Citat:
Ursprungligen postat av smorv
Tydligen heter han inte längre Peter Fenelius utan har bytt namn till J*n P*ter V*ris, verkar vara lite av en dålig vana att byta namn...
Från början hette han alltså Johansson och om man letar så finner man att två personer som förmodligen är hans föräldrar, bor på Torsö.
Det jag funderar på med tanke på gårdagens artikel om eventuellt lik i vattnet utanför dillö den där sommaren 1992 är att den platsen ligger i lämplig linje mellan båtplatserna vid ekudden och föräldrahemmet?
I ett tidigare inlägg var det en uppgift om att Peter hade en båt där nere vid ekudden. Han kanske hade med sig Helena i sin båt och dumpade henne i vattnet när han åkte hem till föräldrarna på torsö? Kanske bodde han hos dem?
För övrigt så sjönk Pelle Jenvéns förtroende som en sten hos mig när han svarade så nonchalant på frågan om vad som gjorts angående tipset som Ekholm kom med. Att det förmodligen hamnat i papperskorgen så som ett värdelöst tips och att poliserna då förmodligen gjort allt rätt... Han erkänner ju att han inte vet och därmed också att arbetet inte är dokumenterat. Ingen kan ju då veta vad som gjorts eller inte! För mig framstår det som ganska amatörmässigt faktiskt.
Han kunde ha sagt att; nej jag hittar inte någon information om tipset så det kan inte ha kommit fram till oss ELLER vi slarvade med dokumentationen vid den tidpunkten pga den stora mängd tips som kom osv..
Det man undrar nu är ju hur många fler tips och ledtrådar polisen i Mariestad har kastat bort?
(Min maskering av namn samt fetmarkering.)
PV:s föräldrar bor i dag på Torsö, men bodde -92 (åtminstone modern) i/på Radbyn. PV hade lägenhet i Skövde, men var ibland hemma i Mariestad.
Enligt uppgifter till mig i PM så var han ofta ute på Ekudden, speciellt runt skolavslutningstider. Han ska ha jagat fulla tjejer, ensam och på nätterna - och med "otäcka metoder".
Enligt samm* uppgiftslämnare så hade PV en "enkel madrass" i båten (som ska ha legat bakom Ekuddens båtgård, i den lilla hamnen), dels för övernattning, men också för "annat". Han ska ha "många fyllevåldtäkter på sin lista", även runt -92. Han ska ha lockat med sig tjejer till Torsö med sin båt, ska ha varit van att navigera i mörker och ska ha hittat "på alla öar runt Torsö". Han var ofta på Onsö.
Han ska även ha "jagat" med bil. Bilen var en SAAB 900, ev. mörkblå. När han använde bil ska han ofta ha varit i/vid Hattarviken med omgivning.
Fanns det någon koppling mellan denne PV och någon annan som nämnts i tråden?
Fanns det någon koppling mellan PV och Helena?
Någon som kan bekräfta att han var i Mariestad kvällen/natten den 13-14 juni -92?