2019-07-22, 10:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Ett flertal personer har förklarat i tråden vad som är rasistiskt med hans twitter-utspel. Exempelvis så var detta mitt svar på denna fråga.
Jag ser fortfarande inte något exempel på "rasism" i något citat från Trump. Jag ser en massa rabiata fiender som tolkar vad fan som helst som "rasism". Men inga konkreta exempel.

Inte för att jag bekymrar mig om "rasism" i någon större utsträckning. För vad är identitetspolitik om inte renodlad "rasism"?

Beskyllningar om "rasism" har idag tappat all effekt som metod för demonisering. Ingen jävel orka bry sig längre. Uttrycket är så söndertjatat att det förlorat all kraft.

Demokraterna inser det själv, det senaste jag såg nu i morse var någon demokrat som tog i från tårna & sa att -"Trump är värre än en rasist"-
Citera
2019-07-22, 10:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Nu säger Trump:

"Those Tweets were NOT Racist. I don’t have a Racist bone in my body!"
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1151129281134768128

Han talar för döva öron dock. Han är vit man och på förhand redan dömd.

Moder Natur har varit rasistisk nog att ge negrerna mindre och annorlunda utvecklade hjärnor än européer. Precis som med kaninerna. Den som vill klaga på detta ytterst rasistiska verklighetsförhållande får ta upp det med Moder Natur.

Jag blandande avsiktligt inte in hudfärg eller ras, men kunde väl ha skrivit "vita i Detroit jämfört vita i Boston" då det var allt annat lika jag syftade på. Att olika varianter av människosläktet har olika egenskaper är vi (och de flesta inom vetenskapen) nog ganska överens om, även om det inte får uttalas högt i dagens samhälle.
Citera
2019-07-22, 11:18
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Du har altså ikke engang åpnet og lest noen av DOKUMENTENE det lenkes til.

Dokumentene inneholder avfotograferte rettsdokumenter mv, og er noe helt annet enn Goebbels’ke løgner. Å sammenligne bevisføringen med Goebbels, viser bare at du har bestemt deg for å fordømme materialet uansett dets innhold.

For øvrig er Trumps utspill i går kveld av interesse:
Han skriver at de 4 kvinnene bør be om unnskyldning for hva de har uttalt.

Og MSM og Demokratene - som er like fastlåste i tanken som morbror Donut - går i fellen påny: Lager nytt mediedrev mot Trump.

De forstår ikke at de derved sementerer at Demokratene = Disse 4 kvinner.
Og derved driver valgkamp for Trump uten betaling. Imponerende håndverk av Trump.
Jo jag har tittat på dokumenten och de är fulla med dravel precis som du. Du undvek att svara på min fråga. Vilket bevis har du för att Omar har gjort något brott?

Trumps lögner liknar inte bara Goebbles lögner, han är direkt inspirerad av Hitlers propagandaminister. Trump verkar inte läsa mycket böcker, men två böcker vi vet att han har läst är Mein Kampf (som han själv sagt att han har läst) och My New Order - en samling av Hitlers tal (Trumps tidigare fru Ivana har avslöjat att boken brukade ligga på hans nattduksbord).

När Trumps anhängare sprider hans propagandisters lögner så har jag börjat med min egen taktik som jag nu döper till The Big Truth. Som går ut på att avslöja Trumps strategi att upprepa sina lögner om och om igen. Därför återupprepar jag sanningen som beskriver problemets kärna... Trumps egen advokat sa redan 1990 att "Donald is a believer in the big-lie theory. If you say something again and again, people will believe you". Detta är en strategi myntad av Joseph Goebbels.
https://www.fastcompany.com/3053939/today-in-tabs-donald-trump-is-a-fascist

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag ser fortfarande inte något exempel på "rasism" i något citat från Trump. Jag ser en massa rabiata fiender som tolkar vad fan som helst som "rasism". Men inga konkreta exempel.

Inte för att jag bekymrar mig om "rasism" i någon större utsträckning. För vad är identitetspolitik om inte renodlad "rasism"?

Beskyllningar om "rasism" har idag tappat all effekt som metod för demonisering. Ingen jävel orka bry sig längre. Uttrycket är så söndertjatat att det förlorat all kraft.

Demokraterna inser det själv, det senaste jag såg nu i morse var någon demokrat som tog i från tårna & sa att -"Trump är värre än en rasist"-
Låter mer som att du inte vill tro på att rasism existerar eller att rasism används i politiska syften. Om du är blind för rasism så är det inte så konstigt att du inte kan se något exempel på rasism.
Senast redigerad av BroderDonut 2019-07-22 kl. 11:35.
Citera
2019-07-22, 11:27
Medlem
Draken55s avatar
Så Omars uttalande att " US inte är för dom vita..."
" Trump... är en ockupant..."

Det är uttalanden som är fria från rasism och är acceptabla?
Citera
2019-07-22, 11:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Låter mer som att du inte vill tro på att rasism existerar eller att rasism används i politiska syften. Om du är blind för rasism så är det inte så konstigt att du inte kan se något exempel på rasism.
Jag betvivlar inte att riktig rasism finns/funnits.

Men nu handlar det om huruvida Trump har sagt, gjort eller skrivit något "rasistiskt". Jag har ännu inte sett något exempel på det. Bara en massa pajasar som påstår att Trump är "rasist" utan att kunna peka på något specifikt, mer än att deras TV sagt åt dom att så är fallet.
Citera
2019-07-22, 11:31
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55

Tror desverre det er bortkastet tid og energi å «diskutere» med morbror Donut.
Han er nok læringsresistent
Citera
2019-07-22, 11:39
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Tror desverre det er bortkastet tid og energi å «diskutere» med morbror Donut.
Han er nok læringsresistent
Återigen, du svarade inte på min fråga. Du skriver att du har bevis på att Omar har gjort brott, men du kan inte nämna bevisen. Vilket bevis har du?

The Big Truth > The Big Lie.
Det är bättre att tala sanning om och om igen, än att inspireras av Goebbles och ljuga om och om igen.
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/donald-trump-adolf-hitler-books-bedside-cabinet-ex-wife-ivana-trump-vanity-fair-1990-a7639041.html
Citera
2019-07-22, 11:42
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:

Du får nok ikke noe (fornuftig/intelligent) svar fra morbror Donut ...
Citera
2019-07-22, 12:48
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:

Det var Ayanna Pressley som började trenden att nämna Trump som innehavare av presidentposten istället för att benämna honom direkt med titeln. Ilhan Omar refererade Pressley för att markera att det är en skam att en lögnare som sprider rasistiskt hat är president för USA idag.

Omar talade mot rasism. Att USA inte bara skall vara ett land för vita, utan ett land för alla.
Citat:
What we are fighting for is not for the few but for the many...
This is not going to be the country of xenophobics.
This is not going to be the country of white people.
This is not going to be the country of the few.
This is the country of the many.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag betvivlar inte att riktig rasism finns/funnits.

Men nu handlar det om huruvida Trump har sagt, gjort eller skrivit något "rasistiskt". Jag har ännu inte sett något exempel på det. Bara en massa pajasar som påstår att Trump är "rasist" utan att kunna peka på något specifikt, mer än att deras TV sagt åt dom att så är fallet.
Citat:

Citat:
Du får nok ikke noe (fornuftig/intelligent) svar fra morbror Donut ...
Citat:
Återigen, du svarade inte på min fråga. Du skriver att du har bevis på att Omar har gjort brott, men du kan inte nämna bevisen. Vilket bevis har du?

The Big Truth > The Big Lie.
Det är bättre att tala sanning om och om igen, än att inspireras av Goebbles och ljuga om och om igen.
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/donald-trump-adolf-hitler-books-bedside-cabinet-ex-wife-ivana-trump-vanity-fair-1990-a7639041.html
Citera
2019-07-22, 13:04
Medlem
Draken55s avatar
DONUT

Jag såg aldrig att Omar sa " ett land för alla.." hon sa att US inte skulle vara till för dom vita.
Och du har ju själv citatet, det kallar jag rasism, varför skulle inte US vara för dom vita? ingen säger att Somalia inte ska vara " för dom svarta..."

Lycka till med att få denna kvinna till nåt som vanliga amerikaner vill ta i med tång.

Och snacket om ett ockuperat VitaHus, det är ju minst lika splittrande som det som Trump håller på med.
Du bara ursäktar det ena, men fördömer det andra, du är inte objektiv.
Senast redigerad av Draken55 2019-07-22 kl. 13:10.
Citera
2019-07-22, 13:42
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
DONUT

Jag såg aldrig att Omar sa " ett land för alla.." hon sa att US inte skulle vara till för dom vita.
Och du har ju själv citatet, det kallar jag rasism, varför skulle inte US vara för dom vita? ingen säger att Somalia inte ska vara " för dom svarta..."

Lycka till med att få denna kvinna till nåt som vanliga amerikaner vill ta i med tång.

Och snacket om ett ockuperat VitaHus, det är ju minst lika splittrande som det som Trump håller på med.
Du bara ursäktar det ena, men fördömer det andra, du är inte objektiv.
Ilhan Omar håller ett långt tal mot rasism och att USA skall vara en demokrati som inte bara skall styras av en grupp av människor utan av alla och du tolkar det som rasistiskt. Du väljer att ta en mening ur sitt sammanhang och göra en annan tolkning i orden än vad hennes budskap var. Det är du som inte förmår att vara objektiv här.

Som du kan läsa i tråden 'President Trump vs. Robert Mueller' så försvarade jag Trump mot de falska anklagelserna att han hade konspirerat med Ryssland för att stjäla presidentvalet 2016. Jag postade kanske upp mot 50 inlägg där som försvarade Trump, och mitt sista inlägg där är också det som avslutar hela tråden. Så jag har inget problem att försvara Trump, men jag tänker inte försvara hans lögner eller rasism. Att markera mot lögner och rasism är endast splittrande för de som vill behålla dessa lögner och denna rasism.

The Big Truth kommer att vinna över The Big Lie. =)

Trumps egen advokat sa redan 1990 att "Donald is a believer in the big-lie theory. If you say something again and again, people will believe you". Detta är en strategi myntad av Joseph Goebbels.
https://medium.com/stories-ive-been-meaning-to-tell-you/the-big-lie-a490c3b441f8
Senast redigerad av BroderDonut 2019-07-22 kl. 13:47.
Citera
2019-07-22, 13:52
Medlem
Citat:
Det var Ayanna Pressley som började trenden att nämna Trump som innehavare av presidentposten istället för att benämna honom direkt med titeln. Ilhan Omar refererade Pressley för att markera att det är en skam att en lögnare som sprider rasistiskt hat är president för USA idag.

Omar talade mot rasism. Att USA inte bara skall vara ett land för vita, utan ett land för alla.
Citat:
What we are fighting for is not for the few but for the many...
This is not going to be the country of xenophobics.
Det är ett klart uttryck för rasism från damen ifråga; Omar.
Dem många i USA är i överväldigande majoritet vita.
De många kännetecknas av hudfärgen vit.

Self-identified race Percent of population
White - 72.4%
Hispanic and Latino Americans (of any race) - 16.3%

De få är alltså icke vita till hudfärg.

-----

Hispanic and Latino Americans by race (2010):
White 26,735,713 53.0
Some other race(mestizo, mulatto, etc.) - 18,503,103 36.7
https://en.wikipedia.org/wiki/Race_and_ethnicity_in_the_United_States

Hälften av "Hispanic and Latino" anser sig alltså vara vita.

Så 80% av USA:s befolkning anser sig vara vita dvs "the many".

Specifkt detta är helt klart rasism mot majoritet befolkningen de vita:
Citat:

Klar rasismen från damen ifråga. När den vita befolkning är +80% i USA.
"This is not going to be the country of white people."

Dessutom vilken hudfärg har den som uttalar orden?
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2019-07-22 kl. 14:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in