Citat:
Ursprungligen postat av
Judaland
Det var ett av vittnena själva som klargjorde hur det låg till med den saken. Dock reserverade hen sig för felihågkomst.
Är du helt säker på detta?
Snarare verkar det vara så att kungkarl12e kan ha missuppfattat prinzezzan. Kungkarl12es inlägg nedan citerar nämligen till punkt och prickar prinzezzanz postat två dagar tidigare (se fetning):
Citat:
Ursprungligen postat av
kungkarl12e
En ev. mörkblå bil iaktogs platsen Trankärr strax utanför gruvområdet Lugnås tidig morgon/förmiddag 14-juni par tillfällen ca kl: 08:00-09.00. (reservation för eventuellt fel kl.slag) av det såkallade "Trankärsvittnet".
Korrigering i efterhand: Det syns inte ovan att kungen citerar prinzezzan, men surfar man in på kungens inlägg så framgår det med all önskvärd tydlighet att kungen hämtar uppgiften om mörkblå bil just från prinzezzan till punkter och prickar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Prinzezzan
---PV:s föräldrar bor i dag på Torsö, men bodde -92 (åtminstone modern) i/på Radbyn. PV hade lägenhet i Skövde, men var ibland hemma i Mariestad.
Enligt uppgifter till mig i PM så var han ofta ute på Ekudden, speciellt runt skolavslutningstider. Han ska ha jagat fulla tjejer, ensam och på nätterna - och med "otäcka metoder".
---
Han ska även ha "jagat" med bil. Bilen var en SAAB 900, ev. mörkblå. När han använde bil ska han ofta ha varit i/vid Hattarviken med omgivning.
Så det kan vara så enkelt att bilen bytte färg på grund av en missuppfattning. Prinzezzan, som är kungens källa, talade om en helt annan bil på en helt annan plats. Så det finns inget som helst skäl att tro att bilen i trankärr var mörkblå.
Citat:
Ursprungligen postat av
kungkarl12e
---Denna plats "kusabron" med gruvhål och gamla slagghögar är en skyddad plats från insyn i mörka skogen, gott om sly och sankmarker och raviner utmed bäcken "kusabäcken", bäcken rinner ned flera hundratal meter ned till området Trankärr och rakasträckan vid skogen "observatoriumet" där ett par oroliga personer sågs i vit bil tidig morgon 14 -juni. Det är intressant
Därför ser jag med stor spänning fram mot att PU beskriver hur PN:s bil såg ut

PU, jag förstår att det är en del jobb men hoppas du har tid att göra det snart. Färgen är särskilt intressant, kan färgen vara sådan att den av vittnen beskrivs som ljus eller vit?