2019-07-22, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weakest-soul
Som ordningsvakt så måste man få ett förordnande för att arbeta inom yrket, och det utfärdas utav polisen.
Efter godkänd psykologisk utvärdering så får man tid för intervju där man skall visa sig lämplig.

Om man har lite vett bakom skallen så fattar man då att inte vem som helst får det, utan man måste komma med ett fläckfritt brotts samt misstankesregister.
Utöver det så måste väktare även godkännas utav länsstyrelsen och densamma gäller för dem.

Om vissa här tog sin tid att faktiskt googla lite så skulle de koppla att de enbart snackar i nattmössan och att deras förakt mot invandrare triumferar det logiska tänkandet.

Eller hur var det nu igen enl. er(syftar ffa på madmonk och gtxvadfannuänttrolletheter? Muhammed är dömd för x-antal brott kan köpa utbildningspaketet, få en skinande bricka på köpet och därefter patrullera tunnelbanan med sin ov-uniform på?

Om det är något som är läskigare än ett folkutbyte så är det individer(kan man ens kalla er det) som inte har tillräckligt med vett bakom pannbenet för att faktiskt söka till sig info 2019.
Gissar på att det är lättare att kasta ihop hatiska meningar här på fb än ett par sökningar på google.

Jag tar hellre en människa som är öppen för info att leda mig än majoriteten av patrasken här som inte ens har hjärnkapacitet att slå ihop ett och ett

Det stämmer säkert men när det kommer till invandrare och nyanlända så gäller andra regler än de som ställs på svenskar.

Ot så tror jag fenomenet beror på att invandrare håller sig lugnare om de vet att ordningsvakterna "är på deras sida".
Senast redigerad av Statistenidittliv 2019-07-22 kl. 03:53.
Citera
2019-07-22, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det stämmer säkert men när det kommer till invandrare och nyanlända så gäller andra regler än de som ställs på svenskar.

Så det du säger är att det möjligtvis är lättare för invandrare att ta sig igenom prövningar som sätts för att uppfylla kraven polisen/länsstyrelsen har satt?

Eller menar du att arbetsgivarna är de som diskriminerar vid anställning?

Något du kanske inte vet om är att säkerhetsbranschen har en ofantligt hög personalomsättning. Dvs. att personal kommer och går lite hursom, och tittar vi på hur samhället ser ut så är den branschen i väldigt stort behov utav folk.

Det betyder att sålänge du är förordnad alternativt godkänd utav länsstyrelsen, och har det på ditt cv. Så kommer du i princip att dränkas utav förfrågan samt anställningserbjudanden(givet att du har körkort)

Det många pappskallar här inte förstår är att säkerhetsbranschen behöver folk, och när du tror att diskriminering kan möjligtvis ha något med saken att göra.
Så handlar det i grund och botten om att fler invandrare än svenskar söker jobb inom säkerhetsbranschen.

Men istället för att glida iväg från den svaga trådstartens diskussionsämne så nämner jag återigen detta:
De flesta svenskar är generellt talat inte intresserade att jobba inom denna sektor, kan det vara pga. svenskens naturliga ängslighet som framkommit med åren? Kan det vara pga. svenskar rent generellt använder hjärnan hellre till annat än säkerhetsförebyggande tänk?
Kan det vara för? Ja.. du ser vart jag går.

Känns saker och ting klarare nu?
Senast redigerad av Weakest-soul 2019-07-22 kl. 04:34.
Citera
2019-07-22, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
WTF är detta? Seriöst. Är det en slump att alla araber och somalier blir väktare? Ska de vaka över oss? Jag känner mig inte bekväm med det. Är detta ännu ett tecken på ockupation? För det exakt så det ser ut.

Svenskar vill inte ha den typen av jobb. Samma sak med städare. Alltid invandrare.
Citera
2019-07-22, 05:01
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voffsingen
Jag har faktiskt också tänkt på det, och på de mest otippade ställen. Jag har själv aldrig haft problem med det, men flera gånger reagerat på att de uppträder provokativt och aggressivt där det överhuvudtaget inte är motiverat. Det är inte längre någon som hälsar en välkommen - utan någon som försöker hitta en anledning till att visa dominans.

Nu har till och med Aifur skaffat låtit sina gäster berika sin upplevelse med dessa. Har vid flera tillfällen sett dem utan synbar anledning trakassera turister, och gärna turistande tjejer.
Jag försvarar inte araber och zoomalier, men svenska väktare, speciellt från Sthlm, är också såna.
Citera
2019-07-22, 05:11
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Får en känsla av att vissa känner oro över att invandrar-väktare ska ingripa och hjälpa i sk oväntade situationer på gatan, i tunnelbanan, i festivalområde, på gräsytor och torg, i bebyggelse, ev i lägenheter mm osv... Råder er isf skaffa en kamera i jackan, skjortan så inspelas allt med ljud och bild... så har ni vittnes uppgifter när ni planerar att röra på er nånstans typ eller att ni vet inte riktigt vad som väntar er under kvällens gång.. den bästa övervakningen gör ni själv..

https://www.teknikproffset.se/Sport-Fritid/Roliga-prylar/Spionprylar/HD-Spionkamera-Knapp-for-Skjorta.htm

https://www.teknikproffset.se/Sport-Fritid/Roliga-prylar/Spionprylar/
Exakt vad jag tänkt de senaste åren.
Dold kamera med ljudinspelning.
Tekniska bevis är svårt att säga emot.
Jag vill använda detta inte bara mot muhammeds utan nästan varje gång jag har med en främmande människa att göra.
Citera
2019-07-22, 06:18
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julernst
Nej, det är ingen slump. Väktare med MENA-bakgrund får antagligen mer respekt av stökiga invandrarungdomar än vad svenska väktare får.
Det är ju skitbra att de har hittat ett jobb där de för en gångs skull gynnas av sin härkomst. Vad är problemet?
Nu vet Jag inte om du var seriös men jag tror det stämmer väldigt bra.
Citera
2019-07-22, 06:28
Medlem
Isnatts avatar
Kanske går över.
Kommer ihåg för kanske 10-15 år sedan när nån fick för sig att somalier skulle köra stadsbuss. Plötsligt var alla busschaufförer somalier och bussarna såg fan ut som dom tjänstgjort i Sarajevo -92, helt buckliga och slutkörda
Sen försvann somalierna bakom ratten en efter en och nu ser jag knappt såna köra buss längre utan det är andra invandrare och svenskar.
Citera
2019-07-22, 06:50
Medlem
Kan man applicera ett klassperspektiv på detta? Invandrarna utgör ju nu för tiden en permanent etniskt underklass och det är inte så konstigt att proletärerna tar anställning i just den branschen.
Citera
2019-07-22, 08:37
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimpleStreet
Jo visst hörre du,

Om du hörde om denna incident, varför gick inte den som vittnade denna incident till polisen?
Det gjorde man, de stannade kvar på platsen. Men de avfärdades eftersom de var offrets vänner och för att de var påverkade av alkohol.
Citera
2019-07-22, 10:08
Medlem
HerrMannlichtManns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
WTF är detta? Seriöst. Är det en slump att alla araber och somalier blir väktare? Ska de vaka över oss? Jag känner mig inte bekväm med det. Är detta ännu ett tecken på ockupation? För det exakt så det ser ut.

Känner exakt samma sak fast när väktarna är svenskar, de brukar alltid stirra lite extra på en av någon anledning och se misstänksamma ut, kanske för att jag beter mig "avvikande" (dvs. säkert) och fått blickar av tjejer på klubbar?
Citera
2019-07-22, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det finns idag en del yrkesgrupper där det bara jobbar invandrare.
Vad detta beror på kan man spekulera i.

1. Lägre löneanspråk (får lönen betald av staten)
2. Man anställer nyanlända av ideologiska skäl.
3. Man tror invandrare är mer lämpade.

Sedan kan det ju vara så att när invandrare börjar komma upp på chefsnivå så anställer de bara invandrare, helst landsmän.

1. Stämmer ibland. Ger företagen en lämplig PK-stämpel
2.Absolut.
3. Inte alla svenskar vill ha eller klarar av en del av jobben som invandrarna tar
4. En del invandrararbetsgivare tar tillbaka en liten del av lönen i form av kommission, som löntagaren betalar för att ha fått ett jobb.
Citera
2019-07-22, 10:24
Medlem
När det gäller poliser, ordningsvakter och väktare av samma kulturstam som buset så är jag ambvivalent. Visserligen tror jag på "it takes one to know one", som oftast används när det gäller tjuvar och banditer. Därför kan det vara en fördel med invandrare som ordningsansvariga.
Å andra sidan så är jag väldigt misstänksam mot att ex ha en ordningsmakt som består av (exempelvis) Kurder*. Kan de och vågar de hantera stökiga Kurder? Jag är inte helt säker på det. Det är först nu som vi inser att svenska poliser etc får utstå hot mot familj och vänner. Man jag gissar att inom olika klaner har detta varit i system i århundraden. Detta är något som de säkerligen tagit med sig hit.

* du kan byta ut Kurder mot annan lämplig klanstam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in