshandlade Jewels flyttade de från, så de var bara de två nere i Nynäs innan flytten upp till Sorsele. Tror inte ens Morfar var med i Nynäs, så kan kanske vara att flytta närmare honom.
Men det jag tror att det sitter i med flyttarna är, att efter varje flytt, så är allt jättebra tycker de. Får hjälp i skolan, bra vårdkontakter och så vidare, men efter ett tag dör dessa kontakter ut, vilket då kanske resulterar i en flytt. Helt otänkbart är det inte, har varit inblandad i många fall genom arbetet där det fungerat ungefär så, att insatsen bara rullar på, utan någon utveckling, eller till och med minskar genom tiden, utan att behovet minskat.